Advies gevraagd |
Reageer |
Autheur | |
Angelique44
Newbie Lid sinds: 21 Oktober 2012 Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 Oktober 2012 om 13:30 |
Hallo allemaal,
Ik heb een hele mooie poncho gezien http://www.hobbydoos.nl/patroon/3507/poncho Nu komt de wol op zo'n € 80,- en aangezien ik ooit (in het duistere verleden) een sjaal gebreid heb en verder nooit iets anders zit ik te dubben of het wel zo verstandig is gelijk zo "duur" te beginnen al ben ik enorm verliefd op deze poncho en kan gelijk nergens anders meer aan denken. Ik wil gewoon die poncho Weten jullie misschien of ik die poncho ook kan gaan maken met goede maar niet zo dure wol??? Iets wat gewoon dicht in de buurt komt. Groetjes, Angelique
|
|
l.wijsbroek
Hobbyguru Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
|
je kunt een proefje maken met zeemangaren of wibragaren, ben je een stuk goedkoper uit. wibra heeft op dit moment ook dikkere garens, als de stekenverhouding klopt, zou je dit kunnen gebruiken.
beetje opletten op de looplengte 80 m op 50 gram. |
|
lydia wijsbroek
|
|
Angelique44
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel I.W.
|
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is wel een heel groot project als je nog niet veel gebreid hebt ,wij gebruiken hier veel wol van Wibra of Zeeman ,maar voor zo een ponco zou ik toch voor de duurdere wol gaan ,het is nogal zwaar als hij af is ,denk ik .
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
Angelique44
Post Options
Thanks(0)
|
Inderdaad Pareltje en ik kan hulp krijgen wanneer ik er niet meer uit kom maar ik denk dat het wel zal gaan hoor. Ik heb overigens dit pakket besteld en zit er echt met plezier aan te denken. Dank je voor je antwoord.
|
|
labeldoekje
Hobbywonder Lid sinds: 18 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een prachtige poncho. Ik zou toch voor een duurdere wolsoort gaan. Werk zelf ook met goedkopere soorten, maar als ik wat moois wil maken doe ik toch de duurdere.
Succes
|
|
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
|
|
Cozz
Hobbyguru Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien kun je de drops alaska gebruiken.
Die is niet zo heel duur en lijkt mij mooie wol om ervoor te gebruiken
Nou heb ik niet veel verstand van breien he, wel van haken.
|
|
Angelique44
Post Options
Thanks(0)
|
Ja he, niet vreemd dat ik meteen verliefd was he
Voel wel kriebeltjes in mijn maag bij het idee dat ik (hoop ik) het straks zal dragen (misschien).
Haken vind ik ook leuk Cozz, dat heb ik veel gedaan.
Breien iets minder dus maar toe maar, als je niets probeert .......
Thx voor jullie leuke berichten.
|
|
|
|
Fynn
Groupie Lid sinds: 25 September 2012 Status: Offline Points: 88 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb net ff gekeken naar het patroon......heel erg mooi .....
hiervoor zou ik ook voor de duurdere wol gaan.....zo heb je er heel lang plezier van su6, ben benieuwd naar het eind resultaat !!
|
|
Groetjes,
Anita Gif a little bit of love and you get it back |
|
Bittersweet
Hobbyguru Lid sinds: 09 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1219 |
Post Options
Thanks(0)
|
Echt een supermooi patroon, ben benieuwd naar het eindresultaat, zou hem ook wel willen, maar breien is een beetje te belastend voor mij :(
|
|
Cresi
Duizendpoot Lid sinds: 20 Oktober 2012 Locatie: Zutphen Status: Offline Points: 169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben gek op poncho's, dit is ook een hele mooie. Ik zou als proef even een klein lapje met een goedkopere wol doen wel evt. dezelfde dikte, als dat je goed lukt dan zou ik voor en echt mooi resultaat naar de duurdere garens gaan. Ben benieuwd hoe die gaat worden. Suc6
|
|
Creagroetjes
Ieders talent is uniek |
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
80 euro is wel erg duur zeg, dat zou ik zelf denk ik niet snel doen. Als
ik echt een mooi kledingstuk voor mezelf wil gaan maken gebruik ik wel
duurdere wol dan die van Wibra of Zeeman, maar ook dan heb je nog
verschillende prijsklassen, hoor. Met 50 euro kom ik vaak een heel eind,
dat scheelt dan toch weer.
Is er bij jou in de buurt geen wolwinkel waar je eens advies kunt gaan vragen? Bij de wolwinkel in mijn stad werkt een mevrouw die heel veel verstand heeft van patronen en garen, daar kun je dus gewoon met een patroon aan komen zetten en dan helpt zij je met het uitzoeken van garen dat daarbij hoort. Zo fijn! Ik zou trouwens wel gewoon voor deze poncho gaan als je er echt zo verliefd op bent als je schrijft, ook al heb je dan misschien nog niet zoveel ervaring. Het gaat je vast lukken! |
|
sonja
Duizendpoot Lid sinds: 15 Juli 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 236 |
Post Options
Thanks(0)
|
das echt een héél mooie poncho,ik had hem graag voor dochter gebreid maar helaas kan ik (nog)niet met zo'n korte rondbreinaald breien
ik zou toch mooie /goede kwaliteit wol kopen , anders krijg je misschien spijt van al het werk als hij later gaat opwollen ofzo . |
|
Sonja
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |