Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Advies voor een rand om de wrap met split

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Advies voor een rand om de wrap met split
    Posted: 16 Maart 2012 om 10:50
Ik ben met de CAL bezig en wel met de wrap met split.
Daar ik een dunnere haaknaald gebruik en ander garen klopt het patroon niet helemaal natuurlijk.
Niet erg want dan haak ik gewoon een stuk door maar de breedte klopt nu natuurlijk ook niet.
Volgens patroon moet er 1 vastenrand omheen maar ik heb meer nodig....

Wat is een mooie rand in dit geval,wie o wie geeft me advies?!

De sjaal moet 35 cm breed zijn, ik heb nu ongeveer 32 cm. Moet dus 3 of 4 cm breder worden....

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 12:23
Mischien rondom boogjes van dubbele stokjes?
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 13:50
Mijn favoriete ken je al,:)
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 14:00
Misschien een beetje een domme vraag, maar heb je hem al omgedaan en gekeken of je hem ook echt breder wilt hebben los van wat het patroon zegt? Ik kan niet haken, dus ook geen suggesties doen Smile
Groetjes, Saskia
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 14:10
Hoi Saskia, ja ik heb dat inderdaad gedaan,zowiezo om de lengte te bepalen ;)
En breder is wel fijner omdat hij dan iets beter over de schouders hangt!

Boogjes vind ik -denk ik- iets minder mooi omdat de sjaal en de kabel van zichzelf best wel recht zijn...

Chantal ik krijg de linken niet echt duidelijk...

Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 14:12
Hmm jammer, ik vind hem zo al zo mooi. Een verbreding moet natuurlijk wel mooi passen ... 
Nou succes!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 14:16
Ik vind hem zo heel mooi. Ik ben bang dat hij niet mooier wordt met nog iets er omheen. Indien echt nodig zou ik proberen iets te haken in het verlengde van de streep die je nu hebt. Eventueel een soort van ruffel eraan, maar dat kan ook teveel van het goeie worden. In principe vind ik het jammer dat er iets aan moet. Kun je hem echt niet zo dragen?
Groetjes, Lida
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 14:32
Hij is echt wel te smal vind ik en inderdaad moet het wel iets zijn dat "past" ....
Er moet in ieder geval een rij vasten omheen,hoe zou het zijn als ik een paar rijen vasten eromheen haak?
Moeilijk....
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 14:46
Ben ik weer:-)

Wilma, houdt je er wel rekening mee dat je split misschien ook iets minder breed/hoog is dan het oorspronkelijke patroon. Oftewel, past een bredere sjaal nog netjes door het split?
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 14:46
Schouders versmallen ... Wink
Als er toch 1 rij omheen moet, het dan misschien maar in dat geheel houden. Dat klinkt mij vrij logisch in de oren. Of eerst nog wat in het verlengde van de streep wat Lida ook zegt. Ik ben toch eigenlijk ook bang dat het snel afbreuk gaat doen aan het mooie resultaat en dat zou toch jammer zijn. 
Kan je hem niet voorzichtig wat oprekken? (weet je ik heb hier echt geen verstand van dus ik zal verder maar ophouden). 
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 15:04
Nee nee Saskia,juist fijn dat je meedenkt!!

Heee Ieke fijn dat je er bent!
Nou wat jij zegt klopt, ik vind dat de split een stuk lager en kleiner is/zit dan op de foto van het patroon,daarbij heeft die dame veel smallere schouders dan ik dus ik vrees ook dat ik hem niet breder moet maken...
Ik vind hem bijna lang genoeg,haak er en een rand vasten langs en kijk hoe hij valt.
Wel jammer denk ik want zo is hij minder warm omdat hij niet zo laag valt.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 15:07
Originally posted by Wilma00 Wilma00 wrote:

Nee nee Saskia,juist fijn dat je meedenkt!!

Heee Ieke fijn dat je er bent!
Nou wat jij zegt klopt, ik vind dat de split een stuk lager en kleiner is/zit dan op de foto van het patroon,daarbij heeft die dame veel smallere schouders dan ik dus ik vrees ook dat ik hem niet breder moet maken...
Ik vind hem bijna lang genoeg,haak er en een rand vasten langs en kijk hoe hij valt.
Wel jammer denk ik want zo is hij minder warm omdat hij niet zo laag valt.


Zo te lezen moet ik er bij de tweede dus rekening mee houden dat ik de split pas later doe, en groter. Vanwege het breder maken.
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 15:08
Ja dat zou ik wel doen Chantal, het valt nu een beetje tegen...
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 16:11
Is het dan niet handiger om eerst het lange stuk te doen, en daarna pas de split? Dus in omgekeerde volgorde?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns