Afkanten raglanmouw babymanteltje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Kiki N. ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2022 Locatie: Hattem Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 Augustus 2022 om 16:10 |
Wie kan mij helpen bij het afkanten voor een raglan mouwtje van een babymanteltje?
Het gaat om de volgende tekst: Op 11 cm tot. hoogte, aan weerszijden afk.: 1x2 st., daarna: * 4 nld. hoger: 1x1st en om de 2 nld: 4x1 st.*, herhaal van * tot* 2 maal in tot., daarna om de 2e nld: 2x1 st. Vooral het stukje: “ 4 naalden hoger” is mij onduidelijk. Ik brei bij een raglanmouw toch geen 4 naalden recht tussentijds?. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23700 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Het zegt mij niets. Ik zou de pen- en woldikte moeten weten. Kun je niet een proeflapje maken en de minderingen daarop uitproberen om te zien hoe schuin de raglan wordt? En komen de minderingen overeen met de minderingen in voor- en achterpand?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Kiki N. ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2022 Locatie: Hattem Status: Offline Points: 5 |
Dankjewel Magtelt! Ik brei op nld 4 1/2
Goed idee om dit met een proeflapje uit te proberen; ga ik doen. |
|
![]() |
|
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Is het misschien mogelijk om aan te geven om welk patroon het gaat? Is zo misschien makkelijker voor ons om te zien hoe er afgekant moet worden.
|
|
![]() |
|
Hallo Dilianne, fijn dat je mee wilt denken!
Het betreft het babyvestje Koala uit het Phildar boek nr 189. Herfst winter 2020-2021 Het stukje “Raglan” begrijp ik dus niet.
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
misschien dat dit helpt : http://forum.hobbydoos.nl/babyvestje_topic45843.html
Wel staat er bij uw patroon *..... 4x1st*. En dan alles nog eens herhalen. En afsluiten met 2 keer elke 2de naald 1 steek afkanten. |
|
![]() |
|
Dankjewel Bep, ik ga deze link bekijken!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |