Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

afwerk naald

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hero View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 01 April 2015
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hero Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: afwerk naald
    Posted: 08 April 2015 om 21:03
ik ben op facebook een naald tegen gekomen waar je handig je eindjes mee kunt afwerken .
maar nu kan ik het nergens terug vinden
ik ben op zoek naar een naald met een hele grote oog bijna over de gehele lengte van de naald.
zodat je als je hele korte eindjes hebt niet de draad er telkens door hoeft te halen.
heb overal al gezocht het kwam volgens mij uit amerika ofzo
wie weet hoe zo'n naald heet en of waar je die kan bestellen
gr betta
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2015 om 21:47
Google eens op big eye needle . .er staan er genoeg op maar die zijn om kralen te rijgen vlgns mij..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
hero View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 01 April 2015
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hero Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2015 om 21:52
komt wel in de buurt maar dan voor wol deze lijken me wel erg slap
maar toch bedankt
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2015 om 21:59
Jammer maar zoek je dezlfde maar dan dikker..?kom ze nergens tegen op t net
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
hero View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 01 April 2015
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hero Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2015 om 08:38
het lijkt meer op een maasnaald maar dan met grote lange oog over de gehele naald bijna
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2015 om 11:57
Als ik korte eindjes heb, steek ik eerst de naald door de steken heen, dan doe ik het eindje erin en dan trek ik. Meestal zie je later niks terug van het draadje. Anders nog eens proberen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2015 om 21:08
ik doe het ook zoals Magtelt. Wist niet eens dat er een 'oog' bestond dat bovenaan en onderaan toe was.


en met het goegelen ben ik te weten gekomen wat het 'vreemde voorwerp' was tussen mijn naalden : een zpaghettinaald.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2015 om 22:25
die (''rot'')naalden ;-) blijven me bezighouden en tóch vind ik nix anders dan deze Hero . .wordt ook mee geborduurd vlgs de advertentie
http://www.123stitch.com/item/Beadalon-Big-Eye-Beading-Needles-225/BDL-JNEED-225 weet weer niet hoe ik de link moet plaatsen dus helluuuuppp..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2015 om 22:26
http://www.123stitch.com/item/Beadalon-Big-Eye-Beading-Needles-225/BDL-JNEED-225

Kijk, een oog met onder en bovenkant. Het bestaat dus echt
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2015 om 22:35
weer wat geleerd hè Beppie maar deze zijn erg flexibel en vlgns Hero is dit tóch niet de bedoeling. . ik laat het maar los . . lijkt me beter haha .. bedankt voor het plaatsen van de link op de goeie manier...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2015 om 07:08
ja, heel leerrijke vraag geweest.
Als ik nu nog eens zo iets tegenkom dan weet ik al dat het een naald is en niet iets om iets anders open te spannen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2015 om 08:56
Er bestaan ook rijpennen waarmee je elastiek en lint door kunt rijgen .
Misschien heb je daar wat aan

Zelf gebruik ik nog wel eens een naald voor slechtzienden . Die hebben een opening aan de bovenkant daar leg je de draad op en met een duwbeweging komt hij in het grotere oog er onder .

Ook ga ik de draad wel eens tegemoet met een haakpen

.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2015 om 20:43
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2015 om 21:27
O N G E L O F E L Y K .... DAT moet .m zijn....ik denk dat wij de enigen zijn die dit topic nog volgen terwijl Hero al afgehaakt is ;-).... Hoe is het mogelijk... Bij de eerste insteek dacht ik...wat is het verschil met een gewone stopnaald maar later snapte ik het principe..nix mis mee....op welk woord googlede jij eigenlijk ?? Klasse hoor !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2015 om 23:47
Wat goed gevonden! Zouden ze die ook in Nederland verkopen? Vraag het me zomaar af hoor, maar ben niet nieuwsgierig genoeg om te gaan googlen. Heb ze nooit gemist dus zal het nog wel een poosje zonder kunnen. Wink
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 10:03
In die kinderhandwerkpakketjes zitten vaak plastic naalden om de boel af te werken. Je zou die kort kunnen afbreken en er een stompe punt aan slijpen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 11:09
Maar zou dat handig werken zo van die plastieken naalden? Die geven toch altijd mee en daar kun je toch niet zovel kracht opzetten als je door een knoop de draad wil wegwerken?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 15:10
Ik gebruik ze niet, ik gooi ze meteen weg. Voor kinderen lijken ze me zeker niet praktisch, dan liever een stompe dikke naald.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 18:27
Als ik die foto zie doet het me een beetje aan zo'n weefspoel denken? Zou je dat niet kunnen gebruiken?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 21:09
zou je daar ook een elastiek rijger voor kunnen gebruiken ?
oant Sjen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns