Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ah

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ah
    Posted: 24 Januari 2015 om 00:30
vandaag voor het eerst naar een ah hier in de buurt geweest.

Die is krak hetzelfde als de ah's in Nederland. Ik had gedacht dat ze er ook Belgische producten zouden aanbieden, maar nee, zelfs de tomaten zijn dezelfde als in Nederland.

Ben benieuwd of ook alles zo smaakt als in Nederland, zoeter. vb. tomatensoep, mayonnaise. Die moet ik volgende keer toch eens meenemen dan.

Zelfs de broodjes heten pistolets en andersom.

Bij ons is een pistolets dus rond en een broodje lang.
En in de ah heten ze dus zoals in Nederland, andersom
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 09:34
Nu ben ik heel verbaasd Bep. Jij meent dus dat de Nederlandse produkten zoeter zijn dan de Belgische? Mijn moeder had vroeger bakrecepten van Belgissche nichten. En ik weet dat zei dan altijd zei: Ik kan minder suiker gebruiken, die Belgen gebruiken veel meer. Ook als we gebak in België haalden, vooral de rijstevlaai, was altijd zoeter.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 09:56
misschien dat het gebak en zo zoeter smaakt maar de mayonnaise bij ons is bijlange niet zo zoet als bij jullie.

Als wij naar Nederland op vakantie gaan is het eerste wat wij wegsteken een grote pot mayonnaise. En de soepen uit blik zijn bij jullie ook zoeter dan bij ons. Zelfs hetzelfde merk.

Dat is zoals in Mallorca de fanta daar is ook helemaal anders dan de fanta hier. Wel van hetzelfde merk en van sinaasappel, maar kleur en zoetigheid zijn anders.

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 10:23
Haha, ik zie het al voor me, de boer heeft een veld met Nederlandse tomaten, een veld met Belgische tomaten en ga zo maar door. Wist je dat het is vastgelegd hoe de tomaat eruit moet zien en moet smaken. De rode kleur hebben we te danken aan de Engelsen, die willen persé dat de tomaat rood is, terwijl bijv. een gele tomaat net zo lekker is.

Maar ik dacht ook dat de Belgen juist meer van het zoete waren dan de Nederlandse. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 11:09
En Bep, kun je ook zegels sparen? Bij onze PLus krijg je voor € 4 gespaarde zegels € 6 terug of een tegoedbon voor een film of kappersbeurt, bij Appie Heyn krijg je voor € 49 gespaard iets van € 52 terug. Maar het gaat ongemerkt en dan heb je een lekker bedrag voor breiboeken of zo. Ik spaar de gratis kristalzegels van Appie voor de receptioniste van gym. Want ik zeg nooit nee, desnoods bied ik ze aan aan mensen achter me in de rij.

Dat van die Hollandse tomaten is leuk. Als de groenteboer vroeger sperziebonen aanbeval als Egyptische, zei mijn moeder "Ik spreek geen Egyptisch". En dan kocht ze groente van eigen bodem. Die kon ze tenminste verstaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2015 om 11:21
Ik wou dus een bonuskaart aanvragen aan de infobalie maar ze waren er niet. In februari zijn er terug en dan zijn het allemaal nieuwe.
Maar ik kon wel kopen aan bonusvoorwaarden.
Ik heb wel kristalzegels gekregen. (Tegen zegels zeg ik ook nooit nee, al is het dat ik ze niet kwijtgeraak aan iemand anders, dan hou ik ze bij voor de kleinkinderen voor als ze winkeltje gaan spelen, kunnen ze ook zegeltjes uitdelen)

En juist mijn rekening erbij gepakt maar ik zie niks staan van andere zegels.
En ik heb ook gepind, zie ik nu, alhoewel ik met bancontact heb betaald.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2015 om 11:19
Ze hebben zelfs jaren geleden al een systeem gehad, dat je spaarpunten op de AH bonuskaart kon laten zetten, net als airmiles, maar dat scheen illegaal te zijn, een soort eigen bankje, want je kon in de winkel betalen met die pas of het geld cash opnemen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.765 seconden.
Lang Yarns