Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

aidastof

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: aidastof
    Posted: 26 April 2014 om 14:23
Goedemiddag,
ik wil een borduurpakket bestellen van aidastof. Nu zijn de aidastoffen van 5.4 tot wel 7. Nog wat per cm.

Hoe moet ik dat zien is 5 dan het duidelijkst en 7 moeilijker te zien, of juist andersom.
Groet, Janet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2014 om 14:37
Als je 5 bundeltjes op 1 cm hebt dan maak je ook 5 kruisjes op 1 cm .
Dat is vergelijkbaar met 10 draads borduurlinnen/katoen

aida 7 geeft 7 kruisjes op een cm vergelijkbaar met 14 draads borduurlinnen /katoen .
aida 5 is dus grover (makkelijke te zien dan aida 7 De grove aida heeft weer het nadeel dat je makkelijk een draadje laat liggen van het blokje vandaar dat de stof vaak stijf is .
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2014 om 19:23
Oké, duidelijk, ik snap het. Bedankt voor je uitleg.
Wat is het meest gangbare onder de aidastoffen?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2014 om 20:53
Dat ligt aan je patroon en met hoeveel draadjes DMC je moet werken of met borduurkatoen perle of zelfs borduurwol . Ook is je afmeting van je werk van belang en wat het moet worden .

Een kussen zal grover moeten worden dan een schilderijtje . Ik denk dat 10 draads borduurstof het meest gangbare is dus aida waarbij je ongeveer 10 kruisjes op een cm maakt
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2014 om 13:34
Gister heb ik mijn borduurpakket binnen gekregen. Ik kijk nu naar het stukje aida.
Volgende vraag, zit er een draadrichting, onder, boven. Aan welkekant moet ik beginnen. Dit is de 1e van de 3 borduurstukjes voor een drieluik, dus alle 3 stukjes moeten qua stofrichting wel gelijk zijn. Hoe pak ik dit aan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2014 om 14:17
Volgens mij is er geen draadrichting en anders moet je naar je zelfkant kijken . Ik weet niet of je enkel of dubbelbrede stof hebt . Bij enkele stof zullen ze wel boven elkaar vallen en bij dubbelbrede stof passen ze misschien naast elkaar
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2014 om 22:47
Ik weet niet, het 7s gewoon een stukje witte stof van 32 bij 32 cm
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2014 om 08:31
Dan is er geen draadrichting en moet je alleen de plaats bepalen waar je moet beginnen door het aantal kruisjes uit te rekenen.Staat er op je patroon geen teken waar je moet beginnen of wat het midden is ??

Dat stukje stof is uit een grotere lap geknipt .

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns