Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

airco-homemade

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: airco-homemade
    Posted: 03 Augustus 2019 om 10:25
Airco kun je zelf maken. 
De ingrediënten daarvoor zal hoogstwaarschijnlijk wel iedereen in huis 
Wat heb je nodig? 
Bord
Lege plastieken flessen
Stukje touw
Ventilator
vriezer
Water. 
Hoe doe je het?
Vul de flessen voor 3 / 4de met water en leg die in de vriezer, ong een kleine 24 uur
Zet de bevroren flessen voor de ventilator in een bord(om het lekzweet van de flessen in op te vangen) en je bind ze best samen (om omvallen te voorkomen). 
Simpel, maar je moet er maar opkomen. 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2019 om 09:04
Beter een stuk elastiek, dan hoef je de knoop er niet uit te halen.

Bevroren flessen zijn prima koelelementen ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2019 om 19:58
Ik heb een ventilator gebruikt en ook wel koelelementen in een kruikenzak gestopt om mee onder de lakens te nemen. Maar deze combinatie heb ik nog nooit uitgeprobeerd. Lamp
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2019 om 20:13
Het is veiliger dan een bak koud water voor de ventilator zetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2019 om 20:43
Ik geloof je graag, maar dat gevaar moet je me toch eens uitleggen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 00:42
Stel, de ventilator draait, 
het waait, 
De ventilator valt IN de bak met water, 
Water + elektriek
Snapt ge t'plaatje?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 08:38
In een ver verleden op een meisjesschool had ik een knappe jonge natuurkundeleraar, die ons ernstig waarschuwde voor het gevaar van elektriciteit en water. Niet op blote voeten in de natte badkamer aan elektrische apparaten komen, ook niet aan de wasmachine. Geen transistor aan een snoer op de rand van het bad. Niet met natte handen de föhn gebruiken. Zoiets vergeet je nooit meer. Omdat het even niet over leerstof van school ging, maar over je eigen leven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 09:58
Klopt, dàt was inderdaad geen leerstofles, maar een levensles. (en zoiets blijft altijd hangen). Zelfs als je denkt dat je het vergeten bent. Er moet maar één klein ietse-pietsie voorvalletje zich voordoen en....dan komt die levensles van zoveel jaren geleden er weer klaar en duidelijk voor de geest.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 11:54
Wat een grappig idee zeg
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2019 om 13:02
Een jonge knappe natuurkundeleraar: ik zie al een klas vol zwijmelende meiden voor me. LOL De zuster die ons natuurkunde gaf, had die uitstraling ongetwijfeld ietsje minder gezien mijn resultaten. 

Originally posted by francis3 francis3 wrote:

Stel, de ventilator draait, 
het waait, 
De ventilator valt IN de bak met water, 
Water + elektriek
Snapt ge t'plaatje?

Ja hoor, ik snap het helemaal. Een ventilator is uiteindelijk niet bedoeld om als mixer door het leven te gaan. Ik kon me niet voorstellen dat mijn ventilator met stevige standaard in een emmer water zou kunnen vallen. Ik had eerder visioenen van opstijgende waterkolommen ten gevolge van de zuigende kracht van de wind uit het apparaat.   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 10:13
Hier zijn de vensters dicht (uhm de luiken) alleen weet ik niet waarom ik tijdens de bouw heb gezegd dat er aan de zuidwest kant geen hoefden ?
En als het dan toch warm geworden is in huis pas ik het schoorsteeneffect toe - als het 's ochtends koel is zet ik beneden een (halve) deur open
en boven de ramen en de deuren. Maar als ik nog eens een huis bouw (wie weet) ga ik er nog beter over na denken. Ik vind het namelijk ook
jammer dat het door de luiken zo donker in huis is - alhoewel je natuurlijk buiten kunt gaan zitten . . .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 10:20
Daglichtlamp? Ik heb er ooit één gekocht bij Lidl en de huisband heeft die bij zijn computer staan.

Overigens begreep ik ineens waarom ik vanaf het begin dol was op Professor Snape uit de Harry Potter films. Hij leek op meneer Rietschell. Alleen was Snape in het begin erg onaardig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 17:05
Ons vorige huis was werkelijk loeiheet .

We hebben toen soort" zomervitrage " gekocht dat was aan een kant voorzien van een zilverkleurige laag . Het liet het licht door maar de warmte buiten .
Van de winter kwam ik met het opruimen nog 1 vitrage tegen ,ik had het op de stapel" weg gelegd" neer gelegd .Op advies van mijn man toch niet gedaan ,laat het nu precies voor het achterraam passen .

Het is foei lelijk ,maar het heeft met die warme dagen z'n dienst bewezen .
Ze zijn er weer vanaf ,maar toch weer in de kast opgeborgen.
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2019 om 12:19
leuk idee
groetjes Loes
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2019 om 23:41
Ja eh Loes,

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns