ajour breien met elastisch garen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2389 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 December 2013 om 14:58 |
In plaats van het zelf eerst uit te proberen dacht ik: laat ik het eens op het forum vragen
![]() gekocht onlangs en het is een erg elastisch garen. Ik vind de kleur en structuur prachtig en zou het graag gebruiken voor een ajour patroon trui of sjaal Heeft een van jullie ervaring met ajourbreien met een elastisch garen? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? |
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mijn gevoel zegt dat het niet echt geschikt is voor ajourbreien. Ajourbreiwerk is het mooist als je het geblocked hebt en ik denk dat dat met dit garen niet gaat lukken. Bovendien denk ik dat het tijdens het breien heel erg in elkaar gaat zitten vanwege de rek die er in zit.
Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2389 |
Bedankt Wilma, Dat is eigenlijk wat ik ook al dacht, maar ik twijfelde omdat ik het zo'n mooie kleur vind.
Blocken, daar had ik niet eens bij stil gestaan. Ik ben dan ook nog niet zo'n ervaren breister. Ik denk dat ik er maar een vestje of iets dergelijks van ga breien. Of gebruiken om te combineren met een zwart garen en er dan een vest of trui van breien.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Het is wel heel mooi garen. Ik zou er een vestje van breien, gewoon eenvoudig tricotsteek, het garen is zo mooi, dat heeft geen bijzondere steek of iets dergelijks nodig
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |