Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Allergie

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Allergie
    Posted: 15 December 2010 om 11:46

Al ruim 6 weken heb ik last van mijn ogen; brandend gevoel, jeuk, drukkend gevoel achter mijn ogen, soms wazig zien, niet tegen fel licht en snel bewegende dingen kunnen.

3 weken terug naar de huisarts; beginnende ontsteking. Ooggel gekregen. Na 5 dagen niet over? Terugkomen.
Week later terug wegens nog klachten; geen ontsteking maar droge ogen. Oogdruppels gekregen. 1 a 2 weken proberen anders terugkomen.
Week later terug wegens ergere pijn; misschien een allergie. Verwijzing voor de oogarts.

Vanmorgen had ik de afspraak bij de oogarts. Eerst bij de assistente langs die de scherpte van het zien bekeek. Daar is niets mis mee. Ze vond mijn pupillen ook erg groot en deed ineens het licht van bijna donker naar erg fel aan! Dat deed pijn aan mijn ogen, maar zoals zij zei: Je pupillen doen het nog! Toen kreeg ik druppels omdat mijn pupillen te klein waren om door de arts goed onderzocht te worden.
 
Daarna naar de arts. Die heeft met kleurvloeistof en een fel lampje gekeken.
Ik heb een allergie. Wel een lichte en te licht om te onderzoeken waarvoor.
 
Heb nu 2 druppels gekregen, ene voor nu. 2 weken elke dag druppelen. Daarna de andere voor minstens 4 weken. Daarna met perioden rust mag ik die ook gebruiken.
 
Over 6 weken weer terugkomen om te kijken hoe het nu is.
 
Ben nu zo aan het nadenken wat ik allemaal voor veranderingen/andere dingen gebruikt heb, maar kan niets bedenken.

Hopelijk doen deze druppels hun werk zodat ik weer rustig tv kan kijken ipv tv luisteren, moeilijkere breiwerkjes, in het donker kan auto rijden enz.

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 11:51

Sterkte en beterschap

Groetjes Frea

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 12:19
Het hoeft niet iets anders te zijn dat je gebruikt hebt, een allergie kan altijd ineens de kop opsteken, ook al heb je er daarvoor nooit last van gehad. Misschien de make-up die je gebruikt, of een gezichtsreiniger/dagcreme o.i.d.?
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 13:04

Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Het hoeft niet iets anders te zijn dat je gebruikt hebt, een allergie kan altijd ineens de kop opsteken, ook al heb je er daarvoor nooit last van gehad. Misschien de make-up die je gebruikt, of een gezichtsreiniger/dagcreme o.i.d.?

Aan make-up ook al gedacht, maar bij de eerste oogklachten gelijk gestopt met make-up tot op heden. cremes ed gebruik ik niet.

Er zijn zoveel dingen waarvan het zou kunnen, shampoo, wasmiddel, stof, kleding, dieren.
Ik moet ergere klachten hebben willen ze het misschien kunnen onderzoeken waarvoor ik allergisch ben.
Paar jaar terug al getest, toen nergens last van.

Eerst maar afwachten wat de druppels doen, anders kijken we weer verder.

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 13:15
Wat vervelend.. hoop dat de druppels hun werk gaan doen.
Beterschap


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 15:05
Wat naar!!! Ik heb natuurlijk geen idee waar dit door komt, maar is het in huis nu niet erg droog?
Was bij mij het probleem. Nu zullen er wel meer mensen wat aandragen, maar je moet maar zo denken: we bedoelen het goed.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 15:11

Originally posted by pippie pippie wrote:

Wat naar!!! Ik heb natuurlijk geen idee waar dit door komt, maar is het in huis nu niet erg droog?
Was bij mij het probleem. Nu zullen er wel meer mensen wat aandragen, maar je moet maar zo denken: we bedoelen het goed.

Vind ik ook helemaal niet erg, erg lief dat jullie meedenken.
Nu is het misschien wel droger in huis. De klachten heb ik al zo'n week of 6, toen waren de temperaturen anders, maar de klachten zijn hetzelfde.

Ik heb druppels gehad om mijn ogen nat te maken/houden, maar daar werden de klachten helaas erger van.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 18:37
Wat vervelend voor je. Beterschap gewenst en ik hoop voor je dat de druppels snel zullen werken
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 19:41
oh dat is vervelend, hoop dat de druppels je kunnen helpen!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 20:38
wat vervelend is dat zeg.
ik hoop dat je snel van alle klachten af bent.
ook geen nieuwe soort wol gekocht?(even een gedachte hoor)
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 21:10

Originally posted by esthertje esthertje wrote:

wat vervelend is dat zeg.
ik hoop dat je snel van alle klachten af bent.
ook geen nieuwe soort wol gekocht?(even een gedachte hoor)

Nee ook geen nieuwe wol gekocht.

Vanmiddag de eerste keer de nieuwe druppels gebruikt, ben benieuwd de komende weken.

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 21:53

Oh, dit is heel vervelend!!! En helaas heel herkenbaar .... ik ben er nu na een aantal jaar nog niet achter wat het is maar ik merk al vroeg dat het begint en dan snel druppelen en een zonnenbril op tegen de pijn van het licht. Ziet er dom uit in de winter maar ja. Ik heb het vaak in het voorjaar en in periodes van sneeuw. Alsof het licht dan anders valt of zo ..... maar we komen er niet uit.

Succes met de druppels en ik hoop dat het snel weggaat!

http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2010 om 10:17
Veel beterschap ik hoop dat je druppels snel werken
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2010 om 21:11
Laten we hopen dat de nieuwe druppels aanslaan. Beterschap ermee hoor. Groet, Tineke01   
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2010 om 21:29
Originally posted by mineke.j mineke.j wrote:

Oh, dit is heel vervelend!!! En helaas heel herkenbaar .... ik ben er nu na een aantal jaar nog niet achter wat het is maar ik merk al vroeg dat het begint en dan snel druppelen en een zonnenbril op tegen de pijn van het licht. Ziet er dom uit in de winter maar ja. Ik heb het vaak in het voorjaar en in periodes van sneeuw. Alsof het licht dan anders valt of zo ..... maar we komen er niet uit.

Succes met de druppels en ik hoop dat het snel weggaat!

Ik heb nu ook een oogdruppel gekregen die ik met tussenperiodes altijd mag gebruiken. Over 2 weken begin ik daarmee.
Ik heb nu ook mijn zonnebril standaard bij me. Ziet er vreemd uit nu, maar ik heb hem wel nodig. Net met de hevige sneeuwval ook. Kraag tot over mijn neus, zonnebril en gelijk daarboven een muts. haha.
Heb hiervoor nooit last gehad.

Jij ook sterkte ermee.

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2010 om 23:07
Dit jaar valt het bij mij tot nog toe mee .... maar waarom? Geen idee, vorig jaar was een ramp. Het is zo moeilijk om de oorzaak te vinden! Het lijkt een combinatie van iets met licht te zijn ... ik kan zowiezo niet meer tegen fel licht.
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 684
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2010 om 23:24

Wat rot...

Misschien zou je een keer naar een allergoloog kunnen gaan? In Nijmegen en Utrecht zitten erg goede heb ik gehoord.

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2010 om 21:01
Originally posted by xAnnemiekx xAnnemiekx wrote:

Wat rot...

Misschien zou je een keer naar een allergoloog kunnen gaan? In Nijmegen en Utrecht zitten erg goede heb ik gehoord.

Daar is wel een verwijsbrief voor nodig. Ik hou het wel in gedachten.
Ik weet niet of het nu al te zeggen is, maar vandaag de druppels gebruikt en ik heb er wel minder last van overdag. Het licht en de sneeuw kan ik nog niet hebben, maar mijn ogen doen minder pijn.

Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 684
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2010 om 22:21
Originally posted by Ennas Ennas wrote:

Originally posted by xAnnemiekx xAnnemiekx wrote:

Wat rot...

Misschien zou je een keer naar een allergoloog kunnen gaan? In Nijmegen en Utrecht zitten erg goede heb ik gehoord.

Daar is wel een verwijsbrief voor nodig. Ik hou het wel in gedachten.
Ik weet niet of het nu al te zeggen is, maar vandaag de druppels gebruikt en ik heb er wel minder last van overdag. Het licht en de sneeuw kan ik nog niet hebben, maar mijn ogen doen minder pijn.

Het klopt dat je een verwijsbrief nodig hebt. Maar die kan je aan je huisarts vragen als je dat zou willen.

Fijn dat je iets verbetering merkt. Beterschap ermee!

Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1871
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TLooman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2010 om 12:19

fijn dat het iets beter  gaat beterschap ermee

groetjes Thea
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns