Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Allerlei handige tips

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Allerlei handige tips
    Posted: 29 Januari 2019 om 16:05
Toevallig zag ik een filmpje van ca. 18 minuten met daarin allerlei korte tips. 

Misschien weten alle ervaren handwerksters alles al, maar ik zag wat handige tips voorbijkomen. 
Niet alleen voor naaien, maar ook voor snel opwinden van garen, enz. 

Gewoon leuk om eens op een regenachtige dag even te bekijken en tips uit te halen waar je zelf iets aan denkt te hebben.



Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2019 om 17:55
Daar zijn er een heleboel van.  Thumbs Up
Ik kijk er graag naar en heb al verschillende tips in de praktijk gebruikt.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 10:54
Ik durf niet te klikken, zijn dat die 5 minute hacks, die zijn best leuk alhoewel het volgens mij ook wel eens meer tijd dan 5 minuten kost.
Als ik klik ben ik zo vertrokken en ik moet vandaag wat doen, ik heb nu koffie "hobbydoos" pauze LOL
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 11:20
Zijn veilige sites hoor
En dat 'vijf minuten' slaat meer op de tijd die je gemiddeld nodig hebt om zo'n tip op te volgen.
Ik heb de neiging te lang te  blijven kijken.
Geek
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 12:15
Plooien leggen met een vork vond ik een handige tip. Elastiek in de tailleband van jeans kende ik al en met magneetjes werk ik al jaren. Ik heb nooit met leer gewerkt, wel met pluche voor teddyberen en daar gebruikte ik paperclips voor om delen op elkaar te "spelden", omdat je spelden later niet terugvond.

Dat oprollen van garens is een goede. Jammer dat ik een keukenmachine heb en geen handmixer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 12:28
Handmixer met één deeghaak gebruiken om koortjes te draaien, die tip heb ik van mijzelf.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 12:56
He leuk...
Hier zijn zoveel filmpjes van en ja handig zijn ze zeker...
Heb er ook al het een en ander van gebruikt...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 15:35
Die handmixer ga ik zeker eens proberen, ik ben nu vaak zó lang bezig om garen op te winden, pfff... Haha, eerst maar even met een oud bolletje proberen, waarmee niets mis kan gaan, net iets voor mij om de hele boel (inclusief handmixer) in de soep te laten lopen :).

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 18:23
Oprollen rond een rol van keukenpapier of wc papier deed ik al wel, dat gaat met twee handen ook best snel. Ik heb de laatste tijd wel van die warbollen weggegooid, waarin drie of meer kleuren door elkaar geraakt waren, meest gekregen spul. Dan rolde ik op tot het vast zat, knip.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 14:49
Het zijn leuke filmpjes, niet alle tips zijn even bruikbaar en de tips zijn vaak al heel oud. Maar nieuwe kijkers kunnen ook wel wat hebben aan oude tips.

Zeep als stofkrijt kende ik al van mijn overgrootmoeder. De zeepstukjes bewaar ik tussen de stoffen en in de linnenkast. Dan ruikt alles lekker en motten houden er niet van. Of Opoe gelijk had in dat laatste hoop ik maar, want zij had nooit zo veel stoffen en linnengoed als ik en motten kregen bij haar toch al weinig kans omdat alles veel intensiever werd gebruikt en gewassen dan mijn spullen.

Behalve die 5 minuten serie zijn er heel veel andere filmpjes met handige tips. Ook van professionals die hun geheimen prijsgeven. En dat op elk denkbaar gebied.

Deze bijvoorbeeld: https://youtu.be/pND6-omqt4k
Mijn buurman betaalde nog 25 euro voor de zelfde rits reparatie bij zo een Gouden Schaar winkeltje.
De volgende rits repareerde ik voor niks binnen een minuut.

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 15:32
Cocos had al vele filmpjes gezien maar deze is echt super handig...
Dit wist ik echt niet en een rits kapot ga ik dit zeker eerst uitproberen...
Ben wel benieuwd of er bij het winkeltje een nieuwe rits in ging of dat ze het ook op deze manier maakte...
Indien ze het op deze manier deden zou het schandalig zijn dat ze daar dan 25 euro voor laten betalen...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 16:24
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Ben wel benieuwd of er bij het winkeltje een nieuwe rits in ging of dat ze het ook op deze manier maakte...
Indien ze het op deze manier deden zou het schandalig zijn dat ze daar dan 25 euro voor laten betalen...


Precies de zelfde manier. Het viel mij op, dat de rits er precies hetzelfde uitzag en er geen enkel steekje anders was. Bij het inzetten van een nieuwe rits lukt dat nooit. Elk steekje in het zelfde gaatje gaat niet en dat maakt een rits vervangen in een leren jas nooit mooi wordt. Daarom ging ik zoeken op Youtube.

Dat maakt die filmpjes zo leuk. Er is weinig waarvoor je geen handige tip kan vinden.
Je moet wel zoeken naar de juiste woorden, meestal Engelstalig, om te vinden wat je nodig hebt.

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 08:07
Dat is echt schandalig gewoon iemand zoveel laten betalen voor zo weinig werk...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns