ambras |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mens mens, 2weken weggeweest en het lijkt wel een soap hier, geweldig, wat een leuke bijdragen overal, hulpaan vragenden, advies aan klagenden en dan deze tongbrekers..kheb er ook 1..komtie
Pieter Peters plant pietepeuterige peterselieplantjes in pimpelpaarse peperpotjes.. Zo, en nou meei zun alle mar oefene en oewe tong breke en dris glovik gin brabants woordeboek zoas Bep int vlaamse neerzette...mesgient kande gij impesaant zoiets opzuuke vur ons Beppeke....Houdoe ammel en bedaankt vur alle plezier hier opt forum....p.s. Witte gij Bep, dasse in Olland da gezellig kwekken meei mekaore "beppen" noemen...ik kantok nie hellepe hor... en ok nog un hug vur Maggy.s..: bedankt voor je mail meissie En nu weer aant opruimen en de koffers leeghalen... |
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
sjaans dat er maar 1 bep op het forum is toegelaten he.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Welkom thuis, dutchy, ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad met veel mooi weer. Ik zit hier eerlijk gezegd te duimen dat het gaat regenen, ik heb vrijdag het gras gemaaid, toen kalk en mest gestrooid en vanaf dat moment op regen zitten wachten. Dat gedoe met tuinslangen vind ik zo vies en modderig. Gelukkig heeft het wel elke morgen mist en dauw gegeven, dus het spul zal best al doorweekt zijn en de aarde in duiken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Creananske
Duizendpoot Lid sinds: 09 Juli 2014 Status: Offline Points: 287 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hehehe, mischien wat Magtelt zegt...zo'n batting voor quilts?
Kleine beetjes...je kunt die bv ook bij veritas verkrijgen. Hier heb je er ook zo eentje... Moeder mientje's minste meiske maakte mutskes met 't machientje. of... keizer Karel kleinste kiendje kakte kleine kromme katievige kutteltjes... Zijn er nog van mijn moeder... |
|
Groetjes Creananske
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb dus batting moeten goegelen omdat ik begot niet wist waar creananske het over had. Ik heb ooit een prikbord gemaakt voor mijn dochters met de zelfgeprinte foto's op doek van hun kinderen en toen had ik ook zo'n vlies nodig. Bij gebrek heb ik toen een dampkapfilter gekocht (was goedkoper). Maar is tegenwoordig ook weer moeilijker te vinden.
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
dampkapfilter? laat mij raden zoals bij ons een afzuigkap?
|
|
Creananske
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Bep,
Ik weet niet of we het nu over hetzelfde hebben... Ik spreek over die dikke vulling van bv het merk Hobbs. Die tussen de top en de achterkant van een quilt zit. Ja, Engeline... Dat is hetzelfde... Maar tegenwoordig zit dit in de nieuwere modellen niet meer in,he... In die van mij toch al eeuwen niet meer...he Bepje? Hahahahaha... (Ben je aan het plagen,hoor) |
|
Groetjes Creananske
|
|
Creananske
Post Options
Thanks(0)
|
En dan werd het stil...
Wedden dat de patat er voor iets tussen zit ? |
|
Groetjes Creananske
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ja ik bedoel ook die, en idd is dus bijna niet meer te vinden die afzuigkapfilters. Heb ze ook al een 20 jaar niet meer maar ik dacht ze verkopen die nog dus moet het nog te vinden zijn en na lang zoeken toch nog gevonden.
|
|
JannieV
Duizendpoot Lid sinds: 27 Augustus 2011 Locatie: Alblasserwaard Status: Offline Points: 336 |
Post Options
Thanks(0)
|
Action heeft afzuigkapfilters.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
dan zal ik daar eens gaan kijken want ik moet nog zo een paar 'bordjes' maken
|
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kheb er ook nog 1 Creananske, die van jou zijn ook leutig en van dampkapfilters heb ik glad geen sjoege...:
Als een potvis in de pispot pist heb je een pispot vol met potvispis.... |
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Creananske
Post Options
Thanks(0)
|
Net gevonden...
Vrei interessant... Was nog altijd op zoek naar het waar komen mijn suikerboontjes vandaan... Ik vind het terug onder West- vlaanderen. Kortemark...pag.3 sperzieboon prinsesseboîne, suukerboîne. Word hier in Roeselare ook wel veel gezegd... Ik ben opgegroeid in Zarren. Zarren is een deelgemeente van Kortemark. Maar als ik dan kijk dan zie je wel dat je veel dialecten samen begint te voegen... Je groeit op in Zarren,gaat naar school in Staden en Roeselare. Dan ga je naar Roeselare gaan wonen. Terug hoor je vreemde dialecten die je zonder weten overneemt... Brugge enzo... Komiek,he... |
|
Groetjes Creananske
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ooit een lapje tussenvoering gekocht bij de Beekbergse wolhal, maar ik denk dat je het beste bij quiltwinkels kunt zoeken. Of op de markt. Ligt het niet op de kraam, dan vragen, misschien heben ze dozen onder de uitstalling. Ik heb het ooit gebruikt voor een gebreid mofje, lekker voor in de auto. Het heet meen ik ook wel fiberfill.
Mijn vader was Haginees en sprak van prinsessebonen, mijn moeder gaf ze pas door als hij netjes sperziebonen zei. "We zijn hier in Amsterdam en niet in Den Haag". |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
nldutchy
Post Options
Thanks(0)
|
OOOOh, Beppeke, bedaankt vur dieje link, die hek meteen op mn vurblad gezet....kheb jaren de brabantse scheurklender opt kleinse kamertje gehad en hoop die komend jaar weer te bestelle.....
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ja fiberfill, die naam was ik ook aan het zoeken. en de afzuigkappendoekfilter trekt daar heel hard op, voelt alleen een beetje harder aan.
|
|
Ien
Hobbywonder Lid sinds: 10 December 2013 Status: Offline Points: 820 |
Post Options
Thanks(0)
|
De marskramer heeft ze ook nog de afzuigkap filters.
Heb nl een oude afzuigkap, dus gebruik ze nog |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
das nikske, is alles in één klap, één woordenboek voor heel vlaanderen EN nederland. Ik verschiet er wel elke keer van dat er zo veel dialecten zijn. Bijna per drie gemeentes is er wel een andere uitspraak van een woord. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn moeder gebruikte het woord ambras ook, maar dan in de betekenis van: Wat een gedoe of wat een aanstellerij of wat een werk en dan meestal bedoeld voor iets wat eigenlijk niet veel voorstelde. Dus 3 betekenissen. We zijn dan in Nederlands Limburg tegen de Belgische grens aan met een moeder met halfbelgische roots.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |