Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ander woord voor........

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 12:58
iets moedwillig kapot maken : verrenneweren

zware diarree (echt zware diarree) : den afgang hebben
                                    spetterpoep
                                    race kak
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 14:42
Originally posted by bep bep wrote:

zware diarree (echt zware diarree) : den afgang hebben
                                    spetterpoep
                                    race kak

Wij noemen dat kledderklei :S
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 14:59
Mijn nichtje heeft het altijd over "een Dili boterham"! Dit zijn twee sneetjes verse witbrood, goed boter erop en dan een dikke laag hagelslag en dan komt het: lekker pletten zodat je een hele dunne boterham krijgt en die is dan zooooo lekker.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 17:31
Als mijn kinderen speklapjes gingen halen zeiden ze een ond speklapjes ,dun gesneden en hoog opgestapeld want mijn moeder krijgt visiteren mijn broertje zei pam tegen een balpen en tami tegen kauwgum en wij daarna nu ook nog
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 19:24
Vruchtenhagel was bij ons thuis "schriebeltjes" en een stamppot van (als ik het goed herinner) postelein was "keeltjesstamp"
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 19:58
Griesmeelpudding met rozijnen: Hanenogen

En als we over rabarber praten is het bajam-bajam, maar dat komt meer doordat ik het vroeger toen ik nog peuter was zo noemde :)
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 20:41
Hagelslag: kriebeltjes
Afstandsbediening: De Toep
Diarree: Slingerschijt
Thee: Eendenzeik (vooral mijn vader vond dat)
Spaghetti: Slinger om je smoel
aardappels: piepers (volgens mij komt dat veel voor)
Lakens: zure lappen
Hanny
Back to Top
tiny1951 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tiny1951 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 20:57
toen mijn dochter geboren werd in 1974,wist mijn zoon die in 1971 geboren was al gauw het verschil tussen een meisje en een jongen,volgens hem had hij een piep en zijn zusje een sneepiep,dat is hem jaren lang achtervolgt.Als hij honger had wilde hij nummenummen.Een helicopter was een hoppieter.Als mijn kleindochtertje in de regen moest lopen moest ze altijd haar parapoepoe mee.(paraplu)Als zij iets stuk maakte dan was dat ka stuk.nooit kapot of stuk,maar kastuk.Ik vond dat heerlijk dat kindergepraat,maar ja dat gaat voorbij ze is nu 7 jaar.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 21:30
ha,toen mijn kleinzoon 2 jaar was noemde opa.....papoe en een kip een oek????.Toen er een kip ontsnapt was uit de wei riep hij..papoe papoe een oek.We moeten er nog steeds om lachen.In die tijd was hij veel bij ons.en toen wij brocoli aten zei,oma .nesse(Jesse) lus nie bomen....
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 21:39
Mijn broer had een advertentie gezet om zijn auto te verkopen en toen hadden ze in de krant gezet met een open dank ipv een open dak.Maar wij zeggen dat nog steeds tegen een cabriolet.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2014 om 10:05
Het zoontje van een vriendin noemde mij Patoe en een auto een toet. Een Fiat Tipo was een Patoetoet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns