Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Andere bloeddrukpil.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Andere bloeddrukpil.
    Posted: 03 September 2018 om 17:57
Mijn bloeddruk was toch nog te hoog en er zat eiwit in de urine, wat een slecht teken is voor de nieren. Dus bloeddrukpilletje erbij. Van de bijwerkingen in de bijsluiter en de verhalen op internet word ik niet vrolijk. Opgezwollen benen en voeten, duizeligheid of hoofdpijn en toch weer die kuitkrampen, helemaal zonder die kan het blijkbaar niet. Maagzuur en jeuk kan ook. De vorige gaven zo'n jeuk aan mijn voeten, dat ik bleef krabben en door die houding schoot de kuitkramp er dan in. Wat een gedoe. De huisarts zei lichtelijk geïrriteerd, dat ik wel erg gevoelig ben voor bijwerkingen. Tja, vroeger niet, maar toen was ik geen 70.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2018 om 19:52
Ik hoop voor je dat het goed gaat .

Ik moet dat ook altijd horen ,dat ik overal zo gevoelig voor ben ,ook al toen ik nog lang geen was .
Als kind kreeg ik eens poeders waarvan ik er 3 per dag in moest nemen .
Ik ben niet verder gekomen dan een ,want van die ene kon mijn moeder me niet meer wakker krijgen .
Dat is nog een heel gedoe geworden ,volgens mijn zusje nog iets met de rechtbank wegens een fout gemaakt bij het voorschrijven .
Dat vertel ik ze dan altijd maar.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2018 om 10:50
Iedereen reageert toch anders he mijn dochter heeft altijd het verkeerde effect als die medicatie neemt ,van slaapmedicatie word zij hipper en poetst de ganse dag ,het kan dus heel gevaarlijk zijn hoe je op medicatie reageert en daar denken dokters niet altijd aan
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2018 om 15:38
Tja, hij kan wel geirriteerd zijn, maar jij zit er wel mee. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2018 om 01:23
De winkel van de dokters en apothekers moet ook blijven draaien, dus geven ze bij voorkeur een pilleke waardoor ze er nog een 10tal kunnen bijschrijven. Werkcreatie heet dat geloof ik. Het zou te simpel zijn, in één keer het goede medicament geven. Dan zien ze geen patiënten meer.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2018 om 08:05
Daarom krijg je van sommige pillen net iets te weinig om het een kwartaal uit te zingen. Dan moet je bellen en zij moeten faxen naar de apotheek, minstens een half consult, ping zegt de kassa. Ik zou wel eens willen weten hoeveel huisartsen en apotheken krijgen van de verzekering voor elk uitgeschreven recept. Dat zou een verklaring zijn voor dit geëxperimenteer. De arts zat heel lang naar dit medicijn te kijken op haar laptop, dus ik dacht dat ze zocht naar de minste bijwerkingen, maar deze pil heeft juist een record. Ik slik hem nu een week en slaap gemiddeld 3,5 uur per nacht. De spierpijnen zijn anders, namelijk erger en op meer plekken zelfs in buik en maag, maar de bloeddruk is wel iets gedaald. Niet dat ik nu Hallelujah sta te roepen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2018 om 09:34
Terug bij af dus.

Zouden ze nog niet uitgerekend hebben hoeveel ze denken bespaard te hebben met elke keer een ander wit product voor te schrijven en de consulten ervoor tegenover dat ze ineens HET juiste (waarschijnlijk wel duurder) medicament zouden voorschrijven?

Als ik dat allemaal zo hoor zou ik al vragen hoeveel ik betaald krijg om mee te doen aan die experimenten.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2018 om 13:08
Hier hoef je voor de meeste medicijnen het recept niet steeds bij de huisarts in te leveren maar krijg je automatisch bericht van de apotheek zodra het klaar staat. Maar dat ging soms ook wel mis, zo had in een hele berg medicijnen van 2 soorten ( ook nog grote dozen), heb die nu maar even stop gezet zodat ik eerst deze grote voorraad op kan maken. Alleen heb ik ook een neusspray en die kan dan weer niet automatisch gaan, die moet ik wel telkens opnieuw aanvragen. Lastig want die gebruik ik ook jaar in jaar uit, dag in dag uit dus zou ook wat mij betreft automatisch mogen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2018 om 17:01
Dat had ik ook, de apotheek mailde dat er medicijnen klaar lagen, maar het liep wel via de huisarts. Maar toen ik met een berg pillen zat, heb ik dat stopgezet. En nu moet ik om alles vragen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2018 om 10:15
O, hie zei de apothekersassistente dat ik het bij hen kon doorgeven zodra ik het weer wilde hebben. Zal bij benieuwen of dat dan wel goed zal gaan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2018 om 11:39
Die medicijnen wordt je gek van zo vaak die van kleur wisselen .

Er stond op de kaart dat je medicijnen van de ziekenhuis apotheek kreeg .
ik heb m,n eigen vertrouwde kleurtje en modelletje meegenomen en dat was maar goed ook want div medicijnen hadden ze niet eens op de afdeling ,dan had ik zonder moeten doen .
Maar wel vervelend dat je nu weer zoveel kramp hebt .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2018 om 13:17
Soms gebruiken ze iemand als proef denk ik want in kliniek zijn het telkens andere...kan toch niet kloppen he
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2018 om 13:40
Ik vraag me ook steeds af waarom die zgn goedkopere medicijnen altijd ,bij mij althans ,meer bijwerkingen geven dan de dure .

Wat voor goedkope rotzooi stoppen ze daar dan in ?
Als je nu eens gaat rekenen ,hoeveel van die goedkope ongebruikt terug gaan ,dan ben je ,als je gelijk de dure geeft toch voordeliger uit .

Zou een arts beloond worden als die die goedkope maar vaak genoeg voorschrijft .?
Je kent je patient toch ?

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2018 om 12:02
Ik zou de neiging krijgen alles uit het raam te mikken.
Vanochtend assistente gebeld voor mijn 3-maandelijkse bloeddrukmeting. Afspraak gemaakt, vraagt ze opeens of ik inderdaad bij de assistente
moet komen of bij de praktijkondersteuner - ikke huh ??? Ik zeg mij maakt het allemaal niets uit, ja nou de praktijkondersteuner was voor
een speciale afkorting (ene oor in andere oor uit) en dan kwam ik in een bepaalde ketenzorg. Ikke huh ? Nou ja toen ging ze dus toch
echt even zelf kijken en bleek dat ze inderdaad zelf aan de bak moest . . . pfrrr Confused
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2018 om 12:16
Hoorde van de fysiotherapeut een pracht verhaal .
Z,n vader neemt om de dag zelf z,n bloeddruk op . Ging met de medicijnen die hij had prima .
Opeens een dag dat z,n bloeddruk omhoog was gevlogen .
Wat is er aan de hand .
Hij z,n staatje erbij gehaald . Op die dag was hij overgestapt op andere de zgn zelfde medicijnen alleen een ander merk en goedkoper .
Is het bewijs nu geleverd of niet .?
Het is dat die man een pietje presies is (gewezen burgemeester ) anders had je het nooit kunnen bewijzen .
Ik heb nog niet gehoord hoe de reactie van de arts was




Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.687 seconden.
Lang Yarns