andere, dunnere wol |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Francien Onderdijk ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 20 April 2013 Locatie: Den Haag Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 April 2013 om 20:49 |
Ik heb een patroon voor wol die gebreid wordt met pennen 3,5 en 4. Zelf heb ik gekozen voor wol die gebreid wordt met pennen 2 1/2 (boorden) en 3. Het proeflapje klopt. Hoe reken ik nu uit hoeveel steken ik moet opzetten? Francien
|
|
![]() |
|
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je kan op de site kijken van Jessica Tromp. Die geeft heel veel patronen met de juiste steken verhouding en naalden. Misschien dat je daar wat bij ziet zitten. Succes
|
|
![]() |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ALs je weet hoeveel steken je per 10cm hebt met nld 3 kun je aan de hand van het getekende patroon , daar staat meestal de breedte van de panden bij, uitrekenen hoeveel steken je op moet zetten.
Ik neem ook wel eens de steken van een maat groter dan ik moet hebben, dat gaat ook bijna altijd goed bij 1 maat verschil in de naalden, bij meer verschil in dikte zul je echt moeten gaan rekenen.
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |