Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Angora -> monsterlijke praktijken

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lady JB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 September 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lady JB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Angora -> monsterlijke praktijken
    Posted: 25 November 2013 om 19:40
Kijk eens hier...
Het Angora konijn!
Wordt gekweekt voor zijn lange zachte haren...
Het konijn wordt hier geschoren om te verwerken tot de Angora wol.
 
In China echter houden ze er andere praktijken op na...
De diertjes worden alleen in een mini hok gestopt,
om elke 3 maand LEVEND GEPLUIMD te worden!
(ben er dus nog ongemakkelijk van)
 
Bij deze dus een warme oproep om geen (Chinese) angorawol te kopen
 
Zie o.a.:
Handmade by Lady JB

http://lady-jb.blogspot.be/
http://www.ravelry.com/designers/lady-jb
http://www.ravelry.com/projects/LadyJB
Back to Top
Calvarie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 29 December 2012
Status: Offline
Points: 737
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Calvarie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2013 om 20:00
Die is mooiiiiii.
Wat een monsterlijke praktijken.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2013 om 20:16
ooooooooooooooh wat erg
oant Sjen
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2013
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 438
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2013 om 20:27
zo nou ik zal maar niet zeggen wat ik met hen zou willen doen, wat een verschrikkelijk iets zeg, om te janken zo erg, wat ik zo erg vind is als je deze beelden niet ziet of er over leest weet je het ook niet, dan kom je in de winkel en denk je zo dat is mooi en lekker zacht, je brei of haak er een trui of vest van en dan zie je dat filmpje, poeh ik moet er niet aan denken verschrikkelijk, wat zijn dat toch voor mensen, leven die in een andere tijd en zijn ze zo achterlijk dat ze niet weten dat het beestje gilt van de pijn en niet van plezier, misselijk makend is dit zeg ik ben der kapot van
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2013 om 20:54
kan de vn daar niks aan doen ?
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2013
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 438
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2013 om 21:06
ik heb echt geen idee, maar dit moet toch stoppen, dit kan toch niet, ik vind het zo verschrikkelijk erg, die arme stumpers
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2013 om 21:20
Heb hier geen woorden voor, alleen tranen
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2013 om 21:24
oh hoe erg is dit voor die arme beestjes , ik heb dus nog nooit iets van angora wol gekocht en na het zien van dit zal ik het zeker ook nooit gaan doen !
wat een mishandeling !!!!
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
petra57 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2013
Locatie: steyl
Status: Offline
Points: 502
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2013 om 22:36
Wat vreselijk, schandalig gewoon die arme dieren , bah
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2013 om 00:35
Wat ben ik blij dat ik geen angora wol koop 
nu ik dit zie wil ik t ook nooit hebben ook
arme arme diertjes bah ben dr misselijk van

Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2013 om 13:39
angora word in meer kleding verwerkt en winkelketens kunnen amper (niet dus) controleren hoe de angora wol word verkregen, het word in grote containers aangeboden  waarvan de herkomst niet te traceren is............ 

laat angora wol gewoon links liggen tenzij je zeker bent waar het vandaan komt...
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Auk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 Maart 2013
Locatie: Zuid Holland
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Auk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2013 om 19:31
Ik heb het gezien bij Radar. Walgelijk wat er gedaan wordt. Ik werd misselijk toen ik het zag. Het ergste is dat 90% van de Angora wol in NL uit China komt. De diervriendelijke angora komt op één hoop met de "vieze" angora dus je kan er uiteindelijk moeilijk bepalen wat wel en wat niet diervriendelijk is.
Gelukkig heb ik nooit iets van angora gekocht.
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2013 om 19:58
vreselijk,ik had dit laats ook al gezien,mijn dochter had me deze link gestuurd.
Ik heb het niet afgekeken,kan er gewoon niet tegen.
Dierenleed is zo gemeen,wat zijn het toch voor menssen die dit doen.
Ik zal zeker deze wol niet kopen.
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2013 om 21:31
weet je ik kan er echt niks aan doen............ maar een kreeft koken vinden we heel normaal??? 
dat word regelmatig in kook programma's uitgezonden, maar dat is dan normaal ????
(niet over me heen vallen, ik kan er echt niks aan doen...)
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2013
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 438
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2013 om 21:37
wie zegt dat ik dat eet en niet erg vindt, hier moet je heel voorzichtig mee zijn wat je daar zegt, ik eet geen kikkerbilletjes, schildpadden soep, kreeft, ganzen paté en zo kan ik nog wel doorgaan, dus nooit zeggen dat iemand dat normaal vindt want dat is dus niet, er zullen mensen zijn die alles goed vinden maar lang niet iedereen, ik val niet over je heen echt niet, maar spreken met we kan je beter niet doen
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 00:43
Inderdaad m'jo : velen roepen moord en brand bij het bereiden van kreeft terwijl ze doodleuk kilo's mosselen koken...
Er bestaan heel wat misvattingen omtrent voedselbereidingen, zo heeft in Europa schildpadsoep helemaal niks met schildpadvlees te maken, voor kwaliteitsvolle ganzenleverpaté gebruiken ze ganzen die vrij rondlopen en daar komen geen trechters in de keel aan te pas, natuurlijk betaal je daar een meerprijs voor, enz...
Zoals altijd geldt de regel : kwaliteit betaal je.
Deze verschrikkelijke angorapraktijken gebeuren in China en ja dan heb je goedkopere wol.
Er bestaat borduurgaren dat in het Verre Oosten gekleurd wordt met verf waarin giftige producten verwerkt zijn, en ja die is pakken goedkoper.
De kippen die massaal in veel te kleine hokken gekweekt worden en op enkele weken geslacht worden zijn veel goedkoper dan maiskippen die binnen een normale tijd gekweekt worden. Maar wat een smaakverschil !
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2013
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 438
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 10:40
ik eet geen mosselen maar zijn die al niet dood voordat ze de pan in gaan?

ik zie weleens in de supermarkt liggen en neem dan aan dat ze niet meer leven

er zijn veel dingen waar we niks van af weten, zoals bont, bont van een konijn vind ik wat anders want dat vlees wordt ook gegeten en het vachtje is dan een rest product, maar een nerts is puur voor een jas of sjaal, daar kan ik niet tegen, of zeehondjes daar wordt je toch gek van, die arme stumpers, en natuurlijk zal ook ik weleens wat fouts eten maar dan is het omdat ik het niet weet, door het te zien op tv eet ik geen plofkip meer maar als je het niet weet eet je dat gewoon, het is gewoon allemaal heel onduidelijk wat er gebeurt met ons eten, er zijn landen daar eten ze hond en die beestjes worden gewoon dood geknuppeld daar moet je toch ook niet aan denken, de wereld is wreed voor dieren
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 10:52
dierenleed is vreselijk maar een dier zou een ander dier zonder scrupules doden en eten als die dat nodig had. 
het is natuur en je kan zoveel mogelijk denken aan het leed wat een dier aangedaan wordt en je gedrag daarop aanpassen 
want een mens heeft een geweten en compassie en een dier niet
heb je dat als mens niet is het niet goed maar teveel compassie staat in de weg van je eigen leven 
als je wilt blijven leven moet je doden, zo was het ooit en zo is het nog  steeds 

Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2013
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 438
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 11:02
ja maar dan kan je het wel humaan doden en niet levend in een pan met heet water gooien, je kan het van te voren doden, verbrand je maar is aan heet water dan jodel je ook, tuurlijk moeten we eten en natuurlijk dood een dier een ander dier om te eten, maar wij kunnen nadenken en invoelen wanneer iets of iemand lijdt, een konijn zoveel leed aan doen voor een trui, het moet toch niet gekker worden, dat heeft niks meer te maken met eten of gegeten worden, dit gaat potjandorie om een trui
Back to Top
Calvarie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 29 December 2012
Status: Offline
Points: 737
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Calvarie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 19:43
Goed nieuws bij het Rtl nieuws.
De angora van konijntjes dat word gestopt
door de kledingwinkels.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns