Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Anne Claire Petit patroontjes

Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
omamarian View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omamarian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 21:11
mag ik ook please???
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 21:16
je hebt ze binnen
lydia wijsbroek
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 21:56
dank u wel.
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Irmadejonge View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Irmadejonge Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 12:30
Zou ik de patroontjes ook mogen ontvangen? Wat zijn ze schattig he?

groetjes Irma
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 12:38

Mag ik de patroontjes ook ontvangen?

Alvast dank

Wilma

www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 18:52
oh ik ook? alvast bedankt!
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 19:03
Irma, wilma en marjolein, jullie hebben post, sturen jullie ze weer door naar de volgende
lydia wijsbroek
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 19:51
Kan het zijn dat de documenten in omloop niet helemaal volledig zijn? Mist er een patronenblad oid? Of ben ik heel dom en snap ik onder andere het onderstaande gewoon niet...?

Het volledige werk is gemaakt met dubbele draad, het midden met F, volg het patroon.

Toer : werk aan de goede kant en begin in het midden van het hart, haak 1 toer v. in  E rond het hart en maak telkens 1 meerdering op punt A, B en C en haak 3 v. aan de punt.Bij de 2de en 3de toer, sluit de 3 steken samen van het midden, maak 3 st. in het punt en maak 1 meerdering bij : A, B en C (2e toer), A en B (3e toer). Stop. Haak vervolgens, op dezelfde wijze, 4 toeren v. in C : 1e toer : vermeerder 1 steek bij A, B en C ; 2e toer : 1 v. in elke steek ; 3e en 4e toer : 1 vermeerder in A, B en C. Stop met 1 hv op het einde van de laatste toer.

Blessed to be a blessing
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 21:48
tante jan heb het je nogmaals verstuurd, je moet 4 blaadjes hebben
lydia wijsbroek
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 21:54

Tante Jan,

Het klopt dat de patroontjes niet compleet zijn, er hoort volgens mij een getekend schema o.i.d. bij te zitten. Ik kom er ook niet uit met de hartjessleutelhanger.

Groet,

Yobsje
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 22:49

er zit geen getekend schema bij, bovenaan bij de stekenverklaring staat wat je moet doen bij schema 1 en 2 enz.

GEBRUIKTE STEKEN

- Kettingsteek (k), losse (l), vaste (v) : zie korte uitleg.

- Halve vaste (h.v.) : de haaknaald in de aangeduide steek steken. Maak een omslag en haal die door beide lussen. schema 1

- Kreeftesteek : werk zoals voor een vaste, maar van links naar rechts. Schema 2

- Stokje (stk): maak een omslag, haaknaald in aangeduide steek steken, 1 omslag, doorhalen door eerste steek. Er zijn nu 3 steken op de haaknaald. Maak 1 omslag, haal het door de 2 steken, er blijven 2 steken op de haaknaald. Maak een laatste omslag en haal die door de laatste 2 steken. Er blijft 1 steek op de haaknaald. Schema 3

- 1 steek meerderen : zie tekening. De vermeerdering van 1 st. aan het begin of einde van de rij zijn gemaakt door 2 steken te haken in de eerste of laatste steek.

- Vermeerdering van meerdere steken in het begin van rij (benen beer) : op het einde van voorgaande rij, haak voldoende losse nodig voor vermeerding + 1 l. om te keren. Haak de 1e st. in de ketting zoals in de basisketting, haak de rij verder. schema 4

- Vermeerdering van meerdere steken aan het einde van een rij (benen beer) : op het einde van de rij , steek de haaknaald in de laatste lus van de laatste haaksteek en haak de gewenste aantal steken. schema 5

- Vermindering van 1 st. : (steek de haaknaald in de volgende st. maak een omslag en haal door 1 steek) 2 maal, maak 1 omslag en haal het door de 3 steken. Vermindering van 1 st. in begin of einde van de rij zijn gemaakt door de 2 eerste of 2 laatste steken samen te haken. schema 6

lydia wijsbroek
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 22:58
Yobsje dit zelfde heb je op de vorige bladzijde ook al aangekaart, ik heb gewoon datgene doorgestuurd, wat ik ook hier op hobbydoos heb ontvangen, deze anne claire petit heeft mij nu al zovel tijd gekost, dat ik het patroon nu in de prullenbak donder
lydia wijsbroek
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2011 om 23:16
Jammer dat je zo reageert Lydia, ik bedoel het niet naar. Maar ik ben vele malen bezig geweest om het patroon te ontcijferen ook samen met iemand die al veel haakervaring heeft en wij komen er samen ook niet uit. Daar kun jij niets aan doen, maar het lijkt er echt op dat er iets mist aan het patroon.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2011 om 17:58
Ik ben vandaag nog aan het zoeken gegaan voor de patroontjes en ik kwam deze link tegen: http://mci.blogs.marieclaireidees.com/archive/2010/02/16/les -explications-de-crochet-c-est-du-joli.html  hier staan de benodigde schema's in voor o.a. de hartjessleutelhanger. Nu kan ik (en andere forumleden) weer verder.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 12:26

Zou ik de patroontjes ook mogen ontvangen van iemand????

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 12:38
volgens mij zet yobsje net een link neer?
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 12:45
de link van Yobsje is het originele franse patroon MET SCHEMA's, die je dus nodig hebt om het te haken, die zaten niet bij het setje dat ik had. nu wel, iedereen die het patroontje heeft ontvangen kan daar de schema's downloaden. Niemand heeft er verder naar gekeken en gewoon opgeslagen, te zijner tijd komen er vanzelf vragen, van hee het is niet compleet. Ik ga nu echt niet iedereen opnieuw mailen.
lydia wijsbroek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 12:56
Groot gelijk, Lydia. Ik had een 1000 mailles blad in Frans en Nederlands en daar stonden een paar patroontjes van haar in. Maar daar heb ik over gezwegen vanwege de telkens weer oplaaiende copyrightkwesties. Ik heb het zo in de kast gezet en weet niet eens of de haakschema's bij mij ook ontbreken. Dat zoek ik nog wel eens uit als ik tijd of zin heb. Vaak zegt de foto al genoeg, als je er met een vergrootglas naar kijkt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 13:19

Lydia,

Hartelijk bedankt voor het sturen van de patroontjes.

Volgens mij heb ik alles compleet.

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2011 om 13:23
Lydia, je hebt groot gelijk hoor! Je bent sowieso al te goed voor ons als Hobbydoosjes, je stuurt alles zo snel door, echt lief vind ik dat!
Blessed to be a blessing
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns