Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Annie update 18-2

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Annie update 18-2
    Posted: 11 Februari 2012 om 12:38

Hoi Allemaal,

Ik heb toch ook een vraagje. Ik wil graag Annie en Bianca van Deliciouce crochet maken maar ik kom maar niet uit de haren. Ik snap gewoon niet wat er staan. Is er iemand die haar ook al eens gemaakt heeft en mij kan vertellen hoe ik dat het beste kan aanpakken?

The hair is weaved directly over the head, from the head’s bottom to the top, inserting the hook in each stitch from the head’s surface. From row 1 to 10, everytime you finish a row, you’ll have to turn around the work, in order to start the next row. From row 11 till the end, you’ll have to weave in spiral.

om dit stukje gaat het. Hoe ik de krullen moet maken weet ik wel maar ik snap even niet hoe ik het beste de basis op het hoofd moet haken.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2012 om 16:32
Ik kan je niet helpen maar wat schattig!!! Laat je zien hoe het stel is geworden?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2012 om 16:37

Ik heb geen idee, dat wil zeggen, ik heb wel een idee, maar of het klopt weet ik niet want ik weet niet hoe het eruit moet komen te zien. Ik vermoed dat de basis voor het haar hetzelfde begint als het hoofd. Bij elke steek van het haar steek je dan in door een steek van het hoofd, zoiets? De eerste 10 toeren sluit je de rondes af en draai je om en haakt de andere kant op, daarna haak je in spiralen.

Zou dat het kunnen zijn?

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2012 om 19:20
Zou je haar geen mailtje kunnen sturen waarin je haar vraagt of ze het je iets duidelijker uit kan leggen. Ik denk namelijk hetzelfde als Carlaevelien, maar er staat niet heel duidelijk bij hoe de steken moeten
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2012 om 19:55

Ik ben net eens even gaan tekenen. (je moet niet zien hoe hoor) Maar ik denk dat ik er zelf an uit ben.

Als ik het goed lees begin je onder bij de nek en werk je daar eerst in rijen omhoog. daarna ga je in het rond daar waar je boven de ogen uit moet komen. Als ik het goed uit tel zou dat moeten kloppen. Nu nog de steken uittellen en met een naald eerst maar even erop spelden voordat ik weer tig keer alles uit kan halen.

Dank jullie wel voor jullie mee denken. Over het algemeen zijn de patronen van hun heel duidelijk maar ik was al twee dagen aan het lezen en werd zelfs kwaad op mijzelf. En vanmiddag viel ineens het kwartje toen in naar de marsrepetitie van de kinderen aan het kijken was.

Ik ga het vanavond nog even uitzetten en dan begin ik er morgen bij daglicht aan want ik doe het met zwart want het meisje voor wie het is heeft zwart haar en houd vel van popjes met zwart haar.

Maar zo gauw ik het af heb zal ik een foto plaatsen.

Back to Top
Pucky View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pucky Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2012 om 20:54
Hallo Esther

Ik heb laatst de dikke dame gemaakt en zat ook te klunselen met de haren, via een oudere forum[ met dank aan koningsdochter] heb ik toen onderstaande pruik gemaakt en met succes[ zoek maar eens in het forum, ra ra wat is dit,,,, de dikken dame]

Succes

Een ketting van 4 lossen als ring sluiten. 1e toer: 8 vasten in de ring. 2e toer: 8 lussen. (Een lus maak je door de naald in een steek te steken, 1 lus om de linker vinger maken, de naald onder de twee draden die gekruist om de vinger liggen steken en deze doorhalen, de vinger verwijderen, omslaan en door de lussen op de naald haken. Dit in elke steek steeds herhalen.) 3e toer: 16 vasten. 4e toer: 16 lussen. 5e toer: 24 vasten. 6e toer: 24 lussen. Zo elke vastentoer meerderen tot er een rondje van 10 centimeter is gehaakt. Dan de voorste 18 steken onbewerkt laten. Op de overige steken in heen en weergaande richting haken. Eventueel nog meerderen. Dit kan je zelf bepalen, door op het hoofd te passen. Als de pruik lang genoeg is rondom nog een toer lussen haken. Op de bovenkant en langs de achterkant van het hoofd lijm smeren en de pruik opzetten. Langs alle kanten ook nog vastnaaien.

Pucky
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2012 om 21:06

Originally posted by Pucky Pucky wrote:

Hallo Esther

Ik heb laatst de dikke dame gemaakt en zat ook te klunselen met de haren, via een oudere forum[ met dank aan koningsdochter] heb ik toen onderstaande pruik gemaakt en met succes[ zoek maar eens in het forum, ra ra wat is dit,,,, de dikken dame]

Succes

Een ketting van 4 lossen als ring sluiten. 1e toer: 8 vasten in de ring. 2e toer: 8 lussen. (Een lus maak je door de naald in een steek te steken, 1 lus om de linker vinger maken, de naald onder de twee draden die gekruist om de vinger liggen steken en deze doorhalen, de vinger verwijderen, omslaan en door de lussen op de naald haken. Dit in elke steek steeds herhalen.) 3e toer: 16 vasten. 4e toer: 16 lussen. 5e toer: 24 vasten. 6e toer: 24 lussen. Zo elke vastentoer meerderen tot er een rondje van 10 centimeter is gehaakt. Dan de voorste 18 steken onbewerkt laten. Op de overige steken in heen en weergaande richting haken. Eventueel nog meerderen. Dit kan je zelf bepalen, door op het hoofd te passen. Als de pruik lang genoeg is rondom nog een toer lussen haken. Op de bovenkant en langs de achterkant van het hoofd lijm smeren en de pruik opzetten. Langs alle kanten ook nog vastnaaien.

Dank je wel voor je hulp.

Ik ga er morgen even goed voor zitten.

Ik kan me dat van die dikke dame nog wel herrinneren of kan ik beter kippenpootjes zeggen...LOL

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2012 om 19:47
Ik herken het probleem van de haren wel hoor Esther. Ik ben de eerste keer dat ik Grandma maakte van DC, ik de haren ook tig keer uit heb moeten halen. Uiteindelijk heb ik er zelf maar iets op verzonnen 

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2012 om 20:53

Originally posted by Leonie_y Leonie_y wrote:

Ik herken het probleem van de haren wel hoor Esther. Ik ben de eerste keer dat ik Grandma maakte van DC, ik de haren ook tig keer uit heb moeten halen. Uiteindelijk heb ik er zelf maar iets op verzonnen 

die heb ik in december gemaakt en dar was eigenlijk niet echt moeilijk naar mijn mening dan. maar hier moest ik echt even tig keer lezen en kijken en toen maar via tekenen ben ik eruit gekomen.

ik was het weekend niet fit en ben er dus nog niet aan begonnen. ik knap nu weer wat op maar de haaknaalden lang vasthouden zit er nu nog niet in maar het komt zeer snel wel af.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2012 om 22:21
Inmiddels heb ik haar al 3 keer gemaakt, maar ik doe het steeds op mijn eigen manier. Ik zal het patroon vast niet helemaal goed lezen 

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 10:52

ik ben inmiddels druk bezig geweest en er begint schot in te komen maar het is wel veel werk.

ik heb de haren achter op het hoofd klaar nu moet ik bovenop gaan haken. maar vlg mij gaat het goed komen.

Van annie

Van annie

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 10:53
Wauw, diep respect voor dit werk!!!
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 17:52
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 21:24
dank jullie wel.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 21:27
Allemensen, wat een klus. Maar het ziet er wel heel mooi uit

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 22:32

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.016 seconden.
Lang Yarns