Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenarmpjes en beentjes in punnik

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2007 om 19:46
Originally posted by saskia welmoed saskia welmoed wrote:

Hoi Chrisje,

Kijk hier even voor punnik ideeen en patronen

http://hobby.blogo.nl/blogo.asp?comments/309/24778/

groeten,

Saskia Welmoed

• bedankt! ik ga even kijken!!!
Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2007 om 20:08
Hi,hi Carola, zo'n uithaal machientje heb ik hier ook nog ergens op de bank liggen.

groetjes Nicole
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2007 om 13:01
Ik heb in een hobbywinkel drie punnikklosjes gekocht, met 4, 6 en 8 spijkers, en een boekje bij De Slegte "Punnik it", maar ik ben nog op zoek naar "Eigentijds punniken", nergens meer te krijgen. Daar stond in hoe je kralen midden in het punnikdraad kon verwerken, net als die pijpenragers. Dan kun je leuke sieraden maken. Behalve tashengsels, kun je ook b.v. poppenmutsjes maken, door de sliert op te rollen en vast te naaien, liefst met een poppenkop als model. Of pannelappen en onderzetters. Je kunt ook eerst kralen rijgen en dan telkens een kraal meenemen bij het punniken. Je zou ook van de sliert een lijf en hoofd kunnen vormen en losse armen en benen (en pijpekrullen) kunnen punniken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2007 om 14:21

ik ga eens rondkijken naar dat boekje! wie weet!

kraaltjes erbij! goed idee!

Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2007 om 17:06

Nou Nicole en Carola, ik allemaal zoeken op mijn bank, maar hier ligt echt niets , waar haal je die uithaal machientjes ?????????????

Tony

Antonia
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2007 om 17:38

Hallo!

Ik gebruik graag m'n punniek machientje!Het werkt mooi gelijkmatig en ...

Ik moet nu eenmaal opletten met mijn pezen!Hé!Ik heb er 3 operaties opzitten in 2001-2002-en in 2003 toen hebben ze nogmaals mijn poot geopend en aan pezen gewerkt!Er werd toen een ...strekker(net zoals je die in voet hebt een teenstrekker maar dan een uit pols )verwijdert en daar tunnels mee gemaakt omdat ze mijn peesschede's vrij gemaakt hadden in vorige operatie's (van vingers tot in elleboog)Nu durven mijn pezen dubbelslaan daar ze niet meer genoeg geleid worden(zie draadgeleiders van breimachine!)

En dan heb ik constant peesontstekingen zowel recht als links!

Punniken kan ik nooit meer met mijn vingers!Ik heb hier een prachtig groot smyrnatapijt van vroeger,dat kan ik nooit meer afwerken!Ook moet ik enorm opletten met bepaalde steken,kabelnaaldjes die je met pincetgreep steeds voor en na werk verlegd!Het is niet van 1 keer maar een bep.tijd met duim en wijsvinger werken is dodelijk voor mijn pootje!

Ben aan het haken geslagen en wil dit afwerken,maar mijn arm is momenteel heel wankelig!Vrees dat ik weer voor lange tijd  een grote stap achteruit ben!Mag dit eigenlijk niet doen!kan op duur dan zelfs niets meer dragen of uitwringen!

Maar zonder creatief bezig te zijn kan ik niet!Ook door operaties en gipsen(eenmalig heb ik er 3 maanden na elkaar in gezeten)eerst met pols,toen nog met duim erbij(omdat ik ontstekingen opliep terwijl ik in gips zat) dan moest ik geopereed worden ,terug open gips en dan terug gesloten gips!Was dat me een ellende!Jaja!heb met poot al deel gehad!

Stukken in elkaar naaien is terug pincetgreep en dus ook wel heel belastend!

Als ik kleding naai en stukken moet uitknippen (niet voor 1 stuk)maar is het veel dan springt man bij en hij knipt braafjes alle stukjes uit en ik kijk dan toe of hij het goed doet!jaja,ik kan lastig zijn,hoor!hahaha!!!!!!!1 cm is 1 cm hé!

Dus ik pleit voor punniekklosje!Is verlengstuk van mijn pootje!

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2007 om 09:21

hé bah perle, dat is echt niet te doen, hé... Ik heb zelf zo'n "tunnel" gehad, en dat vond ik al vreselijk vervelend...

Moet je toch maar uitkijken, want als je weer in het gips zou moeten...

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.360 seconden.
Lang Yarns