ascot of stropdas sjaal |
Reageer ![]() |
Autheur | |
breijoke ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 15 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02 November 2011 om 10:08 |
Hallo Heeft iemand voor mij een patroon voor een Ascot of stropdas sjaal?
groetjes Joke |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Begin met 1 steek. Elke naald recht ( ribbel ) breien.In elke naald 1 steek meerderen tot 46 steken.Hierna nog 9 ribbels breien ( 18 nld ).Dan voor het dubbele doorsteek-stukje: in de volgende nld telkens 1 st breien, 1 st op een hulpnld zetten, enz.Eerst op de steken van de naald 13 nld 1 r 1 av breien.Dan op de steken van de hulpnld 13 nld 1 r 1 av breien.Daarna weer alle steken op de nld zetten als volgt:1 st van de ene hulpnld breien, 1 st van de andere hulpnld breien, enz.Er zijn nu weer 46 steken. Hierop weer ribbels breien, tot de gewenste lengte ( ik heb 80 ribbels )Dan volgt er weer een dubbel doorsteek-stukje zoals hiervoor beschreven is, dan weer 9 ribbels.Vervolgens weer een punt breien, hiervoor in elke nld 1 steek minderen tot er 1 steek over is.
deze beschrijving vond ik op het web. http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/brei/ als je even naar beneden(vrij ver) scrolt dan zie je er foto's van staan. |
|
![]() |
|
![]() |
|
breijoke ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 15 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 528 |
Hallo Esther
Bedankt voor het zoeken van het patroontje. De steek breien en de volgende op een hulpnaald zetten doe je dat elke naald, of doe je dat om de steek, ik begrijp dat stukje niet. Het is wel het sjaaltje wat ik bedoel.
groetjes Joke |
|
![]() |
|
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
hallo Joke, dat doe je om de steek.Dus in 1 naald al je steken verdelen.Succes. groetjes Frea. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Hallo Frea
Ik snap het nu, dank je |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |