Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ascot of stropdas sjaal

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ascot of stropdas sjaal
    Posted: 02 November 2011 om 10:08

Hallo

Heeft iemand voor mij een patroon voor een Ascot of stropdas sjaal?

groetjes Joke

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 10:32

Begin met 1 steek. Elke naald recht ( ribbel ) breien.In elke naald 1 steek meerderen tot 46 steken.Hierna nog 9 ribbels breien ( 18 nld ).Dan voor het dubbele doorsteek-stukje: in de volgende nld telkens 1 st breien, 1 st op een hulpnld zetten, enz.Eerst op de steken van de naald 13 nld 1 r 1 av breien.Dan op de steken van de hulpnld 13 nld 1 r 1 av breien.Daarna weer alle steken op de nld zetten als volgt:1 st van de ene hulpnld breien, 1 st van de andere hulpnld breien, enz.Er zijn nu weer 46 steken. Hierop weer ribbels breien, tot de gewenste lengte ( ik heb 80 ribbels )Dan volgt er weer een dubbel doorsteek-stukje zoals hiervoor beschreven is, dan weer 9 ribbels.Vervolgens weer een punt breien, hiervoor in elke nld 1 steek minderen tot er 1 steek over is.

deze beschrijving vond ik op het web.

http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/brei/

als je even naar beneden(vrij ver) scrolt dan zie je er foto's van staan.

Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 12:05

Hallo Esther

Bedankt voor het zoeken van het patroontje.

De steek breien en de volgende op een hulpnaald zetten doe je dat elke naald, of doe je dat om de steek, ik begrijp dat stukje niet. Het is wel het sjaaltje wat ik bedoel.

groetjes Joke

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 12:33

hallo Joke,

dat doe je om de steek.Dus in 1 naald al je steken verdelen.Succes.

groetjes Frea.

Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2011 om 12:57

Hallo Frea

Ik snap het nu, dank je

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns