Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

auw! pijn in pink!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: auw! pijn in pink!
    Posted: 29 April 2011 om 14:35
als ik aan het haken ben, krijg ik op een gegeven moment zo'n pijn in mijn pink vanwege het draad vasthouden.

heeft iemand een tip hoe ik dit kan voorkomen?

ik weet niet of deze vraag op de goede plaats staat.
Groetjes Petra

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 14:52
??? Ik ben wat verbaad dat je de draad vasthoud met je pink, ik snap niet hoe je dat doet. Ik klem de draad gewoon in mijn hand ....
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 14:58
ik zal het proberen uit te leggen hihi!

ik hou het haakwerk vast met mijn linker duim en wijsvinger, dan de draad over mijn wijsvinger en daarna onder de rest van mijn vingers door.

http://www.youtube.com/watch?v=FvTbYgI4W2c

net zoals in dit filmpje, maar vast houden van de draad bezorgt mij pijn...
Groetjes Petra

Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 15:01
ik snap het wel hoor, ik heb de draad altijd boven mijn wijsvinger langs, onder me middelvinger en me ringvinger en losjes een keer gewikkeld om mn pink. zelf heb ik er geen last van, maar als tip zou ik zeggen, haak niet teveel achter elkaar, ik hou er ook altijd een pauze tussen, en misscien heb je je pink ook een beetje krampachtig, zoja, probeer dan te ontspannen
khoop dat het werkt, en fijn weekend,en vakantie voor degene die dat hebben.

groetjes Julia
Weet ik even niet;)
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 15:04

ik snap wat je bedoelt. ik heb dat in het begin ook gehad.

nu houd ik de draad wel met mijnmiddelen ring vinger vast maar steek mijn pink uit zoals je ziet bij thee drinken in de sjieke films.

mijn man moet daar altijd om lachen maar het helpt goed.

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 15:13
Ja ik snap het nu ook maar ik doe het ook meer als Esther .....
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 15:29
Ik gebruik ook de sjieke theedrink-methode! Werkt prima... En het werkt ook wel om alvast een eindje draad uit de bol te trekken, dan is er minder gewicht van de bol aan de draad.
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 16:50
dank voor jullie tips!
ik denk dat ik niet te lang achter elkaar moet haken. rustig aan opbouwen.
maar dat is moeilijk als je ergens enthousiast over bent haha!
Groetjes Petra

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2011 om 08:43
Ik herken het, want ik doe het precies zo. En inderdaad, als je er last van krijgt, zit je al te lang te haken. Je pink is dan het eerste, maar het trekt als je maar lang genoeg doorgaat vanzelf door naar je pols, je elleboog en je schouder als je pech hebt. Toch maar ietsie vaker en ietsie langer stoppen (helaas), anders zit je straks in het zelfde schuitje als ik en kun je soms wéken niets. En niet alleen niet haken. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.441 seconden.
Lang Yarns