Baboesjka gehaakt. |
Reageer | Pagina <1234> |
Autheur | |
rita_1709
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4454 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat mooi geworden !!! Knap hoor om dat zomaar na te maken !!! Petje af !!!
|
|
Groetjes,
Rita. Bloemen zijn om mooi te zijn.. Mensen zijn om goed te zijn !! |
|
muis28
Hobbyguru Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
Post Options
Thanks(0)
|
OOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHH, wat mooi. Als je het patroon hebt uitgewerkt wil ik het heel graag ontvangen. |
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
tikoes
Hobbyguru Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben bijna klaar met uitwerken. Morgen typ ik het uit en plaats het hier (hoef ik het niet zoveel maal zoveel door te sturen). Kunnen jullie het opslaan.
Het leuke is dat je zoveel combinaties met kleuren kunt maken, kraaltjes verwerken is ook leuk, of bloempjes haken als versiering. Ik heb ergens gelezen dat je b.v. een boven- en onderstuk kunt haken, een nacht in het suikerwater laten liggen, drogen en zo kun je popjes in elkaar maken zoals ze van hout zijn. Heerlijk dat je met haken en breien nooit klaar bent |
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
|
oh wat zijn ze leuk! Je hebt ze goed nagemaakt, enig!
|
|
Romy
Hobbyguru Lid sinds: 01 Maart 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1508 |
Post Options
Thanks(0)
|
Och wat een schatje en wat zijn ze mooi gemaakt
|
|
<a rel=nofollow href="http://img638.imageshack.us/i/signature1l.gif/"></a>
|
|
wikkie
Hobbywonder Lid sinds: 16 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 862 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heel goed gedaan, hoor!
|
|
Corry R
Hobbyguru Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Post Options
Thanks(0)
|
Knap hoor,om zo na te haken!!
|
|
tikoes
Hobbyguru Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier de beschrijving van het lijf en hoofd (1 geheel met 2 kleuren).
GEHAAKTE BABOESJKA. 4 Losse tot een ring of een magische cirkel haken, 6 v in de ring. 2 v in elke v (12) 2 v in elke 2e v (18) 2 v in elke 3e v (24) 2 v in elke 4e v (30) 2 v in elke 5e v (36) 2 v in elke 6e v (42) Dit wordt de bodem. 42 v in de één lus van de steek zodat er een stavlak ontstaat. 5e en 6e steek samen haken (36) Hier kun je variëren (zie voorbeelden). Elke 6e 2 v (42) 42 v 42 v Elke 7e 2 v (48) 48 v Elke 6e 2 v (56) 56 v 6e en 7e samen haken (48) 48 v 48 v 48 v 7e en 8e samen haken (42) 42 v 42 v 6e en 7e samen haken (36) 36 v 5e en 6e samen haken (30) 30 v Andere kleur voor het hoofd. Elke 5e 2 v (36) 36 v 36 v Elke 12e 1 meerderen (39) Elke 13e 1 meerderen (42) 42 v 42 v 4 steken verdeeld meerderen (46) 46 v 5 steken verdeeld minderen (41) Baboesjka opvullen 4e en 5e samen haken (33) Verdeeld 5 minderen (27) 27 v Verdeeld 5 minderen (22) Hoofd verder vullen Verdeeld 4 minderen (18) Verdeeld 6 minderen (12) Steeds 2 v samen haken en afkanten. Rest patroon volgt. |
|
Crea-Mo
Hobbyguru Lid sinds: 02 Maart 2010 Status: Offline Points: 1803 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het zijn schatjes. En bedankt voor het patroon!
|
|
Iris74
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1337 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat zijn ze super leuk, zeg, en gaaf dat je het patroon hier hebt geplaatst, dank je wel!!!!!
|
|
groetjes Iris ************** |
|
AnneliesR
Hobbywonder Lid sinds: 22 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 926 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ze zijn echt heel mooi geworden. En wat attent dat je het patroon hebt opgeschreven en op de site gezet! Dank je wel hoor!
|
|
groetjes Annelies ;)
|
|
tikoes
Post Options
Thanks(0)
|
Vervolg patroon baboesjka.
GEZICHT. in magische ring 6 v in elke v 2v (12) 2 v in elke 2e v (18) 2 v in elke 3e v (24) 2 v in elke 4 e v (30) afhechten met 1 hv. oogjes en mond kun je er nu opmaken, ik doe het als het hoofd en haren erop zitten, anders is het juiste punt van ogen / mond moeilijker te bepalen. Dit is mijn keuze. SCHORTJE. 13 l en 1 l om te keren 13 v 1 l om te keren 2 v in 1e steek + laatste (15) 1 l om te keren 15 v 1 l om te keren 2 v in 1e steek + laatste (17) 17 v 1 l keren 17 v 1 l keren 17 v 1 l keren etc. met 17 v ga je verder tot juiste hoogte waarin je gaat minderen (zie voorbeeld) Ik eindig met 9 v. Dit is een eigen keuze en kan per baboesjka verschillen. Bloempjes op schortje mazen. HAREN. 22 l met 1 l keren 1 v in de volgende 2 l 1 stokje in volgende 2 l 1 stokje in volgende 2 l 1 dubbel stokje in 2 l 1 stokje in 2 l 3 hv in volgende 3 l 1 stokje in volgende 2 l 1 dubbel stokje in volgende 2 l 1 stokje in volgende 2 l 1 stokje in volgende 2 l 1 v in volgende 2 len afhechten. De kant van 22 l (opzet) is de bovenkant van haren (zie voorbeeld). HALSBANDJE. Naar eigen ontwerp: machische ring met daarin 9 v afhechten met hv Je maakt zoveel bloempjes als je nodig hebt, naait dan de rist aan elkaar, om het halsje bevestigen en het eerste en laatste bloempje aan elkaar vast maken. daarna ze je het halsbandje vast d.m.v. elk bloempje op het lijf. Ik pak een lange draad naaigaren en ga van middelpunt naar middelpunt tot ik alle bloempjes heb gehad. STRIKJE. 1. rijtje l keren en stokjes haken (lengte zelf bepalen) 2. nog een bandje met v (korter dan 1), om bandje 1 en vastzetten op halsband/lijf (zie voorbeeld). |
|
Eugenie
Hobbyguru Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel voor het patroon.
|
|
~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
Corrie
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Post Options
Thanks(0)
|
lief zijn ze
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
knipmutske
Duizendpoot Lid sinds: 05 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 338 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb de patronen beide uitgeprint,Hartelijk Dank hier voor.
|
|
|
|
*Grietje
Hobbywonder Lid sinds: 20 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 717 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat leuk!!!! Hartelijk bedankt voor het patroon, deze ga ik zeker maken |
|
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.
|
|
naatje
Hobbyguru Lid sinds: 07 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5829 |
Post Options
Thanks(0)
|
Knap gedaan,erg leuk geworden.
|
|
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
|
tikoes
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben met de derde bezig; de eerste is het voorbeeld, de tweede is voor een vriendin van mijn dochter en de derde voor mijn moeder
Fijn dat ik dit met jullie kon delen. |
|
Leonie_y
Hobbyguru Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor je patroon. Heb hem gelijk opgeslagen
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
geesje
Hobbyguru Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
Post Options
Thanks(0)
|
TIKOES....DANKJEWEL........PRACHTIG...
|
|
groetjes geesje
|
|
Reageer | Pagina <1234> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |