Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Baby Born mutsjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Baby Born mutsjes
    Posted: 23 Februari 2011 om 13:48
Geïnspireerd door herinneringen aan prentenboekjes van feeënland en Hansje in Bessenland en door een aardbeimutsje dat ik in een handwerkboek vond, besloot ik zelf een paar fruitige en bloemige mutsjes te maken voor Baby Born.

Hier is vast het patroon van de braam/framboos muts.

Nodig: dunne groene wol, breinaalden 2 of 2,5, paarse of rode Saskia, breinaalden 3,5 een 5.

Zet met paars of rood en pen 3,5 60 steken op en brei 3,5 boordsteek 1/1, ga dan verder met dubbele draad en pen 5 in doornroosjessteek:
1) *3 st. av sabr., uit 1 st. 1 re, 1 omsl., 1 re*
2) en 4) averecht
3) *uit 1 st. 1 re, 1 omsl. 1 re, 3 st av sabr.*

Na 12 cm in een averechte naald alle steken 2 aan 2 samenbreien, dan nog een naald 1 ktstk, roosjes, 1 ktstk en weer alle steken 2 aan 2 samenbreien, de draad afknippen en met een maasnaald door de steken halen, strak aantrekken en de naad dichtnaaien.

Nu het kroontje met nld 2 of 2,5 en groen:
5 steken opzetten en ong. 2 cm tricotsteek, dan op de rechte kant uit elke steek 3 steken breien, 15 steken.
in de averechte naald uit elke steek 2 breien, 30 steken, nu over de eerste 5 doorgaan in tricotsteek, maar elke keer op de rechte kant de eerste twee steken samenbreien. De draad door de laatste steek halen en de volgende 5 steken op dezelfde manier, tot je 6 kroonblaadjes hebt. De naad suiten, de draden wegwerken of gebruiken om het kroontje op het gaatje van de muts te naaien.

Ter afwisseling kun je ook 5 x over 6 steken de kroonblaadjes maken.

Ziezo, dat is het eerste mutsje, ik ben nu aan het zwoegen op een lila klokje. ook gebreid, maar als ik met de gebreide mutsjes klaar ben ga ik ze haken.

Mochten er suggesties zijn, graag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 13:56
Kan niet wachten om ze te zien Magtelt
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 13:58
Ik heb net met grote moeite een foto van de gezamenlijke wrap gemaakt, hubbie wist niet meer hoe je de digicamera aanzet, en vergat het tussen het foto's maken steeds weer. Bovendien zijn de mutsjes die ik gefabriekt heb ietsjes korter dan de beschreven exemplaren. Maar als je ze wilt zien, pak de pennen.

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 14:21
Ik heb er toch een foto van gemaakt, die gaat naar Jips. Het aardbeitje is gehaakt en viel te klein uit voor een echte baby, de braam en framboos zijn nog niet klaar. Dat zie je aan de losse draadjes.

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 14:55
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 14:58
De gehaakte aardbei is af, je ziet de draadjes hangen van de andere, maar dit is het idee.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.383 seconden.
Lang Yarns