Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

baby drops 21-11

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: baby drops 21-11
    Posted: 04 Augustus 2014 om 16:21
Ik ben babyvestje 21-11 aan het breien. Nu stuit ik op  iets wat ik totaal niet begrijpen  kan.

Het gaat om de volgende tekst;   Kant bij een hoogte van 7½-8-8 (8½-8½) cm vanaf de markeerder op de schouder af aan het begin van iedere nld aan iedere kant als volgt: 1 keer 25-24-21 (22-27) st, 0-1-1 (2-3) keer 7 st en 4-4-5 (5-5) keer 5 st = 52-56-64 (72-76) st over op het achterpand. Ga verder in telpatroon M.1 met 1 kant st in ribbelst aan iedere kant tot het werk 25-27-31 (35-38) cm meet vanaf de markeerder. Brei de volgende nld als volgt aan de goede kant: 1 kant st in ribbelst, * 2 st r, 2 st av *, herhaal van *-* tot er 3 st over zijn en eindig met 2 st r en 1 kant st in ribbelst. Brei als er in totaal 4 nld in boordsteek zijn gebreid 1 nld recht (aan de goede kant) over alle st en kant dan losjes af. 

Ik ben tot het een hoogte van 7 1/2 gekomen maar verder kom ik niet. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen.

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om mij te helpen.

Groetje Dora Dekker. 
x_3bc1bd1f
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 18:31
Vast wel .Maar wat snap je nu precies niet . Na 7,5 staat 8 8( 8,5 8,5 ) Dat is vo0r de diverse maten mocht daar je probleem zitten . Dan krijg je dus later weer de minderingen voor de diverse maten . Maar misschien is dit je probleem niet en struikel je over iets anders . Dus brandt maar los
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 21:38
In de tekst staat dit - VEST:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Begin op het voorpand, zet nieuwe st op voor de mouw en brei tot de schouder. Brei het andere voorpand, plaats dan beide voorpanddelen samen op de nld en brei het achterpand naar beneden.

Uit jouw tekst meen ik te begrijpen dat je al op het achterpand bent.
In de tekst van de V-hals plaatsen ze markeerders, je bent nu 7,5 cm voor bij de markeerders en dan . . .
Aan het begin van de eerstvolgende naald kant je een hele kudde steken af (dat is denk ik je mouw), neem het aantal steken dat bij jouw maat hoort.
Op de teruggaande naald doe je hetzelfde aan de andere kant.
En dan weer kiezen voor jouw maat 0-1-1 (2 of 3) keer 7 steken afkanten (aan het begin van de heen en teruggaande naald)
Enzovoorts, probeer maar . . .

Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 22:19
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Vast wel .Maar wat snap je nu precies niet . Na 7,5 staat 8 8( 8,5 8,5 ) Dat is vo0r de diverse maten mocht daar je probleem zitten . Dan krijg je dus later weer de minderingen voor de diverse maten . Maar misschien is dit je probleem niet en struikel je over iets anders . Dus brandt maar los
x_3bc1bd1f
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2014 om 22:22
Bedankt Mutti, voor je reactie. Ik begrijp niet waar ik moet minderen om verder te gaan . Ik ben nu tot 7 1/2 cm gekomen vanaf de schouder markeer.
x_3bc1bd1f
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2014 om 11:23

Het is niet echt minderen, het is afkanten. Op het plaatje zie je de voorkant, die zou je op de naalden moeten hebben staan.
Want het achterpand brei je van boven naar beneden hieraan vast.
Na 7,5 centimeter, moeten die mouwen weer tot een einde komen - als 7,5cm bij jouw maat hoort, dan wordt het dus
Aan het begin van de naald 1&2 (=heen en weer) 25 steken afkanten
naald 3&4, 0 x 7 steken afkanten (of je deze naald zonder afkanting breit of vervangt door de volgende afkanting is iets wat jij moet beslissen)
Daarna 4 x 5 steken, dat is dus aan het begin van de naalden 5&6, 7&8, 9&10, 11&12 steeds 5 steken afkanten
Dan zou je 52 steken over moeten houden (als dat dus inderdaad de maat is die jij breit)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2014 om 15:34
Wat je erbij de voorpanden bij opgezet hebt voor de mouw ,ga je er nu weer afhalen . Kijk maar naar het aantal steken maar dan in omgekeerde volgorde .

Je hebt bij de hals een markering geplaatst en vandaar af gemeten 7,5 cm ga je dit doen . Als je hiermee klaar bent kun je je lapje dubbelvouwen en dan zie je je mouwtje verschijnen . Je gaat dan verder met je rugpandje
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns