Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Baby schildpad geboren!

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2014 om 20:37
wat schattig. En zeker leuk om dit eens mee te maken en zien gebeuren.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2014 om 20:42
Hoeveel schildpadjes hebben jullie nu als eigen kweek? En verkoop je er daar weleens van?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2014 om 21:08
met de laatste erbij 9.en er is er eentje onderweg,met nog 12 eieren die eventueel nog uit kunnen komen.Maar dit wel nakweek van de afgelopen 5 jaar.Nee verkopen hebben we nog niet gedaan.we hebben plaats genoeg en vinden ze hartstikke leuk.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2014 om 21:39
engeline, heb je de link van lidy al doorgenomen? staat ook iets in over muizen en schildpadden in hun winterslaap.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2014 om 23:12
Volgens mij is Engeline al doorkneed in het opvoeden van schildpadden. Wink Ik zag later dat ze ook al eens iets had geschreven over kleintjes, dat die nog geen winterslaap hielden, maar onder de warmtelamp gaan in die tijd (en dan dus wakker blijven). En die muizen kunnen waarschijnlijk niet in de bak - neem ik aan tenminste. 
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2014 om 23:31
Originally posted by engeline engeline wrote:

...Ook onze schildpadden en ook onze eigen nakweek staan geregistreerd.En ze eten ook niet alles.onze kippen wel,die eten alles.

Grinnik... Ik las deze zin dus net even te snel, waardoor ik dus even echt dacht dat jullie schildpadden kippen aten LOL

Gezellig trouwens zo'n jong eeeh.... Hebben jonge schildpadden ook een verzamelnaam?
Ik bedoel een hond heeft puppies, een kat kittens, een konijn lampreien, een kip kuikens een paard veulens, maar wat heeft een schildpad?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2014 om 00:10
volgens mij heeft een schildpad thatsitkes denk ik want ze bekommert zich niet over haar jong, weet zelfs niet dat ze jong heeft. Heeft alleen een kramp gehad en dan kreun en een eitje ingraven en that's it, en daarom thatsitkes.

Ik denk dat alleen aan jonge dieren die een band met de moeder hebben een schattige naam wordt gegeven.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2014 om 10:07
haha nee,zover ik weet hebben ze geen verzamelnaam,gewoon jonkies denk ik!En onze grote schildpadden overwinteren in een kist op zolder alwaar ook onze muizen wonen.maar dat gaat al (in dit huis) 10 jaar goed.En in de bak met de warmtelamp kunnen ze niet komen en die staat in het zicht.zodat we daar altijd indien nodig in kunnen grijpoen.Als zo'n warmtelamp stuk gaat hebben ze het direkt veel te koud.En op sla zijn muizen niet zo gek geloof ik.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2014 om 14:43
en is nummer twee er ondertussen al?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2014 om 15:09
ja! maar volgens ons is hij?zij niet helemaal goed,heeft een best groot hoofd en zijn achterpootjes lijken niet volgroeid.even aankijken!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2014 om 15:16
oei, misschien zit hij niet tegoei in zijn schelpke en moet je hem er een beetje in duwen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2014 om 15:33
kan je aan de resterende eieren zien of ze bevrucht zijn of niet? of is het gewoon afwachten?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2014 om 21:43

baby no 3 is geboren....no 2 was geboren zonder achterpootjes en geen achteruitgang.die is hemelen.de 2 babys lopen nu bij de 1 en 2 jarigen(die wij vanwege al die regen maar naar binnen hebben gehaald)
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2014 om 21:47
Ach, wat sneu van de tweede! Unhappy Wel fijn het goed is met nummer 1 en 3. Dat is toch al een mooie 'opbrengst'? Hoeveel eieren zijn er nu nog? 
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2014 om 21:49
nog 17! maar deze laatste is van een legsel waar we eigenlijk niets meer van verwachtte.blijft spannend.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2014 om 21:50
rip baziel.

dan gaan er waarschijnlijk nog wel komen. een schildpaddenboom ipv babyboom
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2014 om 22:37
Jeetje, nog 17! Ben wel heel benieuwd hoeveel het er uiteindelijk worden, maar dat kan zeker nog wel even duren? 
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2014 om 22:41
ja,tot 76 dagen.Maar meestal zijn het eieren die niet bevrucht zijn.wij zijn al heel erg blij met twee.Alhoewel wij nog nooit zoveel eieren(27) hebben gehad.Maar pas drie(nog 2 over) schildpadjes.we laten ze nog een dag of 10 liggen.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2014 om 23:07
Wow heel gaaf!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns