Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

babydeken Nicki Trench

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Saartje76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 235
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saartje76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 21:49
Aan de foto te zien is wel elke toer gelijk; anders zou je werk ook gaan kromtrekken denk ik als een meerdering bovenop een mindering komt.

Ik bedenk me net dat ik het boekje zelf ook heb!
Ga even lezen.....
Groeten, Saartje
Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 21:45
Ja dat weet ik maar bij de normale ripple stitch moet de vermeerdering op de vermeerdering en de vermindering op de vermindering. Maar bij deze niet..De vermeerdering komt op de vermindering. Dus net andersom.. Ik vraag me dus echt af of hij wel klopt?


Groetjes Hitsje

http://pinterest.com/hitsje/

Back to Top
Saartje76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 235
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saartje76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 21:42
Hieronder een linkje naar een ripple patroon van attic 24:

http://attic24.typepad.com/weblog/2008/08/the-ripple-ta-dah.html

Het is eigenlijk op 1 punt stokjes meerderen en even later weer minderen. De hoeveelheid mmerderingen en de stokjes ertussen in maken hoe lang je golven worden.

Groeten, Saartje
Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 21:38
Ik hoopte eigenlijk dat iemand zou zeggen: die heb ik ook gedaan en het patroon klopt niet..Wink

Ik ga de steken over typen dus ik hoop niet dat ik iets fout overneem.

Haak 83 l.
Toer 1
1 stk in 2e l vanaf haak, 1 stk in vgl l, * 1 stk in elke van vgl 3 L, 3 stk sam over vgl 3 l.
1 stk in vgl 3 l, 3 stk in vgl l.* eindig laatste herhaling met 2 stk in laatste L, keer.

Toer 2 3 l, 1 stk in eerste st, *1 stk in elke van vgl 3 st, 3 stksam over 3 vgl st, 1 stk in elke van de vlg 3 st, 3 stk in vlg 3 st*
Het probleem dat ik heb is dat ik aan het einde niet goed uit kom. Er komen steeds meer stokjes bij. Ik snap alle steken. Alleen kom ik niet uit, lijkt wel of er een telfout in zit.

Er is geen tekening bij. Jammer genoeg.
Groetjes Hitsje

http://pinterest.com/hitsje/

Back to Top
Haakmutz View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakmutz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 21:11
Mooi dekentje trouwens =)
Back to Top
Haakmutz View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakmutz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 21:11
Misschien is het duidelijker als je de toeren hier neer zet. Voor mensen die het boek niet hebben , maar wel haakwonders zijn ;)

Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 21:01

Wie heeft dit dekentje wel eens gehaakt? Uit het boek van haken voor de baby. 
Ik heb het boek maar kom niet uit het patroon. Het lijkt een ripple stitch maar het is net anders. 
Ik kom er niet uit. Wie kan me helpen?





Groetjes Hitsje

http://pinterest.com/hitsje/

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns