Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

BABYMUTSJES BREIEN VOOR CENTRAAL AZIE

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: BABYMUTSJES BREIEN VOOR CENTRAAL AZIE
    Posted: 23 Oktober 2012 om 16:23
gisteren is er weer een actie gestart van Save the children.
meer informatie vind je op   www.savethechildren.nl
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 15:19
Wat een ontzettend goed idee. Ik heb nog heel wat te doen. Maar ga toch kijken of ik een gaatje heb om mee te breien. (eerst zeker weten dat ik een gaatje heb en dan pas patroon aanvragen) Het geeft altijd een heerlijk gevoel om mee te doen met een goed doel. We hebben eerder beren gebreid. En een keer granny's die door anderen aan elkaar gemaakt werden voor dekens. Kunnen we er deze keer niet ook een centraal topic van maken? Dan kunnen we onze creaties hier laten zien en houden we elkaar scherp. (Ook mezelf want ik ben erg gemakkelijk om te denken, te druk, geen tijd. Gewoon vergeten.)
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 15:56
Ik heb het patroon in ieder geval aangevraagd, dankjewel beppemartha, dat je dit onder de aandacht brengt.

Ik vind het altijd lastig dat er zoveel regels aan verbonden zijn. Dat begrijp ik wel, i.v.m. brandveiligheid en zo, maar ik heb meestal dan weer net niet het goede materiaal. Hoewel het wel perspectief biedt dat ze Phildar met 25% wol geschikt noemen, daar heb ik nog een restje van liggen van mijn babydekentje voor een Nederlandse baby. Ik vind het een mooie gedachte om dat hiervoor te gebruiken. En Regia sokkenwol, zit daar echt wol in, weet iemand dat? Daar heb ik ook nog wat van liggen namelijk.

Het lijkt me leuk om een centraal topic te hebben over deze actie.
Back to Top
Haakmutz View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakmutz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 16:14
Ik heb het even opgezocht voor je Pluk ...

Regia sokkenwol 50gram

75% wol 25% polyamide

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 16:16
Super Haakmutz, dank je, dat is dus ook een optie (natuurlijk waren alle etiketjes allang verdwenen :))
Back to Top
Just Me View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Just Me Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 22:44
Ik vind het ook een leuke actie. Zo kan ik mooi mijn wolvoorraad inkorten.
Ik heb nog veel sokkenwol van Fabel liggen en brei en/of haak dat met een dubbele draad.
Ik heb er nu 5 klaar. 2 gehaakt en 3 gebreid. Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk verschillende
mutsjes breien, anders wordt het zo eentoning om te doen.

Mijn vraag dus: wie heeft nog leuke patronen voor babymutsjes. Gehaakt of gebreid (liefst Nederlands), maakt niet uit.
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"



Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 11:15
In het patroon staat alleen dat je geen touwtjes of pompons mag gebruiken ('dit kan verwondingen veroorzaken').

Ik was toch echt wel van plan om een figuurtje o.i.d. erin te breien, hoor, anders vind ik er niet veel aan Wink Ik ga niet iets supersimpels in één kleur breien omdat er toevallig ook mensen mee gaan doen die nauwelijks kunnen breien. Daar richt de campagne zich specifiek op, en ze willen natuurlijk vooral zo veel mogelijk mutsjes, maar van mij krijgen ze een leuk mutsje dat ik ook zo cadeau zou doen aan een Nederlandse baby. Anders voelt het voor mij niet goed.

Edit: Bij de patronen zit ook een patroon van een 'dierenmutsje'. Erg mooi vind ik het niet, maar het is wel meer voor gevorderden en meer 'versierd' dan het broddelwerkje van iemand die nog nooit iets gebreid heeft.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 11:30
Het doel van de actie is me volkomen duidelijk, Magtelt. Maar ik ben ervan overtuigd dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten: een mooi mutsje gaat een babyhoofdje net zo warm houden, dus ik ga geen concessies doen omdat andere mensen bijvoorbeeld niet met meerdere kleuren kunnen of gaan breien. Maar natuurlijk zorg ik ervoor dat het veilig te gebruiken is, dus van het juiste materiaal en geen losse versieringen.
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 11:43
Volgens mij mag je gewoon je eigen mutsje breien, met welke steek dan ook, of inderdaad streepjes etc.
Ik geloof niet dat het gaat om scheve ogen, maar wel om een degelijk mutsje wat warm is en veilig. Op de site zag ik een filmpje met de mustjes van 2010 en daar zag ik ook van alles voorbij komen. 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Just Me View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Just Me Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 12:36
Originally posted by Saskia_ Saskia_ wrote:

Volgens mij mag je gewoon je eigen mutsje breien, met welke steek dan ook, of inderdaad streepjes etc.
Ik geloof niet dat het gaat om scheve ogen, maar wel om een degelijk mutsje wat warm is en veilig. Op de site zag ik een filmpje met de mustjes van 2010 en daar zag ik ook van alles voorbij komen. 

Het filmpje kon ik niet vinden, maar ik heb wel enkele foto's gezien. Ik zal wel weer niet goed gekeken hebben. Wink
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"



Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 12:52
Nou hij is ook niet zo makkelijk te vinden, maar hier de directe link naar het filmpje op you tube.

http://www.youtube.com/watch?v=p8zl8h-Y9lI&feature=player_embedded

Op de site van drops staan vast ook leuke patronen voor babymutsjes!
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Just Me View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Just Me Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 14:55
Misschien is het leuk om de gemaakte mutsjes in een apart topic te zetten.
Op deze manier kunnen we allemaal weer ideeën opdoen.

En Magtelt, als je je ergert aan ons "gezeik", dan kun je dit topic toch gewoon overslaan.

Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"



Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 15:43
ik heb haast al spijt dat ik dit hier neergezet heb.
 
er wordt heel duidelijk vermeld wat ze van een mutsje verwachten lijkt mij.
 
enne .......de actie is voor de kinderen!!!!!
 
brei ze!!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 13:06
Heb je al twee mutsjes af, Diny? Ga zo door! 
Back to Top
Just Me View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Just Me Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 13:06
Originally posted by diny183 diny183 wrote:

1 . 2 .........

??
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"



Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 13:42
Zijn er al mensen die een mutsje af hebben en willen laten zien? Ik heb helaas nog niet de juiste wol bij de hand, maar wil er wel een aantal gaan maken. 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 15:53
Originally posted by Just Me Just Me wrote:


Originally posted by diny183 diny183 wrote:

1 . 2 .........


??

Ik ben weer aan het tellen, elk topic wat geplaatst wordt eindigt in ruzie of gebekvecht. Ik tel om niet te hoeven reageren.
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 15:56
Dus laten we het hier graag weer gezellig maken en dan houden! Het is een heel mooi initiatief en toch te gek voor woorden dat Beppemartha al bijna spijt heeft dit geplaatst te hebben. 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Just Me View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Just Me Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 16:15
Saskia, ik ben het helemaal met je eens en ik brei dan ook lekker door op mijn eigen manier.
Ik heb nu 5 mutsjes af en ik zal straks even een foto maken en plaatsen.

Ik wil nog wel even kwijt, dat ik het kwetsend vind, dat ons gebabbel als "gezeik" wordt gezien.
Als iemand zich aan een topic stoort, laat ze dan gewoon het topic overslaan. 
Dit voorkomt geruzie over en weer.
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"



Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2012 om 16:51
Ben benieuwd naar je mutsjes, just me, je gaat razendsnel zeg! Inderdaad erg kwetsend, vooral ook om daarna nog een schijnheilig topic te openen. Moet wel zeggen dat het vooral tegen mij gericht leek, dus maak jij je maar geen zorgen, doe ik ook niet, ik weet wie het zegt
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns