|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Zonnetje ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 30 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 278 |
![]() Posted: 08 September 2009 om 09:25 |
het gaat om het volgende ben met sokjes aan het breien maar kom er niet uit het beentje gaat goed maar het zooltje is een puinhoop heb te veel steken over wie kan mij helpen groetjes dientje
|
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
waar gaat het precies mis. Ik zie wel wijzigingen in het steken aantal (meer steken) . Dit is waarschijnlijk omdat je met dunnere wol breidt of een groter slofje wilt? Als je dunnere wol hebt moet je ook meer naalden voor het zooltje breien en maak je automatisch al wat meer minderingen en daarbovenop als je nog steken teveel houdt, zou je meer (berekenen) steken kunnen minderen dan aangegeven staat. |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Zonnetje ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 30 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 278 |
![]() |
je zet 36 steken op voor het boordje dat gaat goeg bij het voetje heb je 52 steken en dan begin je met het zooltje en dan gaat het mis de andere maten die er bij staan is voor een groter sokje maar ik hou gewoon steken over als je het voetje gaat breien dientje |
|
![]() |
|
Tinkerbel ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 12 Juli 2008 Status: Offline Points: 758 |
![]() |
Sorry Dientje, heb even met je meegebreid maar ik hou ook te veel steken over
![]() ![]() |
|
Groetjes
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Tinkelbel dank je wel voor de moeite en tijd die je er aan besteed hebt
groetjes dientje |
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
![]() |
36 steken opzetten.
Na de boord, brei je de gaatjes toer, dan 3 naalden patroon. Dan deel je het werk in drie delen en brei je alleen over de middelste 10 steken, de bovenkant van het voetje. ( 23 steken recht, keren , 10 averecht je krijgt dan 13 st.-10 st.- 13 st.) Brei de 10 steken, 14 pennen. Daarna neem je aan de zijkant van de 10 steken, 7 steken op = 13-7-10-7-13 st. = 50 steken. Dit is het hele voetje. Brei dan je patroon naalden. En nu begint het vormen van de zool, met 8 st. recht 2 samenbreien,8 st. recht overhaling enz. Hoop dat het nu wel lukt. Groeten Creaans |
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
![]() |
Je moet gewoon je patroon volgen, wat er staat bij de zool.
Groeten Creaans |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |