babytruitje |
Reageer | Pagina <123> |
Autheur | |
miep
Hobbyguru Lid sinds: 17 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3972 |
Posted: 12 Augustus 2007 om 20:44 |
Jammer hoor, doe je zo je best (hoop stress van gehad) en dan dit. Gelukkig dat het ook anders kan.
|
|
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Posted: 12 Augustus 2007 om 22:46 |
Tips voor gebreide en gehaakte kado's, eerste wet (uit het SnB-breiboek) :
Geef alleen zelfgebreide en gehaakte cadeaus aan mensen die zelf ook handwerken en weten hoeveel werk het is, het op waarde weten te schatten en kunnen waarderen. Voor mensen die dure designkleertjes gewend zijn, kun je het beter bij eenvoudige snel-klaar mutsjes en slofjes houden. Bewaar je moeilijke werkjes voor iemand die die misschien niet helemaal gelukte trui ook écht zal dragen, alleen al uit respect voor jouw werk. (Is een kledingstukje écht mislukt en kun je zo snel niks nieuws meer maken, naai er dan zo netjes mogelijk een héél duur design-label in. . mensen die dom genoeg zijn om dat belangrijk te vinden, zullen er met open ogen intrappen. ) Ik merk dat ook met mijn haakwerk (en breiwerk) trouwens. Mensen die zelf de pennen hanteren zijn er beduidend enthousiaster over dan mensen die denken dat je in een avondje makkelijk vier truien kunt breien |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
BreienHaken
Hobbyguru Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2485 |
Posted: 13 Augustus 2007 om 07:20 |
wat schattig perle! leuk verhaal.
en marleen dat vind ik wel een goede tip hoor! |
|
breioma
Hobbyguru Lid sinds: 09 Mei 2007 Status: Offline Points: 2303 |
Posted: 13 Augustus 2007 om 07:56 |
Zo doe ik het al jaren,zonde van je tijd en energie om iets te geven wat men misschien niet leuk vindt.Heel veel mensen snappen gewoon niet dat je iets met hart en ziel maakt!!
|
|
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Posted: 13 Augustus 2007 om 09:03 |
.....en hoeveel uren er in kunnen zitten al zijn het hobby~uren !
|
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
BreienHaken
Hobbyguru Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2485 |
Posted: 13 Augustus 2007 om 09:08 |
ho eens, had net een mailtje dat ze het truitje wel erg lief vonden. Nou dat scheelt dan weer...vond het echt niet leuk anders. Want inderdaad er zit heel veel tijd in.
|
|
miep
Hobbyguru Lid sinds: 17 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3972 |
Posted: 13 Augustus 2007 om 09:25 |
He, zo komt gelukkig alles weer goed (we moeten natuurlijk de hormonenstorm ook niet vergeten).
|
|
breioma
Posted: 13 Augustus 2007 om 09:56 |
Het moest dus even bezinken!!
|
|
BreienHaken
Posted: 13 Augustus 2007 om 11:09 |
ja ik denk het...ach zijn sowiezo beetje rare snuiters. maar goed, ik kan dus rustig verder breien voor het kindeke
|
|
Jenlon
Hobbyguru Lid sinds: 02 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1080 |
Posted: 13 Augustus 2007 om 14:01 |
Maar ook als je zelfgemaakte spulletjes wel leuk vindt, blijft het moeilijk hoor. Als kraamcadeautje voor Naomi kreeg ik van een Turkse vrouw werkelijk prachtig gehaakte spulletjes waaronder een vestje zonder mouwtjes. Maar oh jee, die kleurtjes: zacht babygeel en zacht babyoranje. Ik wil niet ondankbaar klinken want ik vond het echt superlief dat ze dat voor me gemaakt had en het zag er ook echt heel professioneel uit. Maar ik vond het echt meer iets voor een pop. Dat heb ik haar niet gezegd natuurlijk. Enfin, hopelijk gaan jullie mij nu niet zien als een ondankbaar nest. . Oordeel zelf maar. http://picasaweb.google.nl/IlonaSmits/2007_03_22 Door haar ben ik wel weer gaan haken. Maar de steek die zij gebruikt heeft, daar waag ik me voorlopig nog niet aan. En Knitalot, ik ben blij voor je dat ze toch nog een leuke reactie hebben gegeven. Ik moest er best aan denken toen ik dit verhaal las. |
|
corine
Hobbyguru Lid sinds: 12 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3518 |
Posted: 13 Augustus 2007 om 14:28 |
Wel lief hoor maar ook niet mijn kleurtjes.
|
|
|
|
breioma
Posted: 13 Augustus 2007 om 14:49 |
Geef mij maar lekkere frisse kleuren,maar wit of roze is natuurlijk ook leuk.
|
|
breioma
Posted: 13 Augustus 2007 om 14:51 |
Ga je zelf wat bedenken? Of heb je patroontjes nodig,heb twee boeken van phildar. |
|
BreienHaken
Posted: 13 Augustus 2007 om 14:58 |
oeps, ik vind het eigenlijk wel mooi. maar inderdaad, het kan soms vies tegenvallen. Had ik een keer met visite, die kwamen met regenboogkandelaren aanzetten terwijl mijn huis alles strak zwart met rvs is. voelde ik me ook heel rot mee...
qua truitjes: ik heb zelf een boekje met patroontjes en wat mooie dingen van fabie gehad om te maken. Dus dat komt wel goed. doe er 2 of 3 en dan is het mooi geweest. |
|
miep
Posted: 13 Augustus 2007 om 17:50 |
Oeps, het groene gaat nog wel, maar de oranje/geel ....
|
|
Tony
Hobbyguru Lid sinds: 28 Januari 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
Posted: 13 Augustus 2007 om 19:05 |
Ja knitalot, de reacties zijn soms niet leuk, en het is nog wel zo'n leuk truitje , heb zelf eens een trui voor een kleindochter gebreid, met een heel moeilijk inbrei patroon, dat het kind zelf uitgezocht had,maar mijn schoondochter vond het niet mooi, dus heel perongeluk werd het te heet gewassen de eerste keer. ( Ja, ik ben gek !!!!) Maar het doet wel zeer. Meestal zijn het mensen die zelf niets produceren. Blijf toch maar lekker breien, er zijn altijd mensen die het wel waarderen. Groetjes Tony |
|
Antonia
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23670 |
Posted: 13 Augustus 2007 om 19:28 |
Ons (pleeg)buurjongetje wil graag een knetterblauwe trui met kabels,en ook één voor zijn Robijnbeer, dus die zal ik maken, maar ik zal ook een Ierse trui maken in ecru, die hij dan naar school aankan, want met die felblauwe wordt hij mischien uitgelachen, dus die is voor thuis.
Hij kwam ermee omdat hij had gehoord, dat ik ooit voor zijn tiener(pleeg)zus een paar poppen had aangekleed. Ze speelt er allang niet meer mee, maar de legende blijft, dat buurvrouwen lieve breisters zijn. Haar moeder en tante hadden ook zo'n breiende buur. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
breioma
Posted: 13 Augustus 2007 om 19:29 |
een goede oplossing hiervoor is ,altijd even overleggen,met een cadootje gaat dat niet natuurlijk.Ik maak alleen wat moeders en dochter leuk vinden,en ik moet het zelf leuk vinden, zij kiezen het model en de kleuren en ik het garen,neem wel eens wat mee,maar meestal is dat goed,en anders niet goed wol terug.Werkt uitstekend!! |
|
BreienHaken
Posted: 13 Augustus 2007 om 20:16 |
oh tony wat erg dat ze het dan gewoon te heet wassen! vind ik gewoon zielig! doe je zo je best!
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23670 |
Posted: 13 Augustus 2007 om 20:24 |
Ik overleg bij babykleertjes wel over de kleur, maar ik heb een gezagsprobleem, dus ik neem niet graag orders aan, ik ga liever mijn eigen gang. Ze kunnen het altijd stiekum doorgeven als kraamkadootje. Hetzelfde heb ik met boeken, als iemand zegt dat ik een boek MOET lezen, duurt het jaren voor ik het ter hand neem. De Da Vinci Code heb ik niet gelezen en ook nog niet gezien. Lekker puh, ik MOET niets.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | Pagina <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |