Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Baktus KAL/CAL

 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 14:15
Oja nog even over die lange naald, dat kan op een rondbreinaald. Ik heb op een rondbreinaald wel eens een das in de breedte gebreid.

Ik heb zelf naalden van 60 cm lang, maar de vorige KAL sjaal heb ik op gewone naalden gebreid en die is superbreed, iets van 90 of meer cm.

Het maakt niet uit of het een Baktus of andere sjaal wordt, het is gewoon leuk om weer eens allemaal een soort van driehoekssjaal te maken.

We kunnen het ontdekkingsjaal of pionierssjaal noemen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 14:18
Hier allemaal verschillende patronen van een baktus!!
 
Zoek maar uit Big smile
 
 
veel plezier!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 14:21
Hallo Allemaal,
 
Ik wil wel graag mee doen maar snap niet helemaal wat jullie bedoelen!EmbarrassedEmbarrassed
Is het de bedoeling dat je met z'n allen de zelfde sjaal maakt of hoe?
En mag je dan tussendoor ook andere dingen doen of is dat niet de bedoeling?
 
En deze sjaal is dat ook wat jullie bedoelen dan of heb ik weer een andere sjaal gevonden??
 
 
Lijkt me wel heel erg leuk maar heb alleen het idee dat je er nog wel een keer mee klaar bent en moet je er dan nog meer maken of is het er gewoon 1 voor de lol en dan is het klaar??
 
Sorry voor mij misschien een beetje domme vragenEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed
Maar weet het echt niet zo goedEmbarrassedEmbarrassed
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 14:27
Ik heb dit ook nog nooit gedaan. Ik vermoed dat we allen ongeveer op eenzelfde tijdstip starten met een zelfde project en elkaar helpen wanneer je een probleem hebt. En ja, ik denk niet dat iemand boos wordt dat je er iets anders tussendoor doet. Er zijn er die al wat meer of minder tijd hebben om er aan verder te werken en het af te maken. Ik weet ook niet of daar een einddatum opstaat, geen idee.Disapprove
Het is natuurlijk eenvoudiger om met zovelen hetzelfde patroon te gebruiken. Maakt het ook eenvoudiger om elkaar te helpen. Smile
Misschien allemaal samen 1 en hetzelfde patroon kiezen om te breien of te haken? heb geen idee. Ik volg de meute en diegenen met ervaring Embarrassed
 
                                         
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 14:31
Hahahaha dat lijkt me ook een goed plan!!
 
Misschien een idee dan om magteld te laten kiezen die is dit topic begonnen!!
Je hebt wel een prachtige link gestuurd Lollibol me mooie patronen erin!
Ik wacht ook in spanning af welk patroon het word!!
 
Of het nu breien of haken is maakt me niks uit!!
 
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 14:34
Nou, ik kan alleen maar haken (breien lukt ook wel, maar ben geen voorstander omdat ik het niet goed genoeg kan)
 
Inderdaad, laat magteld maar kiezen, maar dan zowel 1 om te haken en 1 om te breien!!!
 
Ook benieuwd wat er zal gekozen worden Big smile
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 14:38
hihi dan kunnen de haak/breisters onder ons er 2 maken :P:P
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 15:10
Tuuuuuuurlijk, niemand zal je tegenhouden!!LOL
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 15:17
Ik doe mee met de gebreide versie, leuk Magtelt! Big smile
 
Op Ravelry staan een heel aantal Baktus sjaals, ook een hele leuke met golven dmv afwisselend recht en averecht te breien Tongue
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 15:23
ik vind dit GEWELDIG leuk, echt super
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 15:40
Even een paar dames uit de stress halen. We beginnen allemaal op dezelfde dag,als je tijd hebt.Eerder mag niet(ha,ha) maar later beginnen natuurlijk wel. Er staat geen tijdslimiet op,al doe je er maanden over en je mag er van alles tussendoor doen. Kijk anders even op hobbydoos knitalong. We hebben  in het voorjaar met heel veel hobbydoosjes ook een Kal/Cal breien/haken gemaakt. Er is vast wel iemand die jullie de goede link kan geven. Dat kan ik echt niet.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 15:51
Ik ga meedoen, maar niet meteen zondag. Deze had ik al langer op het programma staan. Is volgens mij ook een baktus.
http://exchangingfire.wordpress.com/tag/rachel-s%C3%B8gaard/
Groetjes,Lida
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 15:54
http://exchangingfire.wordpress.com/tag/rachel-s%C3%B8gaard/ 
Deze heb ik langer op het programma staan. Is volgens mij ook een baktus. Ik heb bij de vorige iets fout gedaan, daarom een nieuwe poging. Groetjes, Lida
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: belgië
Status: Offline
Points: 1572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 16:03
Ik doe ook mee, haken of breien weet ik nog niet zeker, misschien allebei eens proberen maar moet eerst nog mijn wol bestellen en kan dan pas van start gaan.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 16:03
die is wel erg mooi!!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 16:13
Haha, die Magtelt, superrrr, ik doe niet mee maar vind het heerlijk om mee te LEZEN, mag ook wel hè....suc6 allemaal !!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 16:27
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Haha, die Magtelt, superrrr, ik doe niet mee maar vind het heerlijk om mee te LEZEN, mag ook wel hè....suc6 allemaal !!!
 
Ja hoor, supporters zijn altijd welkom!! Hoe meer zielen hoe meer vreugd Big smile
 
Ik zal ook maar eens kijken welke wol ik ga gebruiken of welke ik zal kopen.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 16:28
Hier staat een nederlands breipatroon van een baktus: KLIKKERDEKLIK
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 18:24
Ha Jips, dus inderdaad in elke 4e naald, dat leek mij ook beter dan 6e. Maar ik ben zelf een artistiek eigenwijs persoon, dus ik kan niet zomaar voor iedereen beslissen wat ze moeten gaan breien of haken. We schepen zondag in, iedereen mag in het bootje komen wanneer ze wil en breien en haken wat ze wil, als we er maar een warm gevoel bij krijgen, vooral op de schouders, want het weer blijft herfstig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 18:29
Als die Noorse sjaal naar figuren uit een Noors kinderverhaal heet, zullen wij onze sjaal dan de Wiplala-sjaal noemen? Ik wacht op andere suggesties, anders open ik zondag rond koffietijd een topic onder de naam Wiplala.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns