Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Baktus KAL/CAL

 Reageer Reageer Pagina  <1 4567>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 09:33
pareltje niet te veel he want dan laat je steken vallen LOL, ik vind WIPLALA wel een leuke naam hier voor, nog 1 nachtje slapen, ik vind het zo leuk dat we dat met z'n alle doen
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 11:20
Ik ga vanmiddag nog even naar Hardeberg wol kopen samen met mijn moeder!!!
En dan kan ik morgen ook beginnen!!
Heb al mijn projectjes af die ik af moest hebben dus op naar de volgende!!
En een poezendek met de naam Minoes helemaal mee eens!!:D
Vind de film ook geweldig!!
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 490
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 11:46
 en ik had me nog zo voorgenomw
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Je moet maar aan één kant minderen, dat klopt, maar hoeveel wol je nodig hebt? Dat is nou juist de grap, je weegt je wol en gaat op de helft van dat gewicht minderen. Ik heb 4 bollen gemêleerde Zeeman wol voor pen 4-5 en ik ga breien met 4,5. IK wilde een simpel breiwerkje als tussendoortje voor bij het ontwerpen van poppenhaakpatronen. Anderen maken er een kunstwerk van, alles mag, alles kan.
Dit wou ik dus ff weten, ik heb hier wel garens liggen, maar allemaal net minder dan 1 bol en geen 2 in 1 kleur.
Sjonge das nou balen, moet ik naar de winkel nieuwe halenLOL en ik had me nog zo voorgenomen geen nieuwe wol meer te halenTongue
groetjes margriet
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 13:06
Ik heb nog 'multicolor' gevonden ( ergens onderaan in de kast )van de zeeman. Wordt normaal gezien gebreid met naalden  8 - 9 , maar heb eventjes een proeflapje gedaan met haakpen n° 10.
Op die manier kan ik morgen toch starten zoals gepland en hoef ik niet aan de zijlijn mee te kijken.
Ik hoef niet veel te haken, het vordert snel en zo kan mijn pols toch voldoende rusten!! WinkLOL
Ik kijk al uit naar het startsein van morgen!!! Hoef ik niet meer te treuren...
 
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 13:59
http://www.ravelry.com/patterns/library/the-age-of-brass-and-steam-kerchief
dames ik wil deze sjaal gaan breien.....
HELP!! Snot in de kop en ik kan niet denkenDead:
wat is het verschil tussen een PM place marker en een SM slip marker???
Wat moet ik bij de een anders doen als bij de ander??
Leek me zo simpel en een leuk effect......Angry
 
graag uw deskundige hulp/ antwoord  hierover/op dames Clap
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 14:04
slipmarker plaats je om het aantal steken niet te hoeven tellen zover ik weet .
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 490
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 15:42
Originally posted by MariaLA MariaLA wrote:

http://www.ravelry.com/patterns/library/the-age-of-brass-and-steam-kerchief
dames ik wil deze sjaal gaan breien.....
HELP!! Snot in de kop en ik kan niet denkenDead:
wat is het verschil tussen een PM place marker en een SM slip marker???
Wat moet ik bij de een anders doen als bij de ander??
Leek me zo simpel en een leuk effect......Angry
 
graag uw deskundige hulp/ antwoord  hierover/op dames Clap

de 1 doe je om een steek om aantal pennen te markeren, de andere doe je op je pen tussen een aantal steken om niet steeds te hoeven tellen,wel mee laten gaan naar de andere pen natuurlijkBig smile
groetjes margriet
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 15:59
Margriet, als je van een aantal kleuren maar één bol hebt, kun je toch de bollen in tweeën verdelen en gewoon beginnen en telkens op een andere kleur overgaan? Even kleurpotloden en een blaadje pakken en een driehoekige sjaal tekenen en kijken hoe de kleuren het op papier naas elkaar doen. Als ik verschillende vierkantjes gehaakt heb, kijk ik op die manier hoe ik een deken in elkaar kan zetten. Desnoods knip ik ze uit en leg ze in patronen. Elke bol verdelen in tweemaal ...gram, dan begin je met je kleurpatroon en in het midden tegengesteld verdergaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 16:02
Wendy, jij mag best smokkelen en nu al van start gaan. De anderen ook, ik zie het toch niet, alleen zou het vreemd zijn als iemand zondagmiddag al meldt klaar te zijn. Maar daar slaap ik geen seconde minder van.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 16:50
Ik ben ook klaar voor de start heb vanmiddag heerlijk wolletjes gekocht!!
Ben heel benieuwd!!
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 17:20
ik denk dat ik het snap  Big smileBig smile.
Dank jullie wel.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 17:34
@ magteld
nee hoor, ik wacht gewoon tot morgen. Ik dacht niet te kunnen deelnemen met mijn gips en te wachten tot ik die kwijt ben. Maar ik had zoveel zin om mee te doen dat ik een alternatief gezocht heb. Een haaknaald 10 en wat dikkere wol zorgt ervoor dat ik op mijn manier ook kan deelnemen. Daarna kan ik toch nog eens opnieuw beginnen wanneer ik wel die gips kwijt ben.
Ik was gewoon zo enthousiast om deel te nemen aan deze kal/cal, want ik had dit nog nooit gedaan.Embarrassed
Ik geef toe dat ik het haaknaald 10 heel snel gaat. Dus ik zal er niet zolang over doen om die sjaal te haken. Het gaat mij juist om het plezier
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 18:32
hoi hoi allemaak,
laat ik al met een baktus bezig zijn, ben al aan t minderen, en moet toch echt eerst deze afmaken voordat ik aan een ander begin, liggen al teveel halve werkjes, als ie af is zal ik zoonlief vragen of ie ff helpt met de foto op internet zetten. groeten marian
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 18:36
Ja hoor, zet maar gewoon in het WIPLALA-topic, dan zien de beginners hoe het gaat worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 20:19
Ik heb er zin in en ben benieuwd naar alle vorderingen.
 
De mijne zien jullie pas na de vakantie, ik start wel morgen maar krijg hem voor volgend weekend niet meer af hoor Wink
Ik kan natuurlijk wel als ik een stuk op weg ben een fotooke plaatsen in het WIPLALA topic.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 20:26
Tjonge jonge, ik las hier op de topic over stress.....
'Hoe kan dat nu' vroeg ik me af............... 'nou het kan' ben ik achter gekomen......Big smileBig smile
Ik ben in de stress omdat ik niet weet wat voor patroon ik wil maken!!!
Ik heb iets in mijn hoofd met een rand, waarin het lijkt alsof je steken hebt laten vallen....ik had gedacht zo om de 10 naalden, dan wordt het wat luchtiger allemaal en wat soepeler en ruimer.
Ben nog heftig op zoek. Heb namelijk geen zin in een 'moeilijk' patroon met veel tellen....
Er is al een en ander de revue gepasseerd maar daar ben ik het met mezelf nog niet over eens, LASTIG!!!!.......stress dus LOLLOLLOL
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 21:56
Wacht maar af er komt echt stress aan te pas als er al verschillende af zijn en je zelf al dikwijls hebt moeten opnieuw beginnen .........toch is het leuke stress ,ik heb blauw klaarliggen met naald 4 en ga die simpele driehoekssjaal breien van vorige keer ,is er niet van gekomen omdat ik weken aan de pimpel....dingens sjaal bezig was,die trouwens heel mooi is.
Het gaat weer leuk wordenWacko haha
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 22:17
hahahaha, ik heb een steek gevonden die ik in de sjaal ga verwerken.....
Niet moeilijk, wel veel effect (hoop ik). Zwarte sokkenwol en pennen 3,5..... ben zelf het meest
benieuwd, ga vroeg naar bed, deste eerder is het zondag !!!!  Big smile 
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 490
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 01:51

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Margriet, als je van een aantal kleuren maar één bol hebt, kun je toch de bollen in tweeën verdelen en gewoon beginnen en telkens op een andere kleur overgaan? Even kleurpotloden en een blaadje pakken en een driehoekige sjaal tekenen en kijken hoe de kleuren het op papier naas elkaar doen. Als ik verschillende vierkantjes gehaakt heb, kijk ik op die manier hoe ik een deken in elkaar kan zetten. Desnoods knip ik ze uit en leg ze in patronen. Elke bol verdelen in tweemaal ...gram, dan begin je met je kleurpatroon en in het midden tegengesteld verdergaan.

Hahaha en mijn excuus om te gaan kopen mislopen?? no wee hoseeLOL
Al de kleurendfie ik nog heb gebruik ik voor allerlei andere doeleinden dus die komen wel op hoor, wou gewoon wat nieuwsWink




groetjes margriet
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 09:12
magtelt zit je al klaar met het start pistool, ik heb zo'n zin om te beginnen Big smile
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4567>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns