Basispatroon pompongaren breien |
Reageer |
Autheur | |
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 Augustus 2011 om 09:14 |
Basispatroon pompongaren breien
De draad wordt met de verbindingsdraad (draad tussen de pompons) in lussen om de naald gelegd.Vervolgens brei je met de verbindingsdraad in heen- en teruggaande nld. recht. Na 3-4 nld. zie je dat de pompon steeds op de betreffende plaats tussen de steken gaat liggen. Ook de kantsteek steeds recht breien. Aan de uiteinden 10 franjes knopen. Hiervoor draadjes met ieder 4 pompons knippen. Ik heb verleden jaar sjaals gebreid op nld 6 en 10 steken opgezet. Ik had een foldertje van Lana Grossa daarop stond de werkwijze uitgelegd. Je kunt ook een poncho maken. 16 st. op nld.8 en 150 cm breien. Een korte kant aan het uiteinde van de tegenoverliggende lange kant naaien, zodat je een opening overhoudt. Naar wens franjes eraan zoals boven beschreven en klaar. Succes, Lida |
|
doortje
Hobbyguru Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
Post Options
Thanks(0)
|
fijn deze uitleg ik had bij de action van die wol gekocht maar ik kreeg het zelfs niet opgezet heel erg bedankt hier voor.
groetjes elma mulder |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuk dat je wat aan de uitleg hebt en het ook laat weten. Dank je. Groetjes, Lida
|
|
francis2
Groupie Lid sinds: 30 December 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 95 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb me verleden jaar ook laten vangen met zulk breigaren. Ik had 20 stkn opgezet, en drie nldn gebreid, maar het trok op niks. Volgens die van de winkel deed ik het goed, tot ze het resultaat zag, toen kon ze er ook niet aan uit. Nu ligt dat breigaren daar. Een van de dagen ga ik toch weer eens proberen en als het weer strop zit, maak ik er toch een foto van. Want zo aan mijn uitleg kun je er niet aan uit. Het zal wel enige tijd duren. Ik moet er tijd voor hebben ook he. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je verder niets kan met pompomwol, kun je het in een versieringsrandje meehaken, telkens een tussendraadje meenemen bij twee of drie vasten en dan twee pompoms met tussendraadje laten hangen. Of alle tussendraadjes meehaken.
Er waren ook hobbydozen die de witte als kerstboomslinger gebruikten. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Jips
Hobbyguru Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jazeker, daar was deze doos er 1 van! Ik heb een rand zwarte pompom meegehaakt om een gebreide 3-hoek omslagdoek, super leuk geworden |
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
Haakje
Newbie Lid sinds: 07 Januari 2012 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi,
Kan iemand mij helpen met het haken met het pompomgaren, ik snap het niet zo goed. Bedankt! |
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Moet je wel even goed aangeven wat je niet lukt
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ook een handige.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |