Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBen weer helemaal enthousiast

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Ben weer helemaal enthousiast
    Posted: 03 Mei 2010 om 22:33

Vroeger heb ik ik veel gebreid en gehaakt. Haken vond ik eigenlijk altijd leuker, maar met breien kon je meer (in mijn herinnering). Haken was gemakkelijker te doen overal, beter mee te nemen, minder  belastend enz. Jaaaaren niet meer gedaan en een paar weken geleden weer opgepakt en ja hoor, weer helemaal enthousiast.   Maar verder was het nog hetzelfde: na 1 dag breien was ik die lange naalden alweer zat en maakten m'n polsen overuren. En toen las ik over continental knitting en rondbreinaalden. Eerst ergens anders, maar na wat googlen kwam ik hier uit. Vandaag voor 't eerst geprobeerd en ik vind 't helemaal geweldig! 't Was wel even tobben voordat dat continental knitting helemaal duidelijk was  en dat blijft ook nog wel even nadenken en veel oefenen, maar 't zijn inderdaad veel minder bewegingen. En dan ook nog een rondbreinaald! Heerlijk! Ik klemde altijd een naald onder m'n rechterarm - nu kan ik zelfs breien met 2 ellebogen op tafel!  Hahaha, jullie horen 't al - ik ben helemaal enthousiast. Deze week vakantie en die moet ik dan ook maar goed benutten. Heb vanmiddag wol en andere benodigdheden besteld hier om wat te maken voor mijn pasgeboren neefje. Spannend!  Ik hoop veel van jullie te leren en als ik ergens bij kan helpen, zal ik dat ook zeker doen!

Back to Top
Annemaries View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2010 om 22:45

Hoi Lidy, wat leuk dat je er weer zo veel plezier in hebt! Welkom hier! Ik ben in januari gaan haken en breien en heb er enorm veel plezier van. Ik ben benieuwd naar je eerste creaties!

Groetjes,

Annemarie

Annemariesbreiblog.blogspot.com
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2010 om 23:06
Van harte welkom hier en heel veel plezier
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 09:35
Het gezegde "jong geleerd is oud gedaan" gaat nog steeds op, dat zie je wel, leuk hé.
TONY
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 10:21
Welkom hier en kijk al uit naar jouw creatie's
Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 10:26
welkom op dit forum
To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 11:03
Welkom hier en veel plezier met het delen van onze hobby
Back to Top
qwerty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 11:03
welkom op dit verslavende forum!
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 17:08
Hoi Lidy,

Welkom op ons leuke forum. Het zal je best bevallen. Er worden heel verschillende onderwerpen "behandeld".
Het is echt niet alleen maar hobby.
Men helpt elkaar ook met raad en daad, da's heel fijn.
Je merkt het allemaal wel.
Succes met je werkjes.
Groetjes Tineke01
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 19:31
Hoi Lidy,
wat leuk dat je er weer zo veel plezier in hebt!
gezellig dat je er ook bij komt
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2010 om 10:20
Hoi Lidy leuk dat je zo enthousiast bent. En welkom bij dit gezellige forum.
Groetjes Teunie
Back to Top
ikzelf View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2010 om 17:06
Fijn dat je weer helemaal enthousiast bent, welkom op dit gezellige forum
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2010 om 21:29

Je enthousiastme spat er vanaf! Geweldig. Ik ben al een jaar aan het sparen voor het rondbreinaalden set knit pro. Bijna jarig en dan mag ik mijn verjaardagsgeld er aan uit geven. Ik geniet volop van de voorpret. Want ook mijn gewrichten protesteren soms flink. (vooral mijn vingers) En ik hoop dat het met continentaal breien minder wordt.

In ieder geval heel hartelijk welkom hier. En pas op, niet alleen het breien en haken is verslavend. Van dit forum kom je ook niet meer af. Dus dat is al je derde virus...

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2010 om 00:43

Bedankt voor alle leuke reacties!

Ik schreef heel stoer over dat continentaal (rond)breien en ik vind 't ook geweldig, hoor. Scheelt echt een stuk voor je polsen en schouders, vind ik. Maandag heb ik 't mezelf aangeleerd en tussen de bedrijven door heb ik vanaf dinsdag geoefend. Gek is dat - als je 't opppakt 's morgens is de eerste neiging: draad in de rechterhand.  Blijft nog even nadenken dus, maar 't wordt wel steeds gemakkelijker. 't Lastigste vind ik het doorvoeren op mijn linkerhand en het 'meewerken' van de linkerwijsvinger en dat laatste dan vooral bij averechts breien. Herkent iemand dat? 't Gaat wel steeds beter, hoor en ik ben echt heel blij met het gemak dat het oplevert! Heel erg snel gaat 't nog niet, maar ook dat wordt beter en ik doe 't voor de lol, dus daar moet ik ook niet over zeuren. Vandaag heb ik de bestelde wol binnengekregen (dank je wel, Renske), maar om te oefenen ben ik nu eerst een hondentruitje aan 't breien met wol die ik nog had. Heb intussen zo'n 10 cm in boordpatroon (2r 2 av) en dat is natuurlijk ook niet de snelste manier van breien, maar wel goed om te leren en te wennen.  Ik kon geen patroon vinden dat ik wilde gebruiken, dus zit nu zelf iets te fabrieken. Als ik er niet uitkom, kom ik hier wel om raad vragen.  Maarre ... leuk vind ik 't wel!  

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2010 om 15:30

hoi lidy! een truitje voor Joy?  foto maken, hoor als hij het aan heeft! en geef hem maar een dikke knuf van ons! ik zie nog die foto voor me toen mamuna ziek was en hij er gezellig bij kwam liggen om te troosten, hihi! een scheetje van een hondje, hoor! en ben erg blij dat hij bij jullie zo geweldig goed is terecht gekomen!

(Lidy blijkt een "oude" bekende, zij heeft een hondje dat hier bij mij in de opvang zat)

trouwens ook vele groetjes aan je man, hé!

Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2010 om 22:55

Hoi Chrisje! Zo leuk om je hier weer tegen te komen! Ik zal je niet bestoken met foto's van Joi, hoor.  't Is een schatje om-op-te-vreten (niet letterlijk dan) en hij kletst ons nog steeds de oren van het hoofd.  Altijd vrolijk, altijd speels - ons happy chappy - een heerlijk vrolijk ventje!

Het truitje waar ik nu mee bezig ben, is niet voor hem, maar hij vindt 't prima als ik hem als paspop gebruik. Voordat iemand denkt dat ik hondjes aankleed voor de lol: nee dus.  Ik maak een hondentruitje/-jasje voor honden in landen waar ze 't minder goed hebben dan hier; voor de koude winters. Daar is altijd veel behoefte aan en een hondje kan 't vast niet schelen als er een steekje fout zit. Twee vliegen in één klap dus: ik kan allerlei dingen oefenen en een hondje heeft er straks plezier van.

Ik wil trouwens nog wel een leuk truitje maken voor Joi. Hij heeft op buik en pootjes heel weinig vacht en 't dus ook snel koud. Ik heb een heel erg leuk patroontje gevonden voor hem,. Nou ja, de wol is erg leuk, maar die kan ik hier nog niet vinden. Zal 't binnenkort eens opzoeken en hier vragen of iemand een vervangende wol kent.

Back to Top
thelo View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2010 om 20:23
welkom op dit forum
groetjes thea
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2010 om 20:41

ik moet echt lachen als ik aan joi denk, je noemde hem ooit een je muppet en dat is hij wel, hé!  Ik heb ook veel van die hondenjasjes gemaakt ooit, ben nu vooral bezig met een tehuis in sri lanka waar ik help. (geen hondjes maar kindjes dus, hihi!) en je kan helaas niet alles...

maar de opvang zou ik zo terug doen als de achterban hier akkoord zou gaan! Maar voor de jongste was het verdriet telkens zo groot dat we besloten (nou ja, ik dus niet, snik!) dat het niet meer lukte! Ik heb wél een derde hondje erbij "gekregen"... Een... zwart teckeltje waar je knettergek van wordt, haha!  je ziet zeker wel een verband????

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns