Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ben weer terug geloof ik

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ben weer terug geloof ik
    Posted: 22 September 2011 om 15:38

De laatste weken zit ik weer veel meer hier rond te snuffelen en te kletsen. Gezellig weer. Het schiet er zo vaak bij in en ik heb er lang niet altijd tijd voor. En als ik dan al een tijdje niet geweest ben is het zo veel bijleeswerk dat ik het altijd nog maar een paar weken langer uitstel. Maar op het moment lukt het weer aardig om het bij te houden. Al kan het zo maar ineens zijn dat ik er weer tussenuit glip.

Met de zwangerschap en de kleine gaat alles lekker. Heb op het moment meer last van mijn bekken. Merk dat ik gewoon meer gewicht moet sjouwen. En dat is niet zo heel gunstig. Heb me dus aangemeld voor cesartherapie waar ik volgende week heen moet. Ben heel benieuwd of ze me een betere houding aan kunnen leren en of ik met oefeningen weer makkelijker kan bewegen. Op het moment kruip ik veel op de bank. Vooral als Manuel slaapt. Liggen verlicht enorm en ik kan me daarna weer veel gemakkelijker bewegen. Heb ik mooi even tijd om ongestoord achter de computer te kruipen. Ik moet zo vaak wisselen van houding. En computeren duurt vaak langer dan een half uur. Zeker als je anderhalf pagina creaties wilt bekijken en daar ook nog even lekker de tijd voor wilt nemen.  Daarom sla ik het vaak gewoon over. Nu ik lig kan ik gewoon op mijn gemakje kijken.

Manuel is inmiddels wakker en heeft even heerlijk misbruik gemaakt van zijn liggende laptoppende (is dat een werkwoord?) moeder. Hij zat boven op de salontafel en heeft een tijd met cd hoesjes gerommeld. Daarna een doosje leeggeschud waar in een oud inktpatroon zit. Zijn kleren zien er nog schoon uit. Dus het valt vast mee. Nu is hij weer zoet met zijn eigen speelgoed aan het spelen. Tja, daar voor koop je speelgoed. Om kinderen zoet te houden.

Heb nog wel even een vraagje: Jullie (zeker de oudgedienden) weten nog wel dat ik tijdens de zwangerschap van Manuel sleutelhangers heb gemaakt voor de kinderen op school. Als geboorteberichtje. Nu wil ik eigenlijk weer wat maken maar weet niet zo goed wat. Heb gedacht aan bloemen van stof die de meisjes als button kunnen gebruiken. Maar wat zal ik dan voor de jongens doen? Zit ook te denken aan tasjes. Maar ook daar komt het jongensprobleem weer om de hoek. Ook zat ik te denken aan flesjes en autootjes maar het moet klein en makkelijk zijn en wat doe je met een miniflesje en miniautootje? Ook zo dacht ik over kleine dobbelsteentjes en balletjes. Wat doe je daar mee? Het beland uiteindelijk ergens op de grote hoop en ze kunnen er zo weinig mee. Of zal ik maar weer gewoon sleutelhangers doen en dan andere patroontjes. Het moet makkelijk te maken zijn want ik heb er zeker weer 80 nodig. Maar goed ik heb nog zo'n 20 weken. Dus dat moet makkelijk lukken. Willen jullie mee helpen denken? Even brainstormen met z'n allen

Inmiddels is Manuel op schootgekrpen. Lees: hij zit bovenop mijn borst houd mijn handen vast en zit met zijn hele lijfje voor het scherm. Wat een geluk dat ik blind kan typen.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 15:44
fijn om te horen dat het goed met je gaat. ik zit zelf te
denken aan een sleutelhanger maar dan een speen.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 17:22
Blij je te horen en dat alles goed is maar die speen van Tammie heeft wel iets maar denk dat je eerder naar kleine autotjes voor de jongens en iets van een bloem voor de meisjes aan de sleutelhangertjes,daar hebben ze meer aan dat is lekker stoer
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 20:12
Jullie denken dus zo wie zo aan sleutelhangers. Ik neig daar ook erg naar. Maar wil eigenlijk toch iets anders wat toch ook te gebruiken is. Misschien goed om er bij te zeggen: Het gaat om kinderen van 5-7.
Groetjes, Clara

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 21:07

Als je dobbelsteentjes maakt, evt. een bloknootje in roze of blauw erbij. Met de dobbelstenen kunnen ze spelletjes doen. Heb ik als afscheid gegeven (gewoon kant en klare, geen gehaakte/gebreide) en ze waren er blij mee.

Misschien een tassenhanger, klein vingerpopje of een klein tuimelaartje? Kinderen verzinnen er altijd wel wat op.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 22:41
Maar Clara, speelgoed is niet om kinderen zoet te houden, speelgoed is om ruzie over te maken met je broer of zus.

Ik denk ook dat een vingerpopje leuk is. Dan kunnen ze met elkaar communiceren via het popje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 11:31

Hallo Carla.

Vervelend nou, last van je bekken, ondanks is het toch genieten van je zwangerschap, hoe vind Manuel het dat hij een broertje/zusje krijgt?

Toen mijn dochter van haar 2de kindje in verwachting was zei ik tegen mijn kleindochter: jij gaat toch ook goed voor het kindje zorgen, en mama heel goed daarbij helpen, waarop ze  antwoorde: het is mama's kindje hoor!!

Ik wens je nog hele fijne weken, met zo min mogelijk ongemakken.

Het idee van het vingerpopje vind ik wel wat hebben.

Maar..... 80?????????

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 13:36

vingerpopjes lijkt mij ook een leuk ideen

Je kunt ze eventueel ook punniken . (grotere middellijn) . Je kunt dat zo lekker liggend doen .

fijne zwangerschap

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 14:04
Vingerpopjes heb ik ook over nagedacht. Dat was eigenlijk mijn aller eerste idee. Toen ging ik op zoek naar patronen en ging ik twijfelen. Ga nog maar eens snuffelen op het net. Wil mooie maar ook makkelijk te maken patroontjes. Degene die ik zelf had waren niet helemaal naar mijn zin. Maar ik weet dat er aardig wat te vinden zijn. Dus er moet toch wat tussen zitten. Ondertussen blijf ik openstaan voor ideeen. Maar jullie helpen me al aardig op weg.
Groetjes, Clara

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 17:45

En hangertjes van vilt?

een leuke beer met een roze of blauwe strik erop?

dat ligt dan aan het geslacht van jullie nieuwste aanwinst

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 20:23

Is op zich wel een leuk idee Esther maar dat vind ik voor de jongens weer niet zo stoer. (ben niet makkelijk. Dat weet ik heus wel)

Ik kreeg net ineens een idee. Kleine etuitjes. Voor de meisjes van stof, (is sneller klaar en je kan er met vrolijke lapjes iets heel bijzonders van maken) voor de jongens gehaakt maar dan met een stoer uiterlijk. Hoe leg ik dat uit? Een hondekop er op, een piraten hoofd. Zo iets. 

(Ze komen van Lion Brand trouwens.)  Image of Tracey TentaclesImage of Rudy the Rectangle

De kids zijn natuurlijk in de leeftijd van leren lezen en schrijven. Dus zijn potloden en pennen ook heel belangrijk. Hoe vinden jullie het idee?

Groetjes, Clara

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 20:46

Is ook een leuk idee.
Volgens mij heb ik een tijdje terug een tijdschrift gekocht/gekregen met ideetjes van vingerpopjes. Basis hetzelfde, maar door andere kleur en andere kop heb je een ander poppetje.
Als ik er aan denk wil ik wel kijken of ik ze kan vinden.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 22:56
Wat dacht je van een Hello Kitty sleutelhanger voor meisjes en een Eeyore sleutelhanger  voor jongens 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 20:16

En toen bedacht ik iets heel anders. Ik ga toch niets maken. Afgelopen week heb ik slecht geslapen. Veel chaos in mijn hoofd. Vaak midden in de nacht wakker en dan niet meer in slaap kunnen komen. Daarom heb ik besloten om regelmatig een rustige dag in te lassen en gewoon een kruis in de agenda te zetten. (liefst een dag per week) En om minder druk op mezelf te leggen heb ik dus ook besloten om geen cadeautjes te maken. Marco was trots op me dat ik dat besloot.

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken. Sorry dat ik een topic open en er vervolgens niets mee doe. Maar ik wilde het toch nog even melden. Juist omdat jullie meegedacht hebben.

Groetjes, Clara

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 20:26
Ik denk dat je een heel wijs besluit hebt genomen.
Joh, doe lekker kalm aan en luier (!) maar wat rond als het kan. Jaja, opoe zei wat .
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 20:57

wat een wijs besluit heb je genomen.

als je het al zo druk hebt en je moet al goed aan jezelf denken dat is dit heel goed van je.

en iets waar je zelf niks mee doet is misschien wel weer een opstapje voor iemand anders om ideeen uit te halen.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns