Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Beschrijving patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Befort View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Juni 2020
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Befort Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Beschrijving patroon
    Posted: 08 Juni 2020 om 13:02
In phildarboek herfst/winter 2019/2020 staat bij patroon nr 16 dat het gebreid wordt met een rondbreinaald. Is hier een bepaalde rede voor, aangezien het voor-achterpand apart gebreid wordt. Zelf ben ik niet zo handig met een rondbreinaald.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2020 om 13:28
Een rondbreinaald is minder belastend voor de schouders en armen omdat het werk in jouw schoot blijft liggen en niet zo zwaar hangt als bij het werken met twee naalden. Het is ff wennen maar als je het eenmaal "hebt" dan wil je niet meer anders. Succes!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2020 om 14:03
Normaal gezien kunt ge met gewone rechte naalden dat ook breien tenzij dat het aantal steken te groot is om op 1 priem gemakkelijk te hanteren, dan is een rondbreinaald handiger.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2020 om 17:54
Passen je steken niet op 1 naald ,dan kan je altijd nog 2 pennen zonder knop nemen en daar je steken over verdelen .

Wel een kurk aan het eind steken ,maar ik denk dat het best lukt met gewone pennen .

Ik brei niet met pennen onder mijn arm,dus mijn werk ligt altijd in mijn schoot ,ik heb dus geen last van overbelasting .
Is maar net hoe je het geleerd hebt .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns