Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Betalen voor wat je niet kunt gebruiken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Betalen voor wat je niet kunt gebruiken
    Posted: 08 Februari 2016 om 10:56
Wie weet doen jullie dat ook. Wij nl. wel. We willen elektrische vloerverwarming aanschaffen voor in de woonkamer en hal. Daarvoor zouden we meer ampère moeten hebben, hebben nu 1x25 en dat moet dan 3x25 worden. Kijkt mijn man op de jaarafrekening van de Nuon, blijken we al voor 3x25 te betalen terwijl we dus maar 1x25 hebben. Ik vlieg vanmorgen dan maar even in de telefoon en vraag hoe dat zit. De man controleert het voor me en ja hoor, we betalen dus voor 3x maar hebben een meter voor 1x. Toch van de gekke, dat je iets betaalt wat je niet eens kunt gebruiken? Maar tja we moeten nu wel 3x hebben. Moest ik maar naar Liander bellen.

Hebben jullie dat al eens gedaan, Liander gebeld? En iemand aan de lijn gehad? Ik niet. Wel gebeld maar niemand gesproken. Krijg je een bandje met steeds de melding dat, als je voor iets belt, je dat op de website kunt regelen. Steeds weer andere onderwerpen. Ik was het zo zat, heb maar opgehangen.

Toch van de gekke, dat je moet betalen voor iets wat je niet eens kunt gebruiken. En wil je dat gaan gebruiken, dan moet je toch eerst nog een paar honderd euro extra betalen.

Hiervoor hadden we stroom van Eneco, toen betaalden we maar de helft voor die meter.
Maar volgens die man aan de lijn was het tegenwoordig overal dat je voor de 3x25 betaalt, ongeacht of je minder hebt.

Ja, ik ben verontwaardigd. Betalen voor iets dat je niet kunt gebruiken en wil je het gebruiken dan nog eens iets meer dan 200 euro extra betalen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2016 om 12:47
Ik dacht dat ze het verschil voor het vastrecht tussen 1 en 3x25 gelijkgetrokken hadden, maar zeker weet ik dat niet. Als je het nagekeken
wilt hebben (dat van die kosten) moet je bij Nuon zijn, die innen ten slotte voor de netbeheerder (Liander). Als je met die gasten bellen
moet wordt je helemaal niet goed, wij moesten indertijd alles nieuw hebben en ook dat had wat voeten in de aarde.
Ik zou eerst kijken op hun site via googel kom ik hier.
Meestal ligt de aansluiting er al, in mijn hoofd zit een jaartal als 1978, aansluitingen van na die tijd hebben het tot in de kast, maar de stoppen
zitten er dan niet in. Dan wordt het voor Liander puur stoppen indraaien, een electricien zal jouw meterkast aan moeten passen, waarom
laat je die het niet met Liander regelen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2016 om 12:50
Ik zie dat als je het nog niet in de meterkast heb zitten dat het prijzig wordt.
Mijn huisband vond dat een echte man krachtstroom in de schuur moest hebben . . . en daarnaast kook ik elektrisch en hebben we
panelen vandaar de 3-fasen aansluiting. Oja en de huisband is een techneut daarom ook LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2016 om 12:52
Wij hadden jarenlang avondstroom van Nuon. Toen we een keer gingen bellen daarover, bleek dat we dat allang niet meer hadden. Dus het voorzichtige van precies om 21.00 uur de wasmachine, droger of vaatwasser aan zetten was volkomen onnodig. We kregen wel te horen, dat het bij ons verbruik nauwelijks iets uitmaakte, avond- nacht of altijd dezelfde stroom. Maar ze hadden het toch wel kunnen melden, dat de avondstroom werd opgeheven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2016 om 12:54
Nuon doet dat netjes in de dag/weekbladen, wij zijn gewoon te lui om dat te lezen. Iedereen moet tegenswoordig maar pro-actief zijn.
Ik las ook al dat studenten zelf hun vrij reizen af moeten melden, wie heeft dat verzonnen ? Die zijn zeker zelf nooit jong en onbezonnen geweest ?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2016 om 18:14
En zo heb ik enkele jaren voor een internetsnelheid betaald die niet eens haalbaar is op ons adres, want geen breedband....

Back to Top
Auk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Auk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Februari 2016 om 19:39
ik betaal voor een overlijdingsrisico verzekering die ik verplicht bij mijn hypotheek moest nemen terwijl ik geen partner heb die ik achterlaat bij overlijden....
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns