Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Bibliotheek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Bibliotheek
    Posted: 15 Januari 2014 om 10:07
Ik heb het al eerder verteld, nu nog eens voor de newby's.

De bibliotheek is een openbaar gebouw, iedereen mag er binnen lopen. Je mag in de leeszaal gaan zitten en alle kranten en tijdschriften lezen. Je kunt ook een boek uit de kast halen en het daar lezen. Er staat een kopieerapparaat, je kunt in een stil hoekje foto's maken op je mobieltje en naar je computer sturen. Alleen voor het lenen van boeken en tijdschriften heb je een lezerspas nodig en die lijkt duur, maar kijk eens hoeveel boeken je dan kunt lezen en wat die zouden kosten als je ze allemaal zou kopen. De meeste assistentes zijn blij als je vragen hebt, want ze houden van mensen en boeken, daarvoor hebben ze dit beroep gekozen, niet om rond te sjouwen met karretjes vol boeken, die terug in de kast moeten.

Dus, overwin je drempelvrees, er staan geen mannen in uniform met knuppels om je weg te jagen. Je bent van harte welkom.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer knipmutske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2014 om 11:03
wat leuk,dat je de bieb zo promoot.
ik kom er ook zeker iedere week,soms 2 keer.
 


Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2014 om 11:34
ha reclame!!
de bieb is de uitvinding van de eeuw!
ben al meer als 40 jaar lid
Back to Top
carlaevelien View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 10 Januari 2014
Status: Offline
Points: 138
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carlaevelien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2014 om 11:43
Ik ben ook al jaren lid, kwam vroeger met mijn vader elke week in de bieb. Heerlijke herinnering. Sinds een paar maanden heb ik een e-reader, nu kom ik er een stuk minder vaak.
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2014 om 15:36
Daar kom ik al jaren voor mijn hobbyboeken.
Ideaal.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2014 om 18:59
Zodra ik alleen Amsterdam onveilig mocht maken, haalde ik boeken voor mezelf, oudere zus en jongere zus en broer. Ik denk dat ik 8 of 9 zal zijn geweest, maar toen was ik allang lid. Daarvoor ging mijn vader mee op zaterdagmiddag. En toen ik tot mijn knieƫn in de pampers stond, leende ik Chinese vertaalde historische romans uit de Leidense bieb, via interbibliothecair leenverkeer. De verhalen brachten me ver weg, tot ik fantasy en science fiction ontdekte. Die verhalen brachten me naar andere melkwegstelsels.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 00:23
Ik werk als vrijwilliger twee middagen per week in een filiaal van de bibliotheek. Hartstikke druk!
En toch worden hier in de stad alle filialen gesloten.
Wij mogen nog tot eind maart open blijven.
2/3 van de mensen is ontslagen.
Alleen de centrale vestiging blijft open, maar dat is niet te doen voor ouderen of mensen met kleine kinderen.
Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 08:36
Ons filiaal is tot de helft gekrompen, er werden een heleboel boeken afgeschreven en verkocht. Er werd gesuggereerd dat er iets gezelligs kwam op de leeggeruimde plek, iets voor de hele buurt, dat bleek een midgetgolfbaan in het donker te zijn. Daar zie je nooit mensen en je kunt niet zien of hij open is, vanwege het donker. Er zijn filialen verdwenen of ondergebracht in scholen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lucske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 December 2009
Status: Offline
Points: 1538
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lucske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 10:11
Toch altijd jammer als zoiets gesloten wordt, ze zouden er in feite nog meer moeten openen en zelfs beter toegankelijk moeten maken voor minder validen.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 10:32
in school (grote campus) hebben ze een eigen bib, maar toch gaan ze nog steeds iedere maand met alle klassen, van kleuters tot 12 jaar naar de lokale bibliotheek in het centrum.
Mijn kinderen zijn ook daarna steeds blijven gaan...
maar nu, vanwege het digitale tijdperk, lezen ze steeds meer op hun i-pad/e-reader

dus onze bib kan overleven vanwege de schoolbezoeken, anders zou het snel afgelopen zijn...

Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 14:40
Op onze basisschool zorg ik voor de bieb, zodat alle kinderen boeken kunnen lezen op school.
Boeken op hun niveau en informatieboeken. En als wij het niet hebben, sturen wij ze door naar de "gewone" bieb
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 15:17
Ik kom al bij de bieb sinds ik klein ben, ging met m'n moeder mee boeken halen. In de zomervakantie hadden we altijd stapels boeken mee. Vaak zit ik er nu nog om te werken voor school. Fijne plek Smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns