Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBivakmuts kind

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Bivakmuts kind
    Posted: 23 November 2008 om 09:46
Op marktplaats is vraag naar een bivakmuts en toevallig heb ik een heel oud patroon, dat ik hier dan maar neerzet. Hij is voor 4 (6-8) jaar en nld 3.
Zet 100 (104-108) steken op 4 pennen en brei boordsteek 2/2 in het rond tot 18 (20-22) cm. Kant 38 (42-46) steken af voor het kijkgat en zet die er in de volgende naald weer op en brei verder tot 28 (30-32) cm. Brei de av. steken samen en ga met boordsteek 2/1 verder tot 30 (32-34) cm. Brei de rechte steken samen en ga verder met boordst. 1/1 tot 32 (34-36) cm. Brei de st. 2 aan 2 samen en ga verder in tricotsteek tot 34 (36-38) cm. Brei weer de steken 2 een 2 samen, knip de draad af en haal hem door de rest. steken.

Je kunt dit patroon aanpassen voor grotere maten en je kunt hem 2 x breien en in elkaar naaien voor extra warmte. Eventuel ook in patentsteek voor een dikker en soepeler resultaat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 November 2008 om 11:11
Oh dat is zo een muts die je vroeger veel zag. Vreselijk vond ik die (ben helemaal geen mutsen mens) maar ze zijn wel lekker warm.
odette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 November 2008 om 11:16
Ik houd ook niet van mutsen, ik knoop liever mijn sjaal drie keer rond mijn nek en duik daarin weg als het hard waait. En ik had ook eigenlijk het idee dat deze mutsen verboden waren, maar ja, iemand vroeg erom en ik had dit in een blad uit 1977. Maar nu kom ik niet op marktplaats om diegene te vertellen waar ze hem kan vinden.

wat rozengeur.
Back to Top
happyknitter26 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 24 November 2008 om 10:44
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>Fabie
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2008 om 13:12

VOLGENS MIJ ZIJN ZE VOORAL VERBODEN OM ER EEN OVERVAL MEE TE PLEGEN. OF DAT NU IS OM DE OVERVAL OF OM DE MUTS... ZONDER GEKHEID: IK HEB OOK WEL EENS GEHOORD DAT HET NIET MEER MOCHT. MAAR IK KAN HET ME BIJNA NIET VOORSTELLEN. TEGENWOORDIG HEB JE WEL HELE LEUKE ALTERNATIEVEN HOOR VOOR EEN BIVAKMUTS. VAN DIE LEUKE MUTSEN MET INGEBREIDE OORWARMERS EN MUTSEN MET EEN SJAAL ER AAN VAST. DUS ALS JE GEEN RISICO WILT NEMEN... MOET JE NOG WEL EEN PATROON VINDEN NATUURLIJK.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2008 om 17:06
Ik vind die mutsen met een oorflap en een vlecht eraan heel leuk. Maar ik had deze neergezet omdat iemand op marktplaats om een patroon vroeg van een bivakmuts voor haar dochter, zonder leeftijd of maat erbij. Ik heb het toen hierop gezet en kon daarna een dag niet op marktplaats komen, om haar te mailen. Tegen de tijd dat het wel weer kon, was die advertentie verwijderd, dus óf ze had het patroon van iemand anders óf ze was via google hier terechtgekomen en heeft mijn patroon nu.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns