Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbloemetje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: bloemetje
    Posted: 06 Februari 2008 om 12:24

Ik wil graag een bloemetje haken maar een leuke vind ik alleen bij jessica tromp.  Maar het geval is nu dat ik er geen patroon van kan vinden of ik kijk niet goed....

Groetjes Claudia

je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 12:52

Volgens mij lijk het schema het meest op deze link:

http://www.jessica-tromp.nl/crochet_flower_stitch/crochet%20 flowers%20p4.GIF

Maar je kunt ook onder de letters free patterns kijken daar staan erg veel schema's van bloemen en allemaal weer anders.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 19:55

Pfff kan iemand helpen??? Hoe moet ik al die tekens ontcijferen. Tuurlijk weet ik wel wat losse en stokjes zijn maar ik zie door de tekens het bloemetje niet meer...

je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 21:04

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.garnstudio.com/lang/nl/skole/hekle_diagramtegn.ph p

Je begint in het midden met het rondje (wil je een open hartje maak je een langere ketting van lossen als begin en wil je een dichter hartje maak je hem zo kort mogelijk). Elke ronde sluit je met een halve vaste. In iedere volgende ronde maak je blaadjes waarbij je iedere keer weer achter de gevormde blaadjes langshaakt.

de kleine rondjes zijn losse, de haakjes zijn halve vaste, de kruisjes zijn vasten, de wat hogere kruisjes met een haak (in de buitenste ronde) zijn halve stokjes, de hoge kruisjes stokjes en die hoge kruisjes met 2 streepjes zijn dubbele stokjes.

Claudie het blijft een kwestie van proberen. Ik wou dat ik het je voor kon doen, maar helaas. Bovendien haak ik ook nog links dus zou je alles waarschijnlijk toch weer moeten spiegelen. Maar ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is geworden.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2008 om 21:37
Originally posted by Dikky Dikky wrote:

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.garnstudio.com/lang/nl/skole/hekle_diagramtegn.ph p

Je begint in het midden met het rondje (wil je een open hartje maak je een langere ketting van lossen als begin en wil je een dichter hartje maak je hem zo kort mogelijk). Elke ronde sluit je met een halve vaste. In iedere volgende ronde maak je blaadjes waarbij je iedere keer weer achter de gevormde blaadjes langshaakt.

de kleine rondjes zijn losse, de haakjes zijn halve vaste, de kruisjes zijn vasten, de wat hogere kruisjes met een haak (in de buitenste ronde) zijn halve stokjes, de hoge kruisjes stokjes en die hoge kruisjes met 2 streepjes zijn dubbele stokjes.

Claudie het blijft een kwestie van proberen. Ik wou dat ik het je voor kon doen, maar helaas. Bovendien haak ik ook nog links dus zou je alles waarschijnlijk toch weer moeten spiegelen. Maar ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is geworden.

Je link doet het niet dikkie....

Claudia

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2008 om 10:08

Oh, chips...

Misschien deze wel en dan kiezen voor de symbolen in het rijtje.

http://www.garnstudio.com/lang/nl/skole/hekle_index.php

Ik heb hem zelf getest en bij mij doet hij het. De bladzijden zijn weer wel in het nederlands.

Succes wederom.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.407 seconden.
Lang Yarns