Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Blokfluit lang niet gebruikt

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Monique256 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 31 Mei 2024
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Monique256 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Blokfluit lang niet gebruikt
    Posted: 31 Mei 2024 om 12:17
Hoi,
mijn naam is Monique en ik heb vroeger veel blokfluit (spraan en beetje alt) gespeeld. Nu ben ik na lange tijd weer opnieuw begonnen.
Ik merk, dat mijn beide blokfluiten slechts 10 minuten bespeelbaar zijn, dan worden ze "hees", waarschijnlijk door het vocht. Dit is nu al enkele weken zo: steeds moet ik na 10 minuten stoppen.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik warm het kopstuk steeds eerst met mijn handen gedurende tien minuten op, heb het de eerste weken ook ingespeeld en dacht dat het een kwestie van tijd was om het weer volop te kunnen gebruiken.
Alle tips zijn welkom.

Groetjes, Monique
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12092
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2024 om 16:00
https://blokfluitpagina.nl/blok-problemen.htm


en deze pagina opent niet maar kon wel het volgende al lezen :

Inspeeltijd van een nieuwe blokfluit is ongeveer 5 minuten per dag en per twee weken 5 minuten per dag langer. Na een half jaar is de blokfluit dan 'ingespeeld' ...
Back to Top
Monique256 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 31 Mei 2024
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Monique256 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2024 om 17:58
Ha, dank je wel voor je reactie.
Oei, duurt dat zo lang, een half jaar!
dan zal ik nog wat geduld opbrengen en vooralsnog geen nieuwe kopen.

Groetjes, Monique
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12092
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2024 om 21:12
de gegeven link opent wel en daar hebben ze het over de kernspleet, een vuile spleet of een vette spleet (ik weet niet wat ik me daar allemaal moet bij voorstellen) en wat ge aan die druppels in de spleet kunt doen en anders 'en ik verzin het niet' een servicebeurt bij de fluitenbouwer.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2024 om 07:56
Heb je bij een blokfluit niet zo'n soort rager? Misschien kun je die nieuw kopen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns