Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

boord grofbreier

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: boord grofbreier
    Posted: 04 April 2015 om 16:42
een paar jaar geleden heb ik ook n brother grofbreier gekocht, daarop brei ik nu voorraad voor het volgend  winterseizoen bij de voedselbank.
maar ik vind de boordopzet niet echt mooi!
kan ik natuurlijk zonder boord breien en er n randje onder haken maar iemand misschin die weet hoe je er wel n mooie boordopzet mee krijgt?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 13:29
Heb je een brother met een voorbed ? En wat vind je er niet mooi aan ??? Dan zal ik eens kijken hoe het er bij mij uitziet.
Je hebt op de slee van het voorbed ook een schuifknop (hoe noem je dat) helemaal onderaan en die kan op 1 en 2 staan - dat maakt verschil.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 15:02
de slee van het ribbed staat KR230
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 15:02
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 15:10
oei, daar ging iets mis. of dachten jullie dat ik n leeghoofd ben? Wink

op de slee van het ribbed staat kr-230 en nee daar zit geen schuifknop op.
wat ik niet mooi vind.... de draad van de eerste toer, en dan rijg je de opzetkam in enzo maar als je die later eruit haalt, zie je zo van die lussen waar dat ding ingehangen heeft. dat vind ik niet mooi. hoe je ook aan het boord rekt en trekt, door die lussen blijft de onderrand van dat boord n beetje wijd.
op mn fijnbreier gebruik ik het nylonsnoer om op te zetten maar daarmee wordt het op de grofbreier ook niet mooier.
het enige wat ik zelf nog kan bedenken is als de trui klaar is nog n randje halve vasten op die rare lussen te haken.
maar als iemand iets beters weet.....graag!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2015 om 14:45

Ja nou dit wordt even van de lange adem, heb je het boek wat erbij hoort ? Even op goegel naar de slee van de 230 kijken hoor effe wachten . . .

Ja nee ziet er bij mij anders uit, ik ga even naar boven even foto maken . . . zo terug o ja en even boek zoeken, gewoon 1 x 1 boordsteek ???
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2015 om 15:14
Even kijken mijn 260 heeft een stand l en ll, ll is vaster maar dat heb jij blijkbaar niet
0 - naaldenbed op P3 (voor 1 x 1 boordsteek)
1 - selecteer de naalden van boven en onder bed
2 - de sledes over de naalden halen zodat je kunt zien of je de juiste hebt (zelf heb ik de slede dan rechts, maar als jij links bent . . . )
3 - bovenbed, steekgrootte nul, onderbed steekgrootte ster (alle knoppen op N), garen inrijgen
4 - slede overhalen, nu ligt het in een zigzag over de naalden, kam inhangen - de draad naar de slede toe hangt vrij vanaf de naald, de draad vanaf het draadeinde hangt wel nog door de kam
5 - gewichten aan hangen (alleen onder het breiwerk) (0-20 steken = 1 grote, 20-40 = 2 grote, 40 - 60 = 3 grote, 60-80 = 4 grote en 2 kleine, 80 - 110 = 5 grote en 2 kleine)
6 - onderbed steekgrootte naar nul zetten, rechter (of linker) P-R toets aanzetten, bovenbed linker (of rechter) PART knop indrukken
7 - nu 3 keer de slede bewegen (voor mij) van links naar rechts, van rechts naar links en weer naar rechts
 
*** Opzet klaar ***
8 - Nu de PART toets en de P-R toets weer naar normaal zetten en op bovenbed en onderbed de steekgrootte goed instellen voor de dikte van jouw garen, hmm even boekje spieken
Boordsteek (1x1) Dik ( 115-125 meter per 50 gram) stand 1 t/m 4, Zeer dik ( 80-100meter/ 50 gram) stand 5 t/m 8, Superdik (50-65 meter / 50 gram) stand 8 t/m 10
 
Deze stand is een beetje uitproberen en als je het weet het vastleggen voor de volgende keer. Kijk maar even of je het zo mooier vindt.
 
Zelf brei ik de boord meestal met de stekendichtheid op ll (strakker), maar als jij geen l of ll op je slede hebt kun je daar niet voor kiezen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2015 om 15:18
Ik heb nog even gekeken ik heb Fenna & Bianca op steekgrootte op 1 1/3 gebreid
Als je bij de opzet al een grotere stekengrootte hebt gebruikt dan 0, dan weet je al hoe je aan die lussen komt . . . hoop dat het zo simpel is.
 
Ik wacht met spanning af - echt Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2015 om 21:53
jeetje IW wat n werk heb je eraan gehad Embarrassed dankjewel.
ik zal het morgen op 'jouw' manier proberen maar volgens mij istie niet veel anders dan hoe ik het nu doe.
en ja, ik heb de steekgrootte onder nul met opzetten en uiteindelijk HET boord gebreid met SG 1..
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2015 om 09:48

De boord is bij mij eerst ook wel wat wijd, maar niet dat er echt lussen van het opzetten inzitten. Als ik de mouw gewassen en dichtgenaaid hebt ziet het er ok uit.

Ik heb eigenlijk nu alleen maar opgeschreven met het boek erbij wat ik zelf altijd doe - als ik het knip en plak, dan heb ik in de toekomst een
heerlijk spiekbriefje - niet dan ?
 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2015 om 10:30
ja Ieieieww (kheb de hele tijd geoefend in het uitspreken van jouw naam Wink) ik moet er ook n boek van hebben. daar heb ik de eerste keren de les uit geleerd maar toen vond ik het ook al niet mooi, heb ik de vraag op MP gezet. daar reageerde meteeen een aardige mevrouw op en schreef mij hoe ik t kon doen. dat doe ik nu maar nog niet mooi en nu ik jouw uitleg erbij zie, ontloopt het elkaar niet (veel)
verder heb ik n heel acceptabel achterpand gebreid, incl. n randje fluffy. straks het voorpand breien maar eerst naar de tuin, rijshout zoeken en mn erwten  erin leggen...

.pompiedompiedom, even fijn bezig zijn, pompiedompiedom...........Smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2015 om 15:42
Hoeft niet, je mag me Els noemen. Mijn Erwten zijn al boven de grond !!!
Er is ook een echt machinebrei forum . . . ik ben er geen lid van, want ze hadden iets tegen mijn hete meel adres Confused
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2015 om 17:30
O o ik bedacht me net iets, staat het onderbed echt goed in de bovenste stand ??? En ook goed tegen het bovenbed aan ?
Niet dat hij net iets te veel afstand van het bovenbed heeft ? Niet dat die speciale schroeven iets losgekomen zijn ?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2015 om 18:56
goed idee, daar ga ik eens naar kijken!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2015 om 19:14
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

goed idee, daar ga ik eens naar kijken!
Ik ben blij dat je snapt wat ik bedoel, de rest van de doos heeft zoiets van waar hebben die 2 het over LOL
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Februari 2015
Locatie: Dordrecht
Status: Offline
Points: 329
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2015 om 22:34
Inderdaad ja als ik dit zo lees hou ik het maar bij de gewone pennen LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2015 om 09:39
Originally posted by BreiMuts BreiMuts wrote:

Inderdaad ja als ik dit zo lees hou ik het maar bij de gewone pennen LOL
Ik vond de doos ook verdacht stil, terwijl er volgens mij meer leden met een machine zijn.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2015 om 16:50
Stand l en ll op mijn machine
 
Boord Bianca nog ongewassen
 
Boord Fenna in elkaar geknutseld & gewassen en al
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2015 om 18:02
aan IeieieiewwwwWink
oja, heel herkenbaar zo die boorden. ik vind het dus niet mooi dat ze aan de opzetkant wijder lopen, n beetje gaan golven en de lusjes die je ziet.
ja ik weet t, ik ben n klier soms.
wel alweer heel hartelijk bedankt voor de moeite!! Thumbs Up
ik heb dat achterpand nu aan de onderkant met halve vasten gehaakt, is nu iets minder wijd en ziet er ook mooier uit.
tja weet je......als ik nu gewoon voor mezelf of anderen breide.....maar ik brei natuurlijk alleen voor prinsjes en prinsesjes!

jouw sledes zijn anders dan de mijne maar wel erg gelijkend. en welke schuif van stand 1 of twee bedoel jij dan? ik ziet niks!
de komende tijd zal ik wellicht niks met de breimachines doen omdat de artrose van mijn uiterst lieve hond en vriend, mij vraagt om in het oude tuinhuis van mijn ex te gaan wonen. geen trappen lopen, alleen maar rust, ruimte en knuffelen, dat moet hem goed doen.
dus even kijken wat ik voor mn vogels en vissen kan regelen en dan vertrek ik met hond en katten voor onbepaalde tijd naar Amsterdam.
ik bedoel hond, katten en n kofferbak vol wol Big smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2015 om 13:18
Jaha zoekplaatje onder de draaischijf met de steekgrootte, zie je een wit knopje dat links of rechts staat, je kunt ook de l zien staan.
Als ik die trui aanhebt, zie je niet mee dat die boord uistaat, maar ik ben dan ook geen prinsesje Wink.
Doe Mokum de groeten van me.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns