borduren, stof omlocken |
Reageer |
Autheur | |
foxy lady
Newbie Lid sinds: 26 September 2009 Status: Offline Points: 15 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 Juli 2011 om 19:54 |
Hoi iedereen,
Ik heb zojuist mijn eerste borduurpakket gekocht, en ik heb erg veel zin om er mee te beginnen. Ik heb nog nooit eerder geborduurd. Nu lees ik op de informatie dat in het pakket zit, dat ik eerst de stof moet omlocken zodat het niet kan gaan rafelen. Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Weet iemand van jullie dat misschien? Groeten Marijke |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
|
als je geen naaimachine bij de hand hebt, kun je het ook met de hand doen, festonteekjes eromheen en het kan niet meer rafelen.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
foxy lady
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi hoi,
Dank je wel voor je reactie! Misschien een beetje een onnozele vraag, maar moet ik dan het stukje stof eerst omvouwen en dan door beide lagen festonsteekjes maken? Groetjes Marijke |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nee hoef je niet om te vouwen. Ik was vermoedlijk een beetje luier, ik naaide er gewoon een soort rijgsteek om. Ik heb geen flauw idee hoe die steek heet. Het ziet er naderhand ongeveer zo uit: / / / / / de steken liggen dan wel schuiner.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Even wat vergeten. locken doe je met een zgn. lockmachine, die snijdt een stukje van het stof af (zoveel als jij bepaalt) en werkt tegelijkertijd het stof af zodat hij niet meer kan gaan rafelen. Voordat deze machines er voor huishoudelijk gebruik waren deed je dat met de zigzagsteek van je naaimachine. En als je die ook niet had deed je dat met de hand, Bij handwerken die langere tijd in beslag nemen doe je dat netjes op de manier zoals Lydia dat beschreven heeft en denk je dat je het werk toch niet zo lang onderhanden hebt doe je het op de manier die ik boven heb proberen te beschrijven. Groetjes Lida |
|
Crea-Mo
Hobbyguru Lid sinds: 02 Maart 2010 Status: Offline Points: 1803 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, zo doe ik het ook. Mijn oma zei altijd dat je de lap eerst moest "omslingeren", maar of dat de juiste benaming is..... |
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Het zal inderdaad ongeveer zo geheten hebben. Wij noemden het "omwèrpen". Met de klemtoon dus op de e.
|
|
foxy lady
Post Options
Thanks(0)
|
Dank jullie wel voor de reacties! En zo snel ook! Dan ga ik maar aan de slag! Ik hoop dat het gaat lukken.
|
|
Leonie_y
Hobbyguru Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb geen lockmachine maar de zigzag van mijn naaimachine voldoet ook prima
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |