Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

borduur telpatroon

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: borduur telpatroon
    Posted: 25 Februari 2016 om 08:58
Goedemorgen dames,
Gisteravond was ik bij iemand en mijn ook viel op een heel mooi borduurstuk aan de wand. Deze mevrouw had het al jaren geleden gemaakt. Nu ben ik op google aan het zoeken geweest maar ik kan het nergens terugvinden.

Dus wil ik het jullie vragen, het is een vrouwen gezicht van de zijkant met daarachter een kinder kopje. Het borduurstuk is in grijstinten. Eigenlijk een profiel van het gezicht. Ze heeft een haardos dat lang is en ook merendeel in het grijs is. Ze houd haar hand op met volgens mij een vlinder erboven.

misschien hebben jullie een idee waar dit borduurstuk wegkomt.

groet, Janet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2016 om 09:49
Heb je al op de site borduurpakkettenwinkel .nl gekeken ??

Daar kun je diverse merken aanklikken . Je beschrijving doet mij denken aan Lanarte /Thea Gouverneur Je kunt daar ook je vraag stellen .
Was het op kaaslinnen of aida geborduurd ?? Dan kun je daarop filteren .

Een pakket kan natuurlijk ook niet meer in de handel zijn .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2016 om 11:04
Ik ken niks van borduren maar uw vraag deed me aan een programma indertijd op de belgische tv denken nl. dit

https://www.youtube.com/watch?v=IUL9a3wXmTw


Je kan nog eens terug op bezoek gaan en er een foto van nemen dan kan je beter zoeken en vergelijken.
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2016 om 12:46
Hallo,

ik heb een foto gemaakt met mn tablet, kan ik die hier laten zien? Zo ja hoe doe ik dat
gr. Janet
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2016 om 20:29
kan dit hem zijn dan is het een gratis patroon

http://www.puntocruzgratis.com/graficos/punto_cruz_gratis-239-madre-bebe.pdf
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2016 om 20:40
hoe je dat vanop een tablet doet weet ik niet. Misschien hetzelfde als vanop een pc? Dan kan je het met mupload of tinypic doen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 10:37
Je kunt op goegel plaatjes ook met een foto zoeken
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 11:16
Hé Janet, laat ik dit schilderij eveneens in mijn woonkamer aan de muur hebben hangen (in een heel ver verleden geborduurd). Het patroon was, meen ik destijds, van Lanarte en het is een zij-aanzicht van moeder en kind en moeder heeft een vlinder in haar hand.
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2016 om 19:02
Hallo Dilianne,
Yeeeeehhhh, heb je het telpatroon bewaard?
Ik zou je eventueel nog wel een mail kunnen sturen met de afbeelding.
Het zou zo leuk zijn als ik het kan maken, het zorgt echt voor een finishing touche in mijn nieuwe woonkamer.
Groet Janet
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 16:25
Hallo dames,
Ik ben erachter, het is een patroon van Jacoline Klein. Destijds eind jaren 80 heeft ariadne een wedstrijd gehad, je kon een ontwerp in kruissteek opsturen. Jacoline klein won deze wedstrijd en werd gevraagd door lanarte om 2 ontwerpen voor hun te maken in de collectie. Dit heeft zij gedaan en 1 ervan was mother and child. Hier was ik naar op zoek.
Nu heb ik ongelooflijk geluk, mijn speurtocht is beloond, ik heb een pakket gevonden en al betaald, ik hoop het volgende week binnen te krijgen. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet aangezien het pakket misschien wel 20 jaar oud kan zijn.

hierbij nog wel een vraag, kan het garen ook verkleurd zijn?

Bedankt voor jullie meedenken.
gr. Janet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 17:08
Als het garen van DMC is en de verpakking nog dicht denk ik niet .

Je moet alleen zo zuinig mogelijk werken want de nrs van de oude DMC kloppen niet meer met de nieuwe dus is het moeilijk om kleuren bij te kopen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 18:00
Dus toch van Lanarte .
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 22:42
Ja grappig. Ik had het mis over het jaartal. Het pakket is verschenen in begin jaren 70.

misschien zitten de kleurnr er nog bij, dat deden ze vroeger wel.

wat is de allerfijnste aida stof en die dan nog veel groffer als kaaslinnen?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 09:01
Kaaslinnen is er tot 14/16 draads . De fijnte van Aida kan ik me niet n meer herinneren Ik dacht 5 kruisjes per cm . Ik werk niet graag met aida . Er is ook katoenen telstof dat werkt prettiger omdat je dan de onregelmatigheid van linnen niet hebt .

Ik denk dat het allemaal wel te vinden is op internet . Brouwer in Wilnis is een groothandel die ook aan scholen levert die heeft het vast wel op z,n site staan .

Zit er geen garen bij het pakket ???
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 10:10
Als je veilig met de kleuren en de hoeveelheid garen wilt zijn, kun je natuurlijk ook ander garen aanschaffen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Februari 2016 om 12:18
Ik heb even gegoogled, wat een mooi patroon. Ik dacht dat het een ouderwets ding zou zijn maar dat is het helemaal niet. Mooi hoor.
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2016 om 22:15
Ik heb vandaag hetmpakket binnen, het is 16 draads. Het patrron is erop gedrukt, je moet alleen demvakjes opvullen met kruissteekjes.
Het jammere is dat ik dat kindergezichtje erachter niet mooi vindt
Ik heb geprobeerd met water en een beetje ossegalzeep het potlood van het kindergezichtje te verwijderen. Ik moet het morgen nog maar eens goed bekijken.
Anders maak ik vanmhet patroon bij de drukker een afdruk op grootte.
Misschien kan hij het heel licht afdrukken op een andere stof, mijn voorkeur gaat uit naar 7 kruisjes aidastof. Nu is er ook nog 8 kruisjes te krijgen, maar dat zien mijn ogen niet zitten. Ik moest vanmiddag al mijn grote loep met verlichting erbij hebben om de draden van het kaaslinnen te tellen.
Wat denken jullie, zou het ook met 7 kruisjes kunnen op aida stof?
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2016 om 08:56


Dames, dit is het eindresultaat (ik hoop dat het mij gelukt is met de foto te plaatsen).
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2016 om 10:13
Die voorgedrukte kruisjes, zouden die niet oplossen als je het 1 keer wast - of mag dat niet wassen ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2016 om 11:39
16 draads is toch ook 8 kruisjes Janet

Vind jij kaaslinnen niet mooier als onbewerkte achtergrond dan aida ??
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns