Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

borduur telpatroon

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2016 om 11:48
Het origineel is op kaaslinnen geborduurd en ik persoonlijk, vind dit mooier dan de aida stof. Maar ja, dat is voor iedereen persoonlijk.
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 08:29
Jaaa, prachtig hoor. Ik heb gisteren een fotokopie op ware grote laten maken, dit op het raam geplakt aida 6,4 hebben we erover heen geplakt en toen overgetrokken met een wateropoplosbare stift overgetrokken. Ik moest wel aida gebruiken omdat ik het anders niet goed kan zien. Bovendien het kaaslinnen vond ik net wat te donker.
ik heb de kleuren vergeleken met die van de winkel en het was zelfs nog wat dieper van kleur.
Het schijnt dat sinds de jaren 70 2 x de kleuren zijn aangepast vanwege millieu eisen wat betreft kleurstoffen, dus dat moet geen probleem zijn om dit garen te gebruiken, wel heb ik nog een vraag over een bepaalde steek die ik moet gebruiken. De rijgsteek, ik snap wat dat is maar het wordt hier anders verteld namelijk het volgende:

Rijgsteken borduurt u met 1 draad in horizontale richting: 1 op, 3 neer, 2 draden tussen dehorizontale draden. De rijgsteken komen dan versprongen bovenenop elkaar te liggen.

Wat bedoelen ze hiermee.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 10:09
Heel eerlijk gezegd snap ik dit ook niet .

Heb je dan een dubbele rij rijgsteken boven elkaar in het patroon ?

Ik heb het vergroot ,maar zie alleen een rijgsteek bij het kinderkopje .

Ik heb een stukje geprobeerd op kaaslinnen en een stukje op aida .
Bij kaaslinnen moet je twee horizontale draden over slaan als e het direct er boven doet schuiven ze over elkaar . Bij aida zit er wel erg veel ruimte tussen .
Zouden ze soms bedoelen heen en terug rijgen zodat je toch een stiksteek krijgt die ook aan de achterkant een stiksteek is . Maar waarom het 1 op 3 neer moet zijn .?
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 10:33
Hoi Janet,
Het klopt, je zorgt dat er 3 draden tussen zitten (hier ga je met jouw borduurgaren overheen) en je laat 2 draden onbewerkt (dit is alleen in het kinderkopje, de rest is gewoon stiksteek). Als ik goed naar de foto kijk en zeker naar het borduurwerk dat bij mij hangt dan zit er een klein wit stripje tussen en dat zijn dus die 2 draden die onbewerkt zijn.
Wens jou heel veel succes met het borduren!
Back to Top
JanetSimone View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Mei 2012
Status: Offline
Points: 104
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetSimone Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2016 om 10:38
Hey,
dan moet het geen probleem zijn, volgens mij is het de bedoeling dat je verspringende horizontale lijntjes krijgt. Ik kijk wel even, kan ook nog naar de buurvrouw gaan die heeft m hangen.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns