Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

boucle garen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: boucle garen
    Posted: 07 Januari 2012 om 16:36
Ik heb een paar vraagjes over Lammy Yarns boucle garen.
In de hobbydooswinkel zag ik deze wol afgeprijsd.

Nu is mijn vraag of dit wel geschikt en dik genoeg is om een gewone rechte sjaal over de jas van te breien.

Tweede vraag: als het geschikt zou zijn hoeveel moet ik dan bestellen en hoeveel steken opzetten voor zo'n gewone rechte sjaal in bijv.patentsteek gebreid?

Groetjes, Tineke01
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 17:15
Originally posted by Tineke01 Tineke01 wrote:

Ik heb een paar vraagjes over Lammy Yarns boucle garen.
In de hobbydooswinkel zag ik deze wol afgeprijsd.

Nu is mijn vraag of dit wel geschikt en dik genoeg is om een gewone rechte sjaal over de jas van te breien.

Tweede vraag: als het geschikt zou zijn hoeveel moet ik dan bestellen en hoeveel steken opzetten voor zo'n gewone rechte sjaal in bijv.patentsteek gebreid?

Groetjes, Tineke01

Ik plaats dit opnieuw in de hoop dat er antwoord op komt.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 17:43

ik heb geen idee wat bouclegaren is

kan renske je niet verder helpen??

succes verder

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 17:57
boucle garen is een draad met allemaal lusjes eraan, geeft een heel mooi effect, rechte en averechte steken zie je niet zo, gewoon tricot heb je het mooist effect.
lydia wijsbroek
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 18:51
Dag Chris,
Ik heb inderdaad een mailtje naar Renske (van de Hobbydoos) gestuurd met deze vragen. Alleen nog geen antwoord op gekregen. Daarom had ik 't het afgelopen weekend maar op het forum gevraagd.

De boucléwol staat afgebeeld in de HDwinkel bij Nieuw.

Lydia schrijft over tricot breien het mooiste effect.
Oké, maar zou het dan niet erg gaan omkrullen?

Zoiets moet ik natuurlijk ook eerst "uittesten" maar ik zou zo graag eerst antwoorden op mijn vragen hebben, wat betreft om tot een bestelling ervan over te gaan.

Tineke01
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 19:59
als je het eenmaal gebreid hebt, kun je het niet meer uithalen of je moet een heeleboel geduld hebben en flink &*()(&^%$, je weet  denk ik wel wat ik bedoel, wat betreft omkrullen, gewoon de eerste steek niet breien.
lydia wijsbroek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 20:06
Ik denk dat er bedoeld wordt alleen rechte ribbels breien, er staat dat je averechte en rechte steken niet ziet. Ik heb sjaals gebreid met Shiny van Zeeman, daar zie je ook geen steek, dus ook gewoon rechte ribbels, die krullen niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 20:06
Dat is al een handige tip waar ik iets aan heb.

Nu nog graag die andere vragen beantwoord dan kan ik verder gaan.

Groetjes, Tineke01
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 20:10
Magtelt, Shiny waar jij over schrijft is dat ook bouclé?

Hoeveel heb ik dan nodig voor een damessjaal?

En hoeveel steken opzetten?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns