Bovendraadspanning |
Reageer |
Autheur | |
Hemeltjelief...
Newbie Lid sinds: 10 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 Juli 2011 om 10:43 |
Tja, en meteen mijn eerste vraag. Hoe zit het mket de
bovendraadspanning en de instelling? Hoe moet men het instellen. Op wat moet men letten en is er bevoorbeeld een standaardinstelling? |
|
smimske
Hobbyguru Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hemeltjelief......je zult toch wat duidelijker moeten zijn in je vraag,denk ik? Waar heb je het over? een naaimachine ?
|
|
|
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een breimachine?
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zet de bovendraad instelling meestal op 5. Zo is de naaimachine ook meestal ingesteld als je hem tenminste bij een naaimachinehandel gekocht hebt. Als je hem hem eventueel bij een groothandel gekocht hebt en je moet hem helemaal zelf instellen is dat behoorlijk moeilijk. Ik heb ooit geleerd hoe het moet maar dat is niet eenvoudig uit te leggen. Je moet dan beginnen met de spanning van de spoel en van daaruit ga je naar de bovenspanning. Begin eens met te zoeken in de gebruiksaanwijzing onder draadspanning. Succes
|
|
Hemeltjelief...
Newbie Lid sinds: 10 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel Ladwina, jij hebt mij geholpen...
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn machine stelt alles zelf in, ik hoef alleen de soort steek uit te kiezen en dan weet hij wat hij moet doen.
Wat meestal niet in de gebruiksaanwijzing staat is dat je de naald eerst in de stof moet laten zakken en de twee draden losjes vasthouden achter de machine tot je twee of drie steken genaaid hebt. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Op Bol .com zag ik verschillend boeken voor beginnende naaisters oa. over het gebruik van de naaimachine. bv. Aan de slag met de naaimachine prijs 29,95. Het gebruik van de naaimachine prijs 14,95. Er zijn er vast nog meer. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja die oude van Margriet en Burda, die staan vast nog wel ergens op Marktplaats. Librero heeft De Naaigids, zo'n hardcoverboekje met ringband.
En....ik heb die van Margriet en Knip dubbel. Als je hem wilt hebben, kun je je adres in een PM geven. Die puntjes waren de pauze dat ik mijn laptop en bakje bessen in de steek liet en naar zolder rende om de doos voor de komende hobbydoosdag te onderzoeken. In die doos gaan potjes voor bramenjamCorrie, dubbele handwerkboekjes en rstjes wol en kralen, waar ik niks mee doe. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |