Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Braderie

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Braderie
    Posted: 10 September 2009 om 22:56
Zo, een druk haak- en breiweekje (of anderhalf) achter de rug. Ik had mijn moeder beloofd haar te helpen met het vullen van het kraampje van de braderie van haar kerk dit weekend, omdat ze de productie niet helemaal bij kon houden. Nu had ik gelukkig ook nog wel wat 'oud werk' in een doos liggen (de dodecahedrons enzo), maar natuurlijk was het ook weer een leuke aanleiding om wat andere leuke nieuwe dingetjes uit te proberen. Okee, het is niet zo idioot veel, maar vooral het breiwerk ben ik erg druk mee geweest. Nu weet ik het zeker : ik doe liever haken dan breien, puur en alleen vanwege het tempo. De babybornoutfit heeft me bijna 3 dagen gekost; alle andere dingen bij elkáár nog niet eens twee.

Niet in de juiste volgorde hier mijn productie van de afgelopen dagen :



Het (gratis) patroon (engels) vind je HIER, en het is echt makkelijk.

Toen had ik even zin in wat kleins, en heb deze olifantjes (ongeveer 15 cm) gemaakt. OOk weer van een gratis patroontje dat je HIER kunt vinden.



Ik heb het mezelf wel een beetje makkelijk gemaakt door maar één maar haaknaald te gebruiken (daardoor is de slurf wat groot) en de oren niet dubbel te haken, maar het blijft een schatje.

Toen kwamen hier de speldenkussentjes voorbij, en dat kon ik natuurlijk niet laten. Dezen zijn overigens kleiner (formaatje.....speldenkussen ; ca. 12 cm en maar 8-9 toeren). De laatste heb ik niet in 6 maar 8 segmenten verdeeld; ook erg schattig. En ik gebruik ze ook meteen. Niet helemaal de bedoeling natuurlijk....



En het 'piece de resistance'; mijn babyborn-outfit. Trui helemaal volgens patroon (van de Breikraam), de schoentjes heb ik gewoon geimproviseerd om bij de trui te passen, en het petje heb ik helemaal veranderd  omdat ik niet genoeg wol had om me helemaalaan het patroon te houden. Helaas nog geen tijd gehad om een bijpassen broekje te maken, dus svp niet onder het rokje kijken :lol:



Deze pop is trouwens wel iets kleiner dan Babyborn, vandaar dat hij een beetje verzuipt in zijn nieuwe kleren.....

En dan heb ik vanmiddag nog even snel een paar pannenlappen gehaakt van een patroontje dat ik ooit al eens van iemand ontvangen had in mijn zoektocht naar de zeepbloem. Helemaal mijn soort patroontje ; simpel, heel snel klaar, en ziet er toch lekker ingewikkeld uit. Klaar in minder dan een half uur.

 

Voor wie niet zo goed engels kan haken, hier even snel het patroontje in het nederlands :
Haak 5 lossen en sluit deze tot een ring
Haak 3 lossen (ipv het 1e stokje) en 3 stokjes in de ring , 6 lossen, 4 stokjes, 6 lossen, 4 stokjes, 6 lossen 4 stokjes, 6 lossen, en sluit met een halve vaste.
Maak de tweede kleur vast om het begin van een lossenboog en haak 3 lossen en (nog) 11 stokjes, 12 stokjes in elke volgende lossenboog en sluit met een halve vaste. Werk alle draden af.(Je kunt zo ongeveer alle draden netjes afwerken door je stokjes en lossen om de aan/ en afhechtdraden heen te haken ; alleen de laatste draad hoeft dan te worden afgewerkt).

Haak nu in een lange rij alle vierkantjes aan elkaar vast door door de bovenkanten (2 boogjes van 12 stokjes) 24 vasten te haken, en daarna alle onderkanten. De vijf blokken komen dan als een 'sliert' aan elkaar. Sluit de eerste dan aan de laatste, en zorg dat de vierkantjes niet draaien.
Neem een dikke draad en rijg deze door de middenonders van de vierkanten (tusen 2 bogen in), trek aan en vorm de onderzetter door aan de goede kant de binnenste blaadjes naar buiten te vouwen. Klinkt ingewikkeld maar wijst zich redelijk vanzelf. Bovendien is HIER een youtubefilmpje waarop het duidelijk te zien is. (kwam ik dus achter toen ik klaar was).

Beetje persen met een strijkijzer en klaar is je onderzetter. Zo, en nu ga ik er nog een paar van maken.



 
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2009 om 23:20

allemaal vreselijk leuk. en volgens mij goed verkoopbaar. succes.

martha

ps ga de pannelap zeker even proberen.

 

Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 01:45

Zo dat is heel wat en allemaal erg leuk hoor, dat gaat zeker goed verkopen.

En bedankt voor het patroon, ik vind ze heel mooi ga het zeker proberen. Snapte het niet helemaal maar ja ik heb ook nog maar 1 ding gehaakt, maar ik ga even naar het filmpje toe.

Groetjes, Lidia

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 03:46

jonge jonge wat een productie en wat een tempo en wat leuk vooral het bb setje en die pop wat een schatje

maar een vraagje ik maak iets omdat ik het leuk vindt, maar vindt je het nogwel leuk als je zo snel zo veel maakt, of heb je zoiets van even doorzetten heb het beloofd, ik bedoel ik geniet als ik bezig ben met iets maar als de lat zo hoog ligt is dat ook nog zo

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 07:09
Nee, ik haak vrij snel (of liever gezegd : haken gaat vrij snel) en ik vind vooral het máken leuk. Alleen  als ik zoals nu beloofd heb wat dingen te maken, blijft de laptop wat vaker uit en blijft er misschien wat strijkwerk liggen, maar verder ga ik niet tegen mijn zin zitten haken of breien ofzo hoor.
In twee weken tijd heb ik deze dingen met name 's avonds gemaakt, waarbij de Babybornoutfit gewoon verreweg het meeste werk was. EN dan af en toe even een speldenkussentje, onderzetter (ongeveer half uurtje) ofolifantje (3 kwartier) tussendoor. De aap was ongeveer vier uur werk. Hier ligt dus 8 uur haakwerk en iets meer dan 8 uur breiwerk waar ik twee weken over heb gedaan, dus nog geen twee uur per dag. Valt best mee he ?
Wel is het zo dat ik dan daarna misschien nog een paar dagen doorga met leuke dingen die ik heb gezien, maar daarna kan ik dan ook zo een week of twee de pennen laten liggen voor het weer gaat jeuken, hoor.
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pien66 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 07:11
Mooi allemaal, ik ben een beetje verliefd op de aap
Groeten Jacqueline
Back to Top
giggle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1463
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer giggle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 07:53
Dat ziet er allemaal super leuk uit.
GROETJES JANNIE
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breidje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 08:48
erg leuk allemaal
wil    
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 09:30
Zo wat kun jij snel haken. Ik doe nu al 2 dagen over het speldenkussen, ik haak niet de hele dag door, maar ik ben toch niet zo snel 

Aap is super, vond mijn dochter ook. (ik moet ze toch maar niet mee laten kijken op de PC hahaha)
Super schattige olifanten. Het pakje van de pop is helemaal top.
De speldenkussen heel erg leuk, mooie kleuren. En die kraaltjes die je gebruikt hebt heb ik ook al klaar liggen voor het speldenkussen

En wat een mooie pannenlappen, ga ik zeker proberen.
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eeyore82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 09:41
Erg leuk allemaal.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 09:57
Het is allemaal leuk dat is in een wip weg
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 10:01

heel erg leuk geworden allemaal,en een aardig tempo ook,als het dan ook  net zo snel weg is,is het helmaaal euk voor je moeder0.

groetjes puck

Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 11:02
Wat ontzettend mooi allemaal
Groetjes Teunie
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sassa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 11:45
allemaal heel erg leuk, en zeeeeer snel
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos39 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 11:54

Zo Leentje, wat een produktie.

Maarreee... jouw haaktempo ligt echt wel hoog boven gemiddeld hoor. Vind het altiijd wel heel mooi en verzorgd. Ben benieuwd of je moeder helemaal "los"gaat.

Echt leuke dingen voor zo'n braderie. Mooi, maar ook bruikbaar.

Succes.

Rosemarie

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 12:43

Super snel en leuk gemaakt alles.....weet zeker dat ze er veel van zal verkopen op de braderie.

En wat zit die onderzetter eigenlijk simpel in elkaar.....even het youtube filmpje gekeken..... Als je de onderzetter zo ziet zou je dat niet zeggen.

odette
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 12:47

zo jij bent druk geweest. ik heb het olifantje ook even opgeslagen. die vind ik ook zo leuk.

 

Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 401
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Butterfly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 13:08
Jeetje wat ga jij hard met haken en breien, maar er staan weer een heleboel leuke dingen bij.
Groetjes Carla.



Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 14:22

Hoi Marleen, wat PRACHTIG allemaal, ook de bijbehorende tekst,

DANKJEWEL voor de patroontjes, en ik denk  dat je moeder veel zal verkopen   

groetjes geesje
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2009 om 16:58
Oh, wat een leuke dingen allemaal, denk dat ze snel verkocht worden!
Groeten Creaans
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns