Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Brede wokkelsjaal.

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Bobonneke View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bobonneke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Brede wokkelsjaal.
    Posted: 12 Januari 2010 om 10:33

Hallo,

Ik ben dan begonnen met mijn wokkelsjaal , maar als ik zie op internet bestaat hij maar uit 3 of 4 toeren , kan ik zoveel toeren haken als ik wil of krijg ik dan geen mooi resultaat op den duur , ik vindt hem zo smal met maar 3 of 4 toeren ,

Gr

Bobonneke,

Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Butterfly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2010 om 12:17
Je kan net zo veel toeren haken als je zelf wilt. Het is wel even expermenteren wat het mooiste is. Hoogstens dat je uit moet halen en opnieuw moet beginnen.
Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2010 om 12:49

je kan gewoon doogaan met haken hoor. en stoppen als je het een mooi resultaat vind.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2010 om 14:22
Allen kun je niet eindeloos doorgaan met meerderen, denk ik.

Mijn standaardpatroon met haaknaald 7 is: 121 lossen, daarop 120 vasten, dan 2 stokjes in elke losse, 5 stokjes in de laatste vaste en dan aan de andere kant weer twee stokjes in elke vaste, 5 stokjes in de laatste (eigenlijk eerste) vaste. Dan afwisselend 1 stk, 1 losse in het eerste stokje en 1 stk 1 losse 1stk 1 losse in het tweede stokje en zo helemaal rond. Dan is ie klaar, maar je kunt natuurlijk doorgaan met stokjes haken tot hij breder is.

En voor een pop pas je de naalddikte en de lengte aan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2011 om 12:44

Begrijp ik het goed als ik denk dat het bij de sjaal van Magtelt dus om 5 toeren in totaal gaat?
Eerste toer: ketting van lossen.

2e toer: 1 vaste in iedere losse van de 1e toer
3e toer: 2 stokjes in elke vaste, 5 stokjes in de laatste vaste
4e toer: 2 stokjes in ieder stokje van de 3e toer en 5 stokjes in de laaste steek
5e toer: 1 stokje en 1 losse in het eerste stokje, daarna 1 stokje, 1 losse, 1 stokje,
              1 losse in ieder stokje van de vorige toer.

Zo lees ik het, maar ik heb het idee dat dat niet is wat er eigenlijk staat.
Het lijkt mij dat de sjaal opdeze manier wat minder wokkelig wordt, maar meer golvend. Dat heb ik ook liever. Weet iemand of mijn idee klopt?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2011 om 20:48
1 Ketting van 121 lossen
2 120 vasten
3 119 stokjes, 5 stokjes in de laatste vaste, aan de
   andere kant verder met 119 stokjes en 5 sdtokjes in
   de eerste vaste.
4 in elk stokje * 1stokje, 1 losse, 1 stokje*.

Verder toeren zijn optioneel.

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2011 om 01:02

@ Magtelt: dank je wel!
Ik snap het en ga het zo doen.
Het lijkt me dat de sjaal niet zo wokkelt, op deze manier. Alleen misschien bij de laatste, waar je 5 stokjes in 1 steek doet. En de laatste toer laat het golven, denk ik?
Ik ga wat ik nu heb uithalen en het op deze manier proberen. Nogmaals: hartelijk dank!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2011 om 09:38
Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Ik had een zwarte gemaakt voor ons buurmeisje, die een zwarte periode had. En daarna was ik aan een turquoise begonnen en toen kwam haar moeder op de koffie en die riep uit dat die nieuwe precies in de kleur van haar laarzen was. Dus die kreeg zij. Ik heb nu geen sjaal meer om te kijken hoe hij wokkelt.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.393 seconden.
Lang Yarns