Brede wokkelsjaal. |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Bobonneke ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 17 September 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 Januari 2010 om 10:33 |
Hallo, Ik ben dan begonnen met mijn wokkelsjaal , maar als ik zie op internet bestaat hij maar uit 3 of 4 toeren , kan ik zoveel toeren haken als ik wil of krijg ik dan geen mooi resultaat op den duur , ik vindt hem zo smal met maar 3 of 4 toeren , Gr Bobonneke, |
|
![]() |
|
Butterfly ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 401 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je kan net zo veel toeren haken als je zelf wilt. Het is wel even expermenteren wat het mooiste is. Hoogstens dat je uit moet halen en opnieuw moet beginnen.
|
|
Groetjes Carla.
Mijn blog over haken, breien en borduren: http://hakenbreienborduren.blogspot.com/ |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
je kan gewoon doogaan met haken hoor. en stoppen als je het een mooi resultaat vind.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Allen kun je niet eindeloos doorgaan met meerderen, denk ik.
Mijn standaardpatroon met haaknaald 7 is: 121 lossen, daarop 120 vasten, dan 2 stokjes in elke losse, 5 stokjes in de laatste vaste en dan aan de andere kant weer twee stokjes in elke vaste, 5 stokjes in de laatste (eigenlijk eerste) vaste. Dan afwisselend 1 stk, 1 losse in het eerste stokje en 1 stk 1 losse 1stk 1 losse in het tweede stokje en zo helemaal rond. Dan is ie klaar, maar je kunt natuurlijk doorgaan met stokjes haken tot hij breder is. En voor een pop pas je de naalddikte en de lengte aan. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Begrijp ik het goed als ik denk dat het bij de sjaal van Magtelt dus om 5 toeren in totaal gaat? 2e toer: 1 vaste in iedere losse van de 1e toer Zo lees ik het, maar ik heb het idee dat dat niet is wat er eigenlijk staat. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
1 Ketting van 121 lossen
2 120 vasten 3 119 stokjes, 5 stokjes in de laatste vaste, aan de andere kant verder met 119 stokjes en 5 sdtokjes in de eerste vaste. 4 in elk stokje * 1stokje, 1 losse, 1 stokje*. Verder toeren zijn optioneel. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
@ Magtelt: dank je wel! |
|
![]() |
|
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Ik had een zwarte gemaakt voor ons buurmeisje, die een zwarte periode had. En daarna was ik aan een turquoise begonnen en toen kwam haar moeder op de koffie en die riep uit dat die nieuwe precies in de kleur van haar laarzen was. Dus die kreeg zij. Ik heb nu geen sjaal meer om te kijken hoe hij wokkelt. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |