Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breien en reuma handen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kris85 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kris85 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breien en reuma handen
    Posted: 07 November 2011 om 11:43

hallo dames,

nou was ik druk aan het breien maar krijg veel last van mijn reuma in mijn handen.

hebben jullie goede ideeen hoe ik toch verder kan gaan met mijn projecten?

Ik baal als een stekker hiervan, gelukkig heb ik genoeg andere ideeen voor achter de naachmachine maar het is zooo heerlijk om onder gtst wat in mijn handen te hebben.

haken kan ik niet.

zo ik kom best oud over volgens mij hahaha maar ben volgens mijn dochtetje nog steeds 18. (+8)

In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 11:43
Lukt het met rondbreinaalden niet? Volgens mijn moeder (gezegend met artrose in haar handen) wil dat beter.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 11:46
Of met dikkere naalden?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 12:45

hallo kris,

bamboe breipennen zijn ook super licht

en dat hoor ik vaak van mensen die ook last van hun handen hebben

dat ze daar wat makkelijker met minder pijn mee kunnen breien,

misschien eens proberen,

,

GROETJES HESTER
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 15:22
Zelf ben ik ervaringsdeskundige met artrose, artritis en fibromyalgie Sinds ik brei op rondbreinaalden ben ik veel meer ontspannen dan met de normale naalden. Haken gaat af en toe niet omdat mijn duimen niet mee willen werken (artrose) maar dat komt gelukkig niet vaak voor.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 16:11
Continentaal breien zou dan beter zijn: http://brei-tv.blogspot.com/2007/12/demo-continental-breien- draad-in-de.html. Nu moet ik bekennen, ik heb er niet het geduld voor om die breimanier aan te leren, brei steeds maar heel even, leg de boel vaak aan de kant. Haken lukt me helemaal niet, dan heb ik gelijk al pijn in de handen. Jammer want ik zie zoveel leuke haakpatronen. Ik wil het nog eens met andere wol proberen, misschien dat het dan beter wil.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 18:31
Ik kreeg tijdens de zwangerschap van Manuel snel last van mijn handen. Bij deze zwangerschap kwam het opnieuw terug en heb ik mezelf dus de contintenale manier van breien aan geleerd. Het duurt even voor je het onder de knie hebt, kost je even wat meer inspanning en energie maar nu ik op naalden nummer 15 brei wat mij niet contintentaal lukt merk ik weer dat ik extra last krijg. Dus misschien is het ook wat voor jou?
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
kris85 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kris85 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 20:54

badankt dames ik ga een rondbrei naalden proberen, ik heb geen gedult om een andere techniek aan te leren ik brei links dus moet het naast aanleren ook omzetten

 

als ik wat dingen af heb wil ik leren haken en deze manier van breien aanleren

In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 21:06
Hoikes,
Ik hoor van collega breiers ook steeds dat het continentale veel verbetering
brengt.
De dikke naalden zijn niet zo het van het omdat ze moeilijker vast gehouden
worden.
Succes groetjes Inge
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 21:25
Bij continentaal breien denk dat het handig is als je links bent. Je neemt de draad nl. in je linkerhand. Het duurt even, maar het is een stuk prettiger. Er zijn diverse manieren om het te doen. De Engelstalige filmpjes werken anders als de Duitse. Ik doe het meer op z'n Duits. Maar het is heel persoonlijk. Groetjes, Lida
Back to Top
sjaak View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 587
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjaak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 21:52
Er schijnen speciale breinaalden te bestaan voor mensen met reuma,en bamboe is lichter en warmer.
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2011 om 12:10
Originally posted by kris85 kris85 wrote:

badankt dames ik ga een rondbrei naalden proberen, ik heb geen gedult om een andere techniek aan te leren ik brei links dus moet het naast aanleren ook omzetten

 

als ik wat dingen af heb wil ik leren haken en deze manier van breien aanleren

Je kunt ook linkshandig continentaalbreien vinden als je googled, dat wordt volgens mij in een utube filmpje uitgelegd.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 14:27
Ik denk inderdaad dat je als linkshandige al een stapje voor hebt als je jezelf continentaal breien wil aanleren. Maar natuurlijk alleen als je wilt. Ik heb er zelf 2 jaar over gedaan om de grote stap te zetten. Eerst gespaard voor een rondbreinaalden set. Was net jarig geweest dus dan duurt het weer even voor je zomaar geld krijgt en dat er voor kan gebruiken. Daarna 1 jaar moed verzameld om continentaal breien te leren. Maar ben nog altijd blij dat ik het gedaan heb.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Mariakka View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Mei 2019
Locatie: Moergestel
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mariakka Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 18:31
Dank jullie voor de aangedragen oplossingen! 
Ik ga ze proberen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2019 om 10:13
Dat is nu eens aardig. Iemand die waarschijnlijk via Google met haar probleem hier terecht is gekomen, een account aanmaakt om te bedanken voor de tips. Mariakka ik hoop voor je dat de tips werken voor jou.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2019 om 20:43
nog even een verlate reactie/vraag

wat vinden jullie het beste you tube filmpje om continentaal breien aan te leren? 

Ik heb het geprobeerd maar kreeg het niet aangeleerd ondanks iedere keer opnieuw proberen. 
Bij steken meerderen/ aparte steken breien etc. had ik geen idee hoe ik dat kon doen en ik kreeg gaten in het breiwerk wanneer ik door moest schuiven. 
En ik kreeg juist meer last van mijn handen (soort verkramping) om de draad goed door te kunnen trekken met de naald. Of lag dat aan mijn goedkope rondbreinaalden? 
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2019 om 08:28
Ik ben er nooit aan begonnen. Ik krijg nog steeds te horen dat ik de naalden verkeerd vasthoud, de draad beter aan de andere kant kan leiden en dat mijn manier van omslaan zo vermoeiend is. Ik word alleen maar moe van alle commentaren en er hangt toch altijd een lap breisel aan mijn naalden. Er is geen foute of goede manier, alleen je eigen manier. Kun je een andere aanleren? Goed zo, maar het hoeft niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2019 om 08:54
Continentaal breien heb ik ook niet goed onder de knie, recht gaat wel maar averecht . . .
Wat mij hielp was vooral veel oefenen en over iets aanleren en oefenen heb ik pas iets gelezen, daar heb je misschien meer aan dan aan
een utoeb filmpje. Even zoeken, de drie keer 10 methode - 10 minuten oefenen (breien dus) en dan 10 minuten iets anders doen
en dit 3 keer herhalen is een goede manier om iets te leren (volgens Daniel Coyle)
Daarnaast kun je ook 1 filmpje zoeken waar ze breien zoals jij dat zou willen kunnen, dit filmpje bekijk je iedere dag.
Een andere tip uit hetzelfde boek, voer de handeling heel langzaam uit - omdat het om een motoriek gaat die je nog niet eigen is
moeten je hersenen verbindingen maken om jou dit eigen te maken - ze automatiseren het als het ware en dat schijnen ze niet in 1 dag te
kunnen (ik leer momenteel crawlen Geek en ben ook nog niet op dat punt) het schijnt 8 weken te kunnen duren . . .
Dus als je echt zo wilt leren breien is het devies oefenen en niet opgeven (zeker niet voordat er 8 weken voorbij zijn)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2019 om 10:55
Ik had wol besteld bij Hobbii.
Omdat ik geen rondbreinaald inde juiste dikte had heb ik die mee besteld.
Het bleek een bamboe rondbreinaald te zijn.
Een openbaring!
Zo lekker en licht en glad.
Zelfs katoen breid daar prettig mee.
Aanrader om het eens te proberen.
https://hobbii.nl/knitpro-bamboo-rondbreinaalden

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2019 om 20:24
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns