Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breien met plezier patronen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breien met plezier patronen
    Posted: 27 Juni 2020 om 20:52
er is een poos een website geweest, 'breien met plezier' waarop basispatronen van truien voor heren dames en kinderen in alle maten en vrijwel elk materiaal (pendikte)
ik heb die patronen graag en veelvuldig gebruikt en toen op een kwade dag was de website weg en kon ik mezelf wel voor mn kop slaan dat ik nooit de moeite had genomen da patronen uit te printen. Nu heb ik ook geen printer maar ik had het bij de bieb kunnen doen.
Hoe dan ook, heeft iemand die patronen toevallig ergens op geslagen?
En dan gaat het me vooral om de grootste maat herentrui en damestruien vanaf mt 40 tm mt 46
Je zou me er een enorm plezier mee doen en natuurlijk betaal ik alle gemaakte kosten terug.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2020 om 15:53
Kijk eens op internet bij Jessica Tromp .

Die heeft veel basispatronen .
Misschien dat je zoiets bedoelt .

Breien met plezier ken ik niet .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2020 om 17:21
Dankjewel Mutti. Jessica tromp haar website ken ik, daar word ik helemaal tureluurs van Embarrassed te veel prikkels.
bij breienmetplezier stond er meteen een heel overzichtelijk schema, daarop klikte je op een maat en verscheen er een volgend schema met garen- en naald-dikte. en dat voor elke maat! heren dames kinderen....heel fijn!
en wat ik dom vind van mezelf dat ik er blij mee ben en het tegelijk heel normaal vind dat ik daar maar steeds op terug kan vallen Embarrassed  waarbij ik gemakshalve vergeet dat daar ook een mens achter zit die het bedacht heeft, die de moeite heeft genomen het er voor 'ons' op te zetten. daar schaam i kme wel 'n beetje voor.
en nu het er niet meer is, weet ik dat het een geschenk was en niet 'heel normaal' dat we het maar konden gebruiken.....
en ik heb de eigenaar niet eens bedankt, dat doe ik dan bij deze:

Bedankt voor al die fijne patronen! Clap
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2020 om 09:47
Bij drops kun je ook op die manier selecteren
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2020 om 13:35
hoe en waar dan precies IW?
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2020 om 14:15
Dit is hun website:


Ik heb er één keer iets van gehaakt, het is wel heel cryptisch allemaal.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2020 om 09:48
Mijn ervaring is, dat als je echt heel goed leest - dat de beschrijving dan klopt, maar inderdaad de patronen moet je goed lezen.
Links kun je selecteren, eventueel wat je zoekt of breien of haken of beide. En dan hebben ze categoriën, technieken, een bepaald garen of een 
bepaalde dikte van het garen. Ik vind dat je daar weinig van kunt zeggen, echt netjes.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2020 om 17:30
Dankjewel voor de link Chrissie, ik heb het gebruikt en alles aangeklikt wat ik wilde maar ik kan het er niet in vinden.
en ik snap heud wel dat breienmetplezier weg is en dat daar niks aan te doen is maar misschien is er iemand die er wat van heeft opgeslagen.....
Ik zal ook nog eens bij mijn oude breigroep langs gaan, daar had ik indertijd heel veel kopieen voor gemaakt maar misschien tm mt 40, dat weet ik niet meer.
en anders moet ik mijn oude vest uittellen, ja dat kan ook Big smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2020 om 11:23
vanmorgen naar mijn vroegere breigroep gefietst en jawel! de dames herinnerde zich de patronen nog, gebruikten ze nog en een van hen had de hele map die ik voor hen uitprintte HOERAAAA
zij bood me meteen aan het te koieeren en vanavond of morgen in mijn brievenbus te gooien Clap
ik blij Big smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2020 om 09:57
de blijdschap is flink getemper.....na 3 dagen kreeg ik een mapje in de brievenbus met daarin twee ( de kleinste twee maten) patrone. kan nu wel iets gaan breien voor mijn kleinzoon, dat is fijn maar verder niet.
wordt vervolgd zal ik maar zeggen Smile
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2020 om 10:14
Gelukkig zijn er op internet veel patronen te vinden.
Maar ik begrijp de teleurstelling. Confused
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2020 om 10:26
Ja dat is even slikken ,vooral omdat ze zo overtuigd was dat het hetgene was wat je zocht .

Nu moet je nog bedanken voor iets waar je niets aan hebt .

Gek he dat heb je nu in je hoofd en dan is het moeilijk de knop om te draaien
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2020 om 11:23
vanmorgen weer naar die breigroep geweest. had van mijn dochter ook een hoop garen voor ze gekregen en ik hoopt dat er een andere vrouw zou zijn van wie ik weet dat ze heel zuinig op dat soort spullen is en ja hoor, ze was er en ze gaat de patronen voor me kopieren. maar....zij had alleen de kinderpatronen zei ze. maar goed,als het lukt heb ik die vast.
het lijkt wel een dans, 2 stappen vooruit 1 stap achteruit LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2020 om 11:54
Moed houden , want zo kom je er toch
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2020 om 10:48
nou, wat denken jullie?

Zoek ik gisteren op google naar een maattabel, zie ik ineens een afbeelding van een patroon van breienmetplezier. Ik die vrouw op goed geluk een mailtje gestuurd, waar heeft u dat patroon vandaan? Krijg ik meteen een mail terug met een linkje, blijkt er een arcief te bestaan waar allemaal oude websites worden opgeslagen archive.org/web

ik geprobeerd, nog wat aanwijzingen aan haar gevraagd en ja hoor! Yeahhh, jippieieie, daar staan die patronen ! ! Big smile  Thumbs Up  Clap  Clap

Nu ben ik ze aan het kopieeren en misschien nog eens op papier...
ik ben in ieder geval heel blij dat ik ze weer heb; Jippieieie!!

die vrouw natuurlijk een mailtje gestuurd en uitgebreid bedankt Heart Hug
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2020 om 12:07
Mijn peettante zou gezegd hebben: Dat is de hand van God, daar moet je niet in kietelen. Wat een bof, je zoekt iets anders en vindt iets waarvan je dacht dat het verdwenen was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2020 om 17:03
wat 'n leuke uitdrukking Magtelt, die kende ik niet Smile en ja, het is inderdaad enorm boffen dat ik het gevonden heb!

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 15:03
vinden jullie dit niet super handig?
dat tezamen met het stekenboek van Phildar (bijvoorbeeld) en je kunt alles breien wat je maar wilt



Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2020 om 21:33
Geweldig zeg, hier kan je je uitleven Zoek maar uit
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2020 om 17:06
Persoonlijk heb ik meer aan de patronen van Jessica Tromp, maar je moet alleen wel een beetje wegwijs zien te raken op haar website. Heb je dat eenmaal onder de knie dan gaat er een zee van patronen voor je open. Zowel haken als breien.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns