Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breien op 5 naalden

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breien op 5 naalden
    Posted: 28 December 2012 om 13:43
ik heb het boek van de noorse heren gekocht...poppen breien maar ik heb nog niet met 5 naalden gebreid....(ben bijna klaar met mijn iets wat late kerstengelEmbarrassed) en dan wil ik met de poppen beginnen is dat te doen of kan ik beter eerst eens oefen met iets anders?

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 14:05
Ik ken een dame die al meerdere van deze poppen gebreid heeft. Vermits er weinig steken opgezet worden bij de benen en armen breit zij deze in heen- en teruggaande naalden en naait zij de naden achteraf dicht.
Ik ga er volgend jaar een 2tal maken en denk dat ik ze met 4 (en bij weinig steken zelfs met 5) naalden ga breien. Als de armen en benen toch teveel gepriemel wordt zal ik ze ook in heen en teruggaande naalden breien.
Back to Top
Lobke22 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lobke22 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 14:50
Hoi Eugenie,

Zelfs ik, met geen enkele brei-ervaring, heb inmiddels diverse poppen uit dit boek op vijf naalden gebreid. De eerste is even lastig, omdat er ook nog wat vertaalfoutjes in het boek staan...
Gewoon lekker proberen en als je er niet uit komt.. op de blog van wieke van keulen staat een 'meebrei-pop' waarin ook de vertaalfouten aangegeven worden!

Succes! :)
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 14:50
hoi, sokken breien op 5 nl gaat primaik heb wel sokken naalden deze zijn korter dan gewone, je hebt ook bamboe naalden zijn nog kleiner,lijken net prikkertjes voor blokje kaas oid.
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 17:29
Misschien heb je iets aan de tips van Wieke van Keulen, dat gaat dan wel over kerstballen breien, maar die worden ook met 5 pennen gebreid, en het meerderen en minderen laat ze heel duidelijk zien. Ook hoe je handig kunt beginnen met een klein aantal steken...

Succes!
Back to Top
tipiwe View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tipiwe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 20:21
Net begonnen met het breien op 5 naalden van een pop maar snap niet hoe ik de hiel moet doen wie o wie kan mij dat uitleggen? zoals in het boek staat lukt mij niet en heb al diverse filpjes bekeken maar daar kom ik ook niet uit.CryConfused
Tina Pietersen
Back to Top
tipiwe View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tipiwe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 20:49
wat ben ik blij met de blog van Wieke nu snap ik het en hoop een kist vol te breien voor mijn kleindochters. Fijne jaarwisseling en een creatief 2013 groetjes Tina Pietersen
Tina Pietersen
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 21:01
Ik zie nu dat Wieke ook nog tips heeft om de poppen te breien...
Die ga ik ook even in mijn favorieten wegzetten!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2012 om 08:48
Ik heb armen en benen met 5 naalden gebreid, de rest op de rondbreinaald met de magic-loop methode.
De tips van Wieke van Keulen zijn heel handig. Had ze allemaal netjes op post-its in het boek erbij gezet. Is niet nodig. De eerste zijn handig, daarna heb je geleerd waar de en hoe de vertaalfouten in elkaar zitten.
Ik vind het zelfs geen echte fouten, is gewoon andere terminologie.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns